  • 1. Data: 2018-04-19 21:20:03
    Temat: samodzielne nabijanie klimy
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    ostatnio widziałem filmik na kanale chrisfix, w ktorym gościu
    samodzielnie nabijał (uzupełniał) klime z opakowania podobnego do puszki
    z farbą w sprayu, z wężykiem i ciśnieniomierzem. czy u nas można coś
    takiego kupić?
    ToMasz

  • 2. Data: 2018-04-19 21:51:19
    Temat: Re: samodzielne nabijanie klimy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-19 o 21:20, ToMasz pisze:
> [...]
    > samodzielnie nabijał (uzupełniał) klime z opakowania podobnego do
    > puszki z farbą w sprayu, z wężykiem i ciśnieniomierzem. czy u nas

    Szkoda kasy.

    Jeżeli uciekł czynnik to znaczy, że jest nieszczelność. Aby znaleźć
    nieszczelność i ją usunąć to instalację nabija się specjalnym środkiem
    fluoroscencyjnym święcącym w świetle ultrafioletowym. Później lampą UV
    szuka się nieszczelności. Po usunięciu nieszczelności wyciąga się cały
    środek z układu, a następnie robi się próżnię po to, żeby usunąć z
    instalacji wodę i powietrze. Do tego trzeba mieć wakupompę czyli pompę
    próżniową. Dopiero wtedy możesz nabić takim środkiem z puszki.

    Wszystkie te czynności wykonuje się przy użyciu stacji do klimatyzacji.
    Ponadto taka stacja ma jeszcze szereg funkcji: recykling czynnika,
    odzysk czynnika, czyszczenie instalacji, diagnozowanie szczelności,
    wydajności usuwanie oleju i oliwienie ukłądu i wiele innych. Tego już
    nie zrobisz w domowych warunkach.

  • 3. Data: 2018-04-19 22:50:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    https://youtu.be/SHg2xRMnM38?t=9

  • 4. Data: 2018-04-19 23:00:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna bez problemu kupic w zasadzie wszystkie czynniki z wyjatkiem freonu. Ale jak
    znam zycie to freon tez mozna kupic. Jesli byl R12 to mozna zamienic na R134 i 900g
    kosztuje ok dwiescie zlotych.

  • 5. Data: 2018-04-19 23:05:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mozna bez problemu kupic w zasadzie wszystkie czynniki z wyjatkiem freonu. Ale jak
    znam zycie to freon tez mozna kupic. Jesli byl R12 to mozna zamienic na R134 i 900g
    kosztuje ok dwiescie zlotych.

    r134. kto mi sprzeda w Polsce 900g?

    (szukałem i znalazłem tylko duże butle, sprzedaż za okazaniem zaświadczenia)

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-04-19 23:21:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    moze tutaj
    https://coolmarket.pl/mobile/pl/p/Czynnik-chlodniczy
    -R-134A-900g%2C-freon-r134a/36

  • 7. Data: 2018-04-19 23:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 14:21:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > moze tutaj
    > https://coolmarket.pl/mobile/pl/p/Czynnik-chlodniczy
    -R-134A-900g%2C-freon-r134a/36

    Przyznaj - nie kliknales "pokaz pelny opis" ?

    J.

  • 8. Data: 2018-04-19 23:42:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Albo tutaj https://www.easyklima.pl/kolekcja/sklep

  • 9. Data: 2018-04-19 23:50:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze kliknalem. Mozna kupic w celu dalszej odsprzedazy. Co nie jest
    zabronione jest dozwolone. Szewc z nipem moze kupic bo sobie dopisal do zezwolenia
    handel czynnikiem chlodniczym. Poza tym w papierku do wypelnienia nie ma nic o
    sankcjach za wpisanie glupot.

  • 10. Data: 2018-04-20 00:07:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie bylem pewny czy propan sie nadaje. I sie nadaje jako zamiennik R12. Propan to gaz
    do zapalniczek, do kupienia w kiosku z gazetami. Z tym ze do propanu trzeba najpierw
    wyssac stary gaz. Chociaz wydaje mi sie ze jak dobic propanem to nic sie nie powinno
    stac. Po ktoryms dobiciu oryginalnego gazu juz nie bedzie.