  • 1. Data: 2020-03-29 23:25:48
    Temat: sejf
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    https://www.youtube.com/watch?v=nDgC8JOQhiM

    To to się da tak otworzyć?
    A ja naiwny sobie wyobrażałem, że nie da się stwierdzić czy krzywki są
    dobrze ułożone dopóki się nie przekręci klamki, która dodatkowo
    wcześniej powinna rozsprzęgać gałkę, żeby nie można było niczego wyczuć
    na niej.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2020-03-30 00:07:11
    Temat: Re: sejf
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 29.03.2020 o 23:25, Mirek pisze:
> [...]
    > dobrze ułożone dopóki się nie przekręci klamki, która dodatkowo
    > wcześniej powinna rozsprzęgać gałkę, żeby nie można było niczego wyczuć

    Z komentarzy na tubce:

    On a commercial dial combo lock like this you do not stop on the last
    number. When all three wheels are dialed correctly it lines up the gates
    on them. You then spin the dial clockwise ___until it stops___ to
    retract the bolt. It's hard to see but after it dials the third number
    it spins the dial clockwise a certain amount before moving on to the
    next possible combo.

    A więc prawidłowa kombinacja jest wyczuwalna na gałce bez potrzeby
    kręcenia klamką.

    MJ

  • 3. Data: 2020-03-30 00:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2020 23:25:48 +0200, Mirek napisał(a):
    > https://www.youtube.com/watch?v=nDgC8JOQhiM
    >
    > To to się da tak otworzyć?
    > A ja naiwny sobie wyobrażałem, że nie da się stwierdzić czy krzywki są
    > dobrze ułożone dopóki się nie przekręci klamki, która dodatkowo

    No wlasnie - samo sie otworzylo ?
    I jeszcze zablokowalo dalsze krecenie ?

    > wcześniej powinna rozsprzęgać gałkę, żeby nie można było niczego wyczuć
    > na niej.

    Ja bym tam wrzucil troche falszywych naciec.
    Ale moze oni wypracowali jakies lepsze rozwiazanie - jak widzisz na
    klamke sie juz nie naciska.

    J.

  • 4. Data: 2020-03-30 10:49:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.03.2020 o 00:22, J.F. pisze:

    > Ja bym tam wrzucil troche falszywych naciec.
    > Ale moze oni wypracowali jakies lepsze rozwiazanie - jak widzisz na
    > klamke sie juz nie naciska.

    A czytałeś to, co wrzuciłem?

    MJ

  • 5. Data: 2020-03-30 11:16:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A czytałeś to, co wrzuciłem?

    czytalem, ale niezbyt zrozumialem.

    Czyli kreci sie najpierw w lewo, potem w prawo, potem w lewo do
    trzeciej liczby .. a na koncu w prawo do oporu i to zamek otwiera ?

    Cos tego typu ? Tez niezbyt rozumiem - jakis skrot myslowy
    https://youtu.be/5jb2DNJPgk4?t=160

    J.

  • 6. Data: 2020-03-30 12:24:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 30.03.2020 o 11:16, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Czyli kreci sie najpierw w lewo, potem w prawo, potem w lewo do trzeciej
    > liczby .. a na koncu w prawo do oporu i to zamek otwiera ?

    Tak.

    > Cos tego typu ? Tez niezbyt rozumiem - jakis skrot myslowy
    > https://youtu.be/5jb2DNJPgk4?t=160

    Tak. Ta zapadka wchodząca w wycięcia jest operowana tą samą gałką na
    końcu otwierania, a klamka jest niezależna od zamka.

    Owszem, zamki z zapadką operowaną przez klamkę albo osobną wajchę też
    istnieją. Robot musiałby przy każdej próbie sprawdzać klamkę.

    MJ