  • 1. Data: 2019-07-08 20:15:48
    Temat: ściąga w prawo
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Dobry!

    Pacjent: Avensis ADT270 1ADFTV sedan'12.
    Ściąga w prawo.
    Im szybciej się jedzie, tym bardziej czuć, ale i w jeździe miejskiej
    jest delikatnie wyczuwalne. Tak od 60 km/h już zdecydowanie.
    Nieistotne jest, czy przyśpieszam, czy puszczam gaz - nie ma to
    wyczuwalnego wpływu na zachowanie samochodu.
    Opony prawie nowe (przed zmianą też ściągało).
    Ciśnienie we wszystkich oponach sprawdziłem nie raz.
    Hamulce działają poprawnie, żaden nie przytrzymuje.
    Nie pamiętam, kiedy to ściąganie zauważyłem (z trzy miesiące będzie,
    może i pół roku), ciężko mi też ocenić czy zachowanie się pogłębia.
    Ostatnio robiona (wyciągana) przekładnia kierownicza (w związku z inną
    naprawą) - bez wpływu.
    Jakiś czas temu wjechałem w SKP na to takie do sprawdzania zbieżności
    (taki najazd) - diagnosta stwierdził, że gitarra.
    Do jakiego specjalisty się udać w celu diagnozy i naprawy? Od naprawy
    zawieszeń? Czy może najpierw do jakiegoś magika od pomiarów i ustawiania
    wszelakich kątów w zawieszeniu?
    A może ktoś zna warsztat w Trójmieście lub okolicach (szczególnie od
    południa), gdzie takie rzeczy ogarniają wnikliwie i solidnie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2019-07-08 21:05:44
    Temat: Re: ściąga w prawo
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LEPEK pisze tak:

    > Hamulce działają poprawnie, żaden nie przytrzymuje.

    A jak to się sprawdza, że nie przytrzymuje?

    Bliski szału zamieniłem tarcze stronami i dawałem nowe klocki.
    Można też zdjąć na próbe zacisk po jednym. Można jeszcze zmierzyć temp
    piasty celując termometrem.

    > Do jakiego specjalisty się udać w celu diagnozy i naprawy? Od
    > naprawy zawieszeń? Czy może najpierw do jakiegoś magika od
    > pomiarów i ustawiania wszelakich kątów w zawieszeniu?

    Nou ja bym pojechał na geometrię z wydrukiem.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2019-07-08 21:47:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.07.2019 o 20:15, LEPEK pisze:

    > Do jakiego specjalisty się udać w celu diagnozy i naprawy? Od naprawy
    > zawieszeń? Czy może najpierw do jakiegoś magika od pomiarów i ustawiania
    > wszelakich kątów w zawieszeniu?

    Ja pojechałem najpierw do magika - pomierzył i stwierdził że ok. Potem w
    przypływie desperacji do norauto za 15 PLN pomiar - okazało się, że
    jedno koło przekoszone o... 3 stopnie! Razem z nastwieniem 100.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2019-07-09 07:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > Potem w przypływie desperacji do norauto za 15 PLN pomiar - okazało
    > się, że jedno koło przekoszone o... 3 stopnie! Razem z nastwieniem

    W norauto za 15zł sprawdzaja geometrie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 5. Data: 2019-07-09 08:21:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie za 15zł a za 14,99zł?

  • 6. Data: 2019-07-09 08:52:33
    Od: p...@g...com

    --Nie za 15zł a za 14,99zł

    i beda ze skory wylazic zeby cos znalezc bo za tyle to w ASO plynu do spryskiwaczy
    *dolewaja*

    *koszt plynu oczywiscie licza extra

  • 7. Data: 2019-07-09 09:28:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 08:52:34 UTC+2 użytkownik p...@g...com napisał:
    > --Nie za 15zł a za 14,99zł
    >
    > i beda ze skory wylazic zeby cos znalezc

    Pewnie masz rację że będą starali się coś znaleźć aby klientowi zaproponować którąś
    z poniższych usług:
    https://www.norauto.pl/c/48683-geometria-i-zbie%C5%B
    Cno%C5%9B%C4%87.html

    >bo za tyle to w ASO plynu do spryskiwaczy *dolewaja*

    A co ma ASO do Norauto?

  • 8. Data: 2019-07-09 12:33:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To znak ze masz glosowac na PIS.

  • 9. Data: 2019-07-09 18:06:18
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 08.07.2019 o 21:05, PiteR pisze:

    > A jak to się sprawdza, że nie przytrzymuje?

    Kręci się kołami, jak samochód wisi na podnośniku, sprawdza się, czy
    któraś z felg nie jest wyraźnie cieplejsza po jeździe, ocenia się, czy
    samochód tocząc się robi to luźno, czy nie za bardzo zwalnia - tak
    sprawdzałem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis ADT270 1ADFTV sedan'11
    MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03
    Kymco Xciting 500i sqter'08

  • 10. Data: 2019-07-09 20:10:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.07.2019 o 08:52, p...@g...com pisze:
    > --Nie za 15zł a za 14,99zł
    >
    > i beda ze skory wylazic zeby cos znalezc bo za tyle to w ASO plynu do spryskiwaczy
    *dolewaja*

    > *koszt plynu oczywiscie licza extra

    No i znaleźli - krzywe koło. Dorzuciłem do 100 i ustawili.

    --
    Shrek