  • 1. Data: 2011-07-04 19:01:50
    Temat: seryjne kadrowanie zdjec, czym i jak?
    Od: "Qkam" <q...@o...pl>

    Witaj o Grupo Wszechwiedzaca :)
    Zebralo mi sie troche zdjec i postanowilem je w koncu wywolac w labie.
    Zdecydowalem sie na rozmiar odbitek 10x15, niestety ogromna wiekszosc fotek
    jest w proporcji 3:4. Czy znacie jakis szybki sposob, zeby wykadrowac
    kilkaset zdjec? Nie chcialbym miec na kazdym ucietej glowy ;)
    Wiem, ze mozna to jakos szybko rozwiazac w dowolnym programie graficznym
    uzywajac automatycznego kadrowania, ale efekt bedzie podobny do tego jaki
    otrzymam "z automatu" w labie.
    Czy jakis program oferuje funkcje, ktora dzialalaby w taki (lub zblizony)
    sposob:
    - zaznaczam rozmiar zdjecia jaki chce otrzymac (w tym przypadku 102x152mm)
    - zaznaczam katalog ze zdjeciami do wykadrowania
    - otwiera sie pierwsze zdjecie z katalogu a na nim odpowiednia ramka na cala
    szerokosc zdjecia, a mi pozostaje tylko przesunac ja w dol lub w gore (dla
    zdjec poziomych)
    - zatwierdzam kadr, zdjecie sie zapisuje i otwiera sie drugie w kolejce,
    analogicznie jak w pkt poprzednim.

    Wiem, ze takie rzeczy to tylko w erze... tfu, w T-mobile, ale moze jakos da
    sie to zrobic?

    Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

    PS. Szperalem w archiwum, ale bez wiekszych sukcesow.

    Qkam

  • 2. Data: 2011-07-04 19:33:54
    Temat: Re: seryjne kadrowanie zdjec, czym i jak?
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 04/07/2011 21:01, Qkam wrote:
    > Wiem, ze takie rzeczy to tylko w erze... tfu, w T-mobile, ale moze jakos da
    > sie to zrobic?

    FastStone Image Viewer chyba robi dokładnie to, co opisałeś powyżej.
    Wchodzisz do katalogu, otwierasz pierwsze zdjęcie, zaznaczasz rozmiar,
    przesuwasz ramkę na dowolną pozycję, klikasz przycisk i zapisujesz
    zdjęcie (pod nazwą z dodatkiem "cr", więc nie tracisz oryginału) i FS
    automatycznie otwiera nowe zdjęcie, gdzie jest ramka w tej samej pozycji
    i rozmiaru, więc możesz od razu zapisać lub przesunąć na inną pozycję i
    dopiero potem zapisać.

    Ludek

  • 3. Data: 2011-07-04 20:22:41
    Od: "Qkam" <q...@o...pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

    > FastStone Image Viewer chyba robi dokładnie to, co opisałeś powyżej.

    Dzieki wielkie za blyskawiczna odpowiedz. Wlasnie go sprawdzilem i to jest
    to, czego szukalem. Teraz tylko godzinka albo dwie i wszystko bedzie gotowe.
    Przydalby sie jeszcze tylko suwak kontrastu i jasnosci w oknie
    kadrowania/przycinania, ale nie bede wybrzydzal ;)
    Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam.

    --
    Qkam

  • 4. Data: 2011-07-04 20:34:30
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Ludek Vasta pisze:

> [...]
    > automatycznie otwiera nowe zdjęcie, gdzie jest ramka w tej samej pozycji
    > i rozmiaru, więc możesz od razu zapisać lub przesunąć na inną pozycję i

    Używam FastStone'a i jest do tego odpowiedni. Możesz ustawić dowolne
    proporcje (np. 10,2x15,2) albo wybrać ze standardowych. Nie używałem
    "przycinania do pliku" ale zapisywałem na starym. Daje to mniej plików
    (wersja przycięta/nieprzycięta). Ale to zależy od własnego workflow.
    Jest to bardzo sprawne narzędzie. Warto zapamiętać kombinacje klawiszy:
    "Alt+r" - obróć o dowolny kąt
    "x" - przycinanie
    "Ctrl+s" - zapisz
    Do tego trochę enterów i kręcenia myszką.

  • 5. Data: 2011-07-05 08:19:46
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > zdjec poziomych)
    > - zatwierdzam kadr, zdjecie sie zapisuje i otwiera sie drugie w kolejce,

    JPEGCrops.

    Piotr

  • 6. Data: 2011-07-06 06:10:52
    Od: niddhogg <b...@g...com>

> [...]
    > automatycznie otwiera nowe zdjęcie, gdzie jest ramka w tej samej pozycji
    > i rozmiaru, więc możesz od razu zapisać lub przesunąć na inną pozycję i

    tak dziala tez adobe camera raw, jesli ktos akurat pracuje nie musi
    instalowac nowego progsa.
    otwierasz w acr kilkanascie - dziesiat zdjec zaleznie od mocy kompa,
    zaznaczasz je wszystkie i kadrujesz pierwsze - nastepne maja
    identyczny kadr ktory mozna edytowac. potem zamiast otwierac w ph
    mozna tylko dac save image, ustawic parametry i isc na kawe...

  • 7. Data: 2011-07-06 09:57:31
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > JPEGCrops.

    Dokładnie :-). Chyba najprostszy i robi to, czego Autor
    potrzebuje.