  • 1. Data: 2018-04-11 20:12:48
    Temat: skaner EAN
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    witam
    zakupiłem używany skaner kodówkreskowych, EAN i QR
    w komplecie kabel USB-RJ48 (10pin) ale nie dość, że ma 5m to jeszcze
    spiralny, postanowiłem zatem wymienić złącze w skanerze na USB-B i
    używać "zwykłego" kabla USB A-B drukarkowego

    problem w tym, że po tej operacji skaner nie działa :(

    działa skaner następująco: świeci, reaguje na klawisz odczytu, pika
    odczytując kod ale komputer tego nijak nie widzi

    Czy w kablu USB-RJ jest "coś" czego mogłem nie zauważyć ?

    połaczenia kablowe przetestowane wielokrotnie i połączone poprawnie,
    kabel USB AB zmieniany kilka razy, sprawdzane na trzech kompach - jakieś
    pomysły ? mnie się już skończyły :(

  • 2. Data: 2018-04-11 20:41:33
    Temat: Re: skaner EAN
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-04-11 o 20:12, pilocik pisze:
> [...]
    >
    > połaczenia kablowe przetestowane wielokrotnie i połączone poprawnie,
    > kabel USB AB zmieniany kilka razy, sprawdzane na trzech kompach - jakieś

    A przypadkiem we wtyczce USB starego kabla nie ma scalaka USB<->RS232?
    Bo ja nie znam skanerów USB, modele które znam, gadają po RS232.

  • 3. Data: 2018-04-11 20:47:53
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 11.04.2018 o 20:41, SnCu pisze:

    > A przypadkiem we wtyczce USB starego kabla nie ma scalaka USB<->RS232?
    > Bo ja nie znam skanerów USB, modele które znam, gadają po RS232.

    co prawda wtyku USB starego kabla nie rozbierałem, ale gdyby tam był
    jakiś scalak to by mi chyba wszystkie 4 linie z USB do RJ nie piszczały
    na mierniku ?

  • 4. Data: 2018-04-11 22:54:18
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-04-11 o 20:47, pilocik pisze:

    > co prawda wtyku USB starego kabla nie rozbierałem, ale gdyby tam był
    > jakiś scalak to by mi chyba wszystkie 4 linie z USB do RJ nie piszczały
    > na mierniku ?

    A nie zamieniłeś po prostu D+ i D- lutując swoje złącze?

  • 5. Data: 2018-04-12 00:55:50
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-04-11 o 22:54, SnCu pisze:

    > A nie zamieniłeś po prostu D+ i D- lutując swoje złącze?

    Napisz co to za skaner
    używamy Symboli 2208 które mają różne kable
    Od strony czytnika RJ a do komputera USB, RS232 lub PS2
    w kablu nic nie ma ale wtyk RJ (10 pinowy) zawiera zworki które włączają
    w czytniku odpowiedni tryb pracy.

  • 6. Data: 2018-04-12 09:10:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-04-11 o 20:41, SnCu pisze:

    > A przypadkiem we wtyczce USB starego kabla nie ma scalaka USB<->RS232?
    > Bo ja nie znam skanerów USB, modele które znam, gadają po RS232.

    W brew pozorom bardzo dużo skanerów ma obsługę USB. Pooglądaj produkty
    Datalogic, Sick, Cognex, Honeywell, Motorola.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-04-12 21:13:46
    Od: pilocik <p...@t...pl>

> [...]
    > Od strony czytnika RJ a do komputera USB, RS232 lub PS2
    > w kablu nic nie ma ale wtyk RJ (10 pinowy) zawiera zworki które włączają

    Czytnik to GRYPHON D432, lini D nie zamieniłem, podpinając port usb
    uwzględniłem mostek, który był we wtyku RJ

    btw. 10pin to RJ48 czy RJ50 ? spotkałem się z tymi oznaczeniami tego
    samego złącza

    a wracając do problemu, póki co to z braku pomysłów temat chwilowo
    odłożony, zamówiłem złacza RJ, wstawię oryginalny port RJ do czytnika i
    zrobię krótki kabel RJ-USB, jak to nie zadziała to zjem ten czytnik :D

  • 8. Data: 2018-04-13 09:49:24
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    pilocik <p...@t...pl> wrote:

    > a wracając do problemu, póki co to z braku pomysłów temat chwilowo
    > odłożony, zamówiłem złacza RJ, wstawię oryginalny port RJ do czytnika i
    > zrobię krótki kabel RJ-USB, jak to nie zadziała to zjem ten czytnik :D

    Sprawdź te zworki, o których pisał Roman. Może bez nich skaner myśli, że
    jest podłączony do RS232.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2018-04-14 21:32:57
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-04-13 o 09:49, Adam Wysocki pisze:

    > Sprawdź te zworki, o których pisał Roman. Może bez nich skaner myśli, że
    > jest podłączony do RS232.

    http://pinoutguide.com/PosDevices/datalogic_heron-ba
    rcode_pinout.shtml
    Bracia Rosjanie twierdzą, że w kablu USB są dwie zworki na stykach RJ
    1-5
    7-10
    Wiem że to inny model czytnika, ale podejrzewam że producent (Datalogic)
    stosuje takie same kable do wszystkich swoich czytników. W przypadku
    Symbola tak jest

    BTW nawet nie wiem kto go teraz posiada bo była już Motorola i Zebra :)

  • 10. Data: 2018-04-15 15:12:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-14 o 21:32, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    > Symbola tak jest
    >
    > BTW nawet nie wiem kto go teraz posiada bo była już Motorola i Zebra :)

    Zebra:

    https://www.zebra.com/pl/pl/products/scanners/genera
    l-purpose-scanners/handheld.html

    --