  • 1. Data: 2015-11-28 17:54:41
    Temat: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
    Od: dfgdfas <s...@a...pl>

    czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
    mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?

  • 2. Data: 2015-11-28 19:24:07
    Temat: Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 28 Nov 2015 17:54:41 +0100, dfgdfas napisał(a):

    > czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
    > mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?

    A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
    Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.

    Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
    Unimoga.

  • 3. Data: 2015-11-29 01:27:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:

    > A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
    > Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.
    >
    > Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
    > Unimoga.

    G klasa raczej miała to w standardzie, Unimog to już ciężarówka.
    Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako
    opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
    Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-11-29 16:41:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-29 o 01:27, RadoslawF pisze:

> [...]
    > opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
    > Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.

    Nissan Patrol nie ma stałego napędu na 4. W żadnej wersji. Ma tylko
    dopinany przód i blokadę tylnego mostu.
    Jeepy miewały kilka rozwiązań, m.in. stały napęd na 4 koła (czyli
    posiadający środkowy dyfer), ale miewały też różne wersje dopinanych
    (sprzęgła mokre).
    Disco ma stały napęd, blokadę międzyosiową w zasadzie w standarcie
    (oprócz pierwszych wersji przed liftingiem Disco II).
    Można dołożyć blokadę tylnego oraz do przedniego mostu.
    Pajero II w wersji SuperSelect może ganiać z napędem na tył, lub ze
    stałym napędem na 4, lub na 4 z blokadą międzyosiową, lub dodatkowo z
    reduktorem (jak pozostałe). Miewają też blokady tylego mostu. Jest do
    kupienia też blokada przodu, ale dość skomplikowana ze względu na IFS -
    tam nie ma mostu.

    Coś mi kołacze, że któreś ze skandynawskich wersji albo Legacy 1 albo
    Forestera 1 miały blokady.

    W nowszych autkach jest emulacja blokad za pomocą ABS.
    Bardzo dobrze i skutecznie miał to zrobione Freelander 1 - jemu
    wystarczyła przyczepność pod dowolnym z kół, aby wyjechać z błota. A co
    dziwne, większość nowszych aut tak jeszcze nie potrafi.

    Ale z tym jest problem - nie nadaje się np. do targania przyczepy po
    śliskim - powoduje duże naprężenia w układzie napędowym oraz
    przegrzewanie hamulców.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-11-29 17:32:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Nov 2015 01:27:41 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Do tego jeszcze Nissan Patrol,

    Nie ma cenralnego dyfra.

    >Jeep,

    Tylko akcesoryjne blokady innych producentow

    >Defender

    Tylko akcesoryjne blokady innych producentow

    >Discovery

    Tylko akcesoryjne blokady innych producentow

    A szczegoly jak widze juz ci rozpisal kolega Adam, wiec nie brnij dalej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl