  • 11. Data: 2017-11-26 15:40:09
    Temat: Re: sensowny zestaw głośników?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 13:01:14 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Pytanie z ciekawości - czy jezeli głosnik niskotonowy ma moc 16W a
    > satelity 5,5 to po ustawieniu maks głosnosci i puszczeniu odpowiednio
    > głosnego utworu mozna sie spodziewac maksymalnego poziomu poboru pradu na
    > poziomie 20W?

    Nie, ponieważ to co wypisują producenci czy sprzedawcy na swoich
    wyrobach nijak ma się do rzeczywistości a ponadto w grajpudłach nie
    tylko głośniki pobierają moc.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2017-11-26 15:53:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Biały h...@p...onet.pl ...

    > Podepnij amperomierz :D Nie wiem, te głosniki sa i tak za głośne na
    > przeciętny pokój.

    Ostatnio zamowiłem głosniki 100W ze wzmacniaczem.
    Podpiałem miernik i odesłałem głosniki.
    Grały niezbyt głosno a najwyzszy pobór pradu jaki udało mi sie osiagnac
    to było coś około 20W.

    W domu mam jako główny sprzet zestaw denon 5x100W plus dwie 100W kolumny
    i nie rozumiem, jak mozna tak oszukiwac i sprzedawac sprzet 100W który
    gra 10 razy ciszej... I kto sie na to nabiera...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 13. Data: 2017-11-26 16:37:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Nie, ponieważ to co wypisują producenci czy sprzedawcy na swoich
    > wyrobach nijak ma się do rzeczywistości

    Znaczy kłamia i oszukuja po prostu...

    > a ponadto w grajpudłach nie
    > tylko głośniki pobierają moc.

    A co jeszcze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 14. Data: 2017-11-26 16:41:33
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > W domu mam jako główny sprzet zestaw denon 5x100W plus dwie 100W kolumny
    > i nie rozumiem, jak mozna tak oszukiwac i sprzedawac sprzet 100W który
    > gra 10 razy ciszej... I kto sie na to nabiera...

    http://lifesgoodblog.pl/200-w-mocy-z-glosnikow-o-sre
    dnicy-5-cm-jak-to-mozliwe-rms-pmpo-rozszyfrowanie

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 15. Data: 2017-11-26 16:45:06
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    W dniu 2017-11-26 o 12:03, JaceK pisze:
    > Czy możecie polecić jakiś sensowny zestaw głośników do komputera?
    > Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś
    > z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

    MODECOM MC-SHF56U

    Świetny stosunek ceny do jakości. Mam, jestem zadowolony. Test był na
    PCLab. Tylko nie wiem, czy jeszcze są dostępne.

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 16. Data: 2017-11-26 16:53:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Stregor s...@w...to.gmail.com ...

    > http://lifesgoodblog.pl/200-w-mocy-z-glosnikow-o-sre
    dnicy-5-cm-jak-to
    > -mozliwe-rms-pmpo-rozszyfrowanie

    Nie, to nie była moc pmpo...
    Do tego oszustwa juz sie przyzwyczaiłem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 17. Data: 2017-11-26 18:02:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/26/2017 4:37 PM, Budzik wrote:
    > Znaczy kłamia i oszukuja po prostu...

    Hometopatie i suplementy diety też oszukują. Takie czasy. Zamiast
    narzekać nad duperelami w opisie, posłuchaj. Grają lepiej niż g... z
    hipermarketu i myślę że to spełnia zalożenia autora pytania. A to że
    musza łżeć w specyfikajci wynika z faktu że przeciętny klient jest
    idiotą i patrzy na te numerki.

  • 18. Data: 2017-11-26 18:09:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-11-26 o 16:53, Budzik pisze:

> [...]

    A ile mocy może dać zasilacz w tym wzmacniaczu?

    dnicy-5-cm-jak-to

    > Nie, to nie była moc pmpo...
    > Do tego oszustwa juz sie przyzwyczaiłem.

    Kupujesz wzmacniacz patrzysz na pasmo przenoszenia a nie na moc.
    Jak spojrzysz na moc to sprawdź czy aby producent nie podaje
    2x100W a zasilacz ma 160W.
    Ale ci którzy się nie znają łykną bez problemu boomboxa z wielką
    i nalepką 600W i zasilaczem 80W.
    Kilkadziesiąt lat temu po imprezie napędzanej pierwszym krajowym
    amplitunerem 2x4W przyszli sąsiedzi na skargę.
    Do zrobienia hałasu więcej nie potrzeba.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2017-11-26 18:16:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]

    > Prawdopodobnie większość na rynku to zwykłe "pierdziawki", ale może coś
    > z tego asortymentu wyróżnia się z tłumu na plus?

    Jak znajdziesz coś w drewnianej obudowie i głośnikiem mającym minimum
    15 centymetrów to się wyróżni. Cała reszta to małe plastikowe badziewia
    dopalane subwoferem.
    Pytanie do czego potrzebujesz tego dźwięku, jak do systemowych brzęczków
    i komunikatorów to wystarczą plastikowe badziewia.
    Jak do muzyki to nie wystarczą, chyba ze masz już słuch zjechany.
    Do muzyki to DAC i słuchawki lub normalny wzmacniacz i normalne kolumny.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2017-11-26 19:28:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Nov 2017 15:37:56 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Znaczy kłamia i oszukuja po prostu...
    Intencjonalnie - na pewno. Dążą do zwiększenia sprzedaży. A praktycznie
    nie, bo podają prawdę tylko definiują moc głośników tak jak im wygodnie.
    Np. podają moc chwilową. Jak dostatecznie ograniczysz chwilę to możesz
    powiedzieć że twój głośnik ma moc np. 1 MW :)

    > A co jeszcze?
    Zasilacz ma sprawność ok. 50 %, sam wzmacniacz klasy B ma sprawność
    30-40%. Rozmaite wodotryski też pobierają moc. Moc doprowadzona do
    głosników też nie jest w całości przetwarzana na moc dźwięku. Sprawność
    głośnika to IMO parę procent, a te o największej sprawności mają akurat
    duże zniekształcenia (i liniowe i nieliniowe).

    --
    Jacek
    I hate haters.