  • 31. Data: 2019-08-06 22:03:55
    Temat: Re: samozapłon węgla
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Widze glownie pytania "z czego zrobiony jest wegiel" i odpowiedzi typu
    > "w 75% z wegla, 20% weglowodorow".

    Ale czy widziałeś przykładowe struktury?

    > Ale jest np
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Koksowanie_w%C4%99gla
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_koksowniczy
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Smo%C5%82a_pogazowa

    Musisz objaśnić o co Ci chodzi, bo chyba nie porównujesz produktów rozkładu
    z tym co jest w temperaturach zwanych pokojowymi?

    > Tym niemniej te wymieniane skladniki nie wygladaja mi na reaktywne w
    > temperaturze pokojowej ... a hałda to nie termos ...

    Najwyraźniej termos i wystarczająco reaktywne.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2019-08-07 13:54:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-08-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale czy widziałeś przykładowe struktury?

    No wlasnie nie.

    >Musisz objaśnić o co Ci chodzi, bo chyba nie porównujesz produktów
    >rozkładu
    >z tym co jest w temperaturach zwanych pokojowymi?

    Pisza tam, ze wiazania sie zrywaja, ale z drugiej strony ...
    destylacja produktow nie zmienia.

    Czyli co - w weglu kamiennym/brunatnym sa skomplikowane zwiazki, ktore
    z powietrzem reaguja nawet w temperaturze pokojowej ?

    J.

  • 33. Data: 2019-08-14 05:41:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No wlasnie nie.

    To może poszukaj? Nawet podałem jak.

    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Gaz_koksowniczy

    > Pisza tam, ze wiazania sie zrywaja, ale z drugiej strony ...
    > destylacja produktow nie zmienia.

    I jak sie to ma do temperatury pokojowej?

    > Czyli co - w weglu kamiennym/brunatnym sa skomplikowane zwiazki, ktore
    > z powietrzem reaguja nawet w temperaturze pokojowej ?

    https://www.mitrask.com/blogs/spontaneous-combustion
    -of-coal-a-short-review/

    --
    Marcin