  • 11. Data: 2018-04-20 19:22:48
    Temat: Re: skaner EAN
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 21:32, Roman Rogóż pisze:

    > http://pinoutguide.com/PosDevices/datalogic_heron-ba
    rcode_pinout.shtml
    > Bracia Rosjanie twierdzą, że w kablu USB są dwie zworki na stykach RJ
    > 1-5
    > 7-10
    > Wiem że to inny model czytnika, ale podejrzewam że producent (Datalogic)
    > stosuje takie same kable do wszystkich swoich czytników. W przypadku
    > Symbola tak jest
    >
    > BTW nawet nie wiem kto go teraz posiada bo była już Motorola i Zebra :)

    Wróciłem do tematu i sprawa się nieco rozwiązała jak i skomplikowała
    równocześnie :)

    We wtyku RJ są zworki, a przynajmniej tak myślałem.
    Moja wina w tym, że sprawdzałem miernikiem na piszczku nie patrząc na
    wyświetlacz.
    Okazało się, że we wtyku RJ jest nie zwworka a COŚ, a konkretniej to są
    dwa COSIE :)
    pierwszy to coś około 1r do 4r, a drugi "coś" to około 5r do 10r
    początkowo myślałem, że to oporniki, ale na mierniku wartość "cosia"
    fruwa. nie jest to chyba półprzewodnik bo polaryzacja nie ma znaczenia,
    nie jest to tez chyba pojemność, chociaż po przyłożeniu sond pomiarowych
    wartość "cosia" się zmienia. Zmienia się jednak raz w górę a raz w dół w
    podanych wyżej zakresach
    mierzone kilkoma miernikami, Flukiem, unitem i chińczykami, wszystkie
    wskazują wartości podobne

    jakieś pomysły na identyfikację "cosia" bez rozpruwania wtyku ?

    ps.mam już wtyki RJ50 i chciałem zrobić nowy kabel RJ-USB by nie
    wymieniać złącza w skanerze, ale te "cosie" chyba mi to skutecznie utrudnią

    ps. zasymulowałem "cosie" oporami 2,2r i 8,2r i skaner odczytał EAN ale
    tylko raz, ponowne próby i delikatne zmiany wartości już nic nie dały

    jakieś pomysły ?

  • 12. Data: 2018-04-24 11:24:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    pilocik <p...@t...pl> wrote:

    > Moja wina w tym, że sprawdzałem miernikiem na piszczku nie patrząc na
    > wyświetlacz. Okazało się, że we wtyku RJ jest nie zwworka a COŚ, a
    > konkretniej to są dwa COSIE :)

    Może ten "coś" to po prostu zabrudzone styki?

    > ps. zasymulowałem "cosie" oporami 2,2r i 8,2r i skaner odczytał EAN ale
    > tylko raz, ponowne próby i delikatne zmiany wartości już nic nie dały

    A jakbyś zwarł?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2018-04-24 19:14:05
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 24.04.2018 o 11:24, Adam Wysocki pisze:

    > A jakbyś zwarł?

    to była pierwsza wersja, mostek, dopiero później wyczaiłem, że to ma
    kilka Ohm

  • 14. Data: 2018-04-25 08:52:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pilocik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >to była pierwsza wersja, mostek, dopiero później wyczaiłem, że to ma
    >kilka Ohm

    Tak nawiasem mowiac - mierzenie kilku ohm to klopotliwe zadanie -
    watpie, aby tak sygnalizowali co to za kabel.

    Moze to jakis efekt uboczny - dioda czy tranzystor ?

    Choc dioda zwykle pokazuje wiecej, a tranzystor powinien byc zatkany.

    J.

  • 15. Data: 2018-04-25 09:11:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pilocik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Czytnik to GRYPHON D432, lini D nie zamieniłem, podpinając port usb
    >uwzględniłem mostek, który był we wtyku RJ

    inny model ma kabel prosty
    https://www.manualslib.com/manual/471168/Datalogic-G
    ryphon-I-Gd4100.html?page=285

    moze instrukcja do twojego cos pokaze ?

    A czy nie odwrociles pinow ? gniazda RJ bywaja fikusne.

    Przed przerobka sprawdziles - dobrze dziala ?
    Z tego co widze, to oryginalny kabel ma jeszcze zasilanie ...

    Manager urzadzen cos pokazuje ?
    Bo on ma 4 tryby pracy USB - moze po prostu trzeba skonfigurowac ... a
    skoro prawie dziala, to obstawiam ten problem.

    >btw. 10pin to RJ48 czy RJ50 ? spotkałem się z tymi oznaczeniami tego
    >samego złącza

    Wiki twierdzi, ze RJ50 nigdy nie bylo. Ale ludzie i tak stosuja

    https://en.wikipedia.org/wiki/Modular_connector#10P1
    0C

    J.

  • 16. Data: 2018-04-25 19:08:32
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 09:11, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Przed przerobka sprawdziles - dobrze dziala ?
    > Z tego co widze, to oryginalny kabel ma jeszcze zasilanie ...

    kabel który zakupiłem ze skanerem nie ma zasilania, tylko RJ na USB
    przed przeróbką działał prawidłowo a piny nie są zamienione, uwierz, że
    nad tym jużprzesiedziałem sporo czasu i jak oczy zamknę to widzę ten
    skaner i kabel, na szczęście jeszcze nie śni mi się po nocach :D

    na chwilę obecną mam taki plan działania: przeciąć ten nieszczęsny kabel
    i upewnić się czy "cosie" siedzą w osłonie RJ, czy też może po stronie
    USB, następnie delikatnie rozcinać osłonę RJ (jeśli tam są) i próbowaćje
    zidentyfikować
    Ostateczność to obcięcie kablakilka centymetrów za RJ, zamontowanie
    gniaza USB-B i wstawienie tego w rękojeść - miejsce w skanerze na to jest.
    tylko chęci pomalutku brakuje ;)