  • 1. Data: 2019-09-30 09:45:31
    Temat: samoinstalujące się badziewie
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Czy jest jakiś sposób, by ochronić androida przed pojawiającymi się po
    restarcie lub zmianie dostawcy internetu (przełączenie przesyłu danych z
    WiFi na mobilne) aplikacji o różnych nazwach, które mają dostęp praktycznie
    do wszystkiego i przykładowo wyświetlają reklamy, lub wysyłają smsy,
    zamulając telefon? Może któryś antywirus to potrafi?

  • 2. Data: 2019-09-30 10:18:34
    Temat: Re: samoinstalujące się badziewie
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 30.09.2019 09:45, zhbick wrote:
> [...]
    > praktycznie do wszystkiego i przykładowo wyświetlają reklamy, lub
    > wysyłają smsy, zamulając telefon? Może któryś antywirus to potrafi?

    Nigdy nie miałem takiego problemu, a Androida używam od jakichś 8 lat.
    Jaki smartfon?
    Jaka wersja systemu?

  • 3. Data: 2019-09-30 12:20:55
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-30 o 10:18, mrvtktjv pisze:

    > Nigdy nie miałem takiego problemu, a Androida używam od jakichś 8 lat.

    Szczęściarz.
    Pakiet mikrosoftu na Samsungu SM-T580 aktualizuje się sam a nie
    w oparciu o androidowy aktualizator.
    Tej aktualizacji nie da się wyłaczyć. Da się odaktualizować
    i można po tym zdezaktywować aplikację, odinstalować aplikacji nie można.

    > Jaki smartfon?
    > Jaka wersja systemu?

    Szukasz w złym kierunku. Jaki użytkownik że nie panuje nad
    instalowanymi aplikacjami? Jak mawiają komputerowcy problem
    znajduje się między monitorem a oparciem fotela.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2019-09-30 16:05:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 5d91b29a$0$517$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > które mają dostęp praktycznie do wszystkiego i przykładowo
    > wyświetlają reklamy, lub wysyłają smsy, zamulając telefon?

    Jakim sposobem chronić przed nieistniejącym zagrożeniem? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-09-30 17:36:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nigdy nie miałem takiego problemu, a Androida używam od jakichś 8 lat.

    Nigdy widocznie nie kupiłeś w Biedronce tabletu myTab lub telefonu
    myPhone. Fabrycznie zainstalowane trojany i spyware/adware, które
    musiałem usuwać na poziomie obrazu systemu przed jego wgraniem (akurat
    mam myTab 10 Q-Premium). Objaw jak u wątkotwórcy - uruchamiasz
    przeglądarkę i wyskakują reklamy bardziej lub mniej roznegliżowane.
    Sporo o tym w sieci.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2019-09-30 17:50:18
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 30.09.2019 o 09:45, zhbick pisze:
> [...]
    > praktycznie do wszystkiego i przykładowo wyświetlają reklamy, lub
    > wysyłają smsy, zamulając telefon? Może któryś antywirus to potrafi?
    tak. Bardzo wskazany root. bez niego teoretycznie też się da, usuwając
    "instalator" tego gówna, ale musisz znać jego dokładną nazwę. (nazwę
    pliku.apk który usuniesz). Bez roota, możesz zainstalować coś w rodzaju
    firewalla, którym to firewalem odetniesz dostęp do interntu
    poszczególnym programom. ale tu też musisz wiedzieć przynajmniej miej
    więcej jakiemu programowi blokujesz net.
    kupujcie urządzenia łatwe w rootowaniu, albo grajcie rolę blondynek

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-09-30 19:11:50
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/09/2019 08:45 AM, zhbick wrote:
> [...]
    > do wszystkiego i przykładowo wyświetlają reklamy, lub wysyłają smsy,
    > zamulając telefon? Może któryś antywirus to potrafi?

    Jedna z niewielu korzysci z posiadania najnowszych wersji androida, jest
    dosc szczegolowa mozliwosc blokowania dostepu do wszytskiego.
    Jeli masz v. 9 lub 10 to blokujesz dostep dla konkretnej aplikacji.

  • 8. Data: 2019-09-30 21:34:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Sep 2019 12:20:55 +0200, RadoslawF <u...@d...invalid>
    wrote:
    > Tej aktualizacji nie da się wyłaczyć. Da się odaktualizować
    > i można po tym zdezaktywować aplikację, odinstalować aplikacji nie
    > można.

    Można: adb shell pm hide namespacepath

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-10-01 02:21:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "2late" q...@o...org

    > Jeli masz v. 9 lub 10 to blokujesz
    > dostep dla konkretnej aplikacji.

    6 też to ma.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-10-01 08:03:50
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał w wiadomości grup

    > Jaki smartfon?

    Doogee T5

    > Jaka wersja systemu?

    6

    Objaw jest taki, że w spisie zainstalowanych aplikacji nagle pojawia się
    jakaś nowa o dziwnej nazwie i zaczyna się wyświetlanie reklam i mulenie
    telefonu. Po usunięciu jej wszystko wraca do normy na czas bliżej
    nieokreślony (czasem kilka tygodni, czasem kilka minut) i znów się nagle coś
    innego pojawia (jakieś apki o nazwie Shell itp, mające dostęp do pamięci,
    kontaktów, smsów, aparatu - przypuszczam więc, że nie tylko wyświetlają
    reklamy). W telefonie ze swoich rzeczy raptem mam Firefoxa, Yanosika,
    AccuWeather i dysk Google.