  • 1. Data: 2015-10-23 14:28:40
    Temat: skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam

    Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa taka
    5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze zużywa. U
    mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl rusza i
    jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te
    biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam były
    takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie skrzynie w
    chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej następuje zmiana
    biegów.
    Ktoś da radę jakoś pomóc ?
    MArek

  • 2. Data: 2015-10-23 16:11:05
    Od: KJ <p...@b...pl>

    W dniu piątek, 23 października 2015 14:25:53 UTC+2 użytkownik ToTylkoJa napisał:
> [...]
    > chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej następuje zmiana

    Zapewne działa jak większość skrzyń, tu masz animację:

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=275&v=aA
    WxZRuBXtw

    Może to być problem zużycia mechanizmu wybieraka, musisz zdjąć dźwignię, potem dekiel
    i popatrzeć, na wytarcia, luzy itp.

    W chinolu zużyć się pierwsze może... wszystko, ale może też być tak jak w większości
    skrzyń motocyklowych czyli właśnie drugi bieg, dokładnie to co u Ciebie.

    KJ

  • 3. Data: 2015-10-23 18:26:57
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    KJ wrote:

> [...]
    > większości skrzyń motocyklowych czyli właśnie drugi bieg, dokładnie to co

    Film świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film
    raczej nie rozjaśnia mojego problemu. To że w skrzyni jest kilka par trybów
    to wiedziałem. Najciekawsze jest jednak to jak one są łączone/sprzęgane.
    Dokładniej co powoduje blokowanie konkretnych par trybów. Jak czytałem
    opisy, są wersje z przesuwnym kołem zębatym (wałkiem) lub przesuwnym
    klinem. Film pokazuje że przy zmianie biegów rusza się koło zębate razem ze
    specjalnym wałkiem zębatym. Ja widziałem (w simsonie) wersję gdzie są
    cztery pary kół zębatych połączonych ciągle, a która para przekazuje napęd
    na wał wyjściowy, jest wybierane za pomocą takiego wypychacza / popychacza,
    który rusza się w wydrążonym wałku wyjściowym. Jedno i drugie to skrzynia
    biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki
    jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem.

    MArek

  • 4. Data: 2015-10-24 01:23:53
    Od: Tmek <t...@d...ek>

> [...]
    > biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki
    > jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem.

    Zapewne tego. Tutaj jest pokazane jak to dziala i co sie przesuwa
    https://www.youtube.com/watch?v=7EMIdGgsQ68

    W tym co masz wygladac to bedzie tak jak w tym, czesto to sa kopie
    jakiejs hondy.

    https://www.youtube.com/watch?v=w2TmGjOgSUw

    Tmek

  • 5. Data: 2015-10-24 23:50:58
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2015-10-23 o 18:26, ToTylkoJa pisze:

    > Mnie ciekawi jaki jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed
    rozkręceniem.

    Jak w wiekszosci jednosladow - na kłach. Dokładnie tak:
    http://img19.staticclassifieds.com/images_tablicapl/
    139949757_1_644x461_skrzynia-chinski-cross-quad-lonc
    in-lifan-125-110-zebatka-ogar-zipp-los-kamienna-gora
    .jpg

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!