  • 1. Data: 2013-03-12 09:26:36
    Temat: skrzyżowanie - wjazd jednym pasem - wyjazd z dwoma pasami
    Od: PlaMa <m...@g...com>

    Proszę o Waszą opinię.

    Czy niebieski samochód mógł pojechać tak jak na obrazku? Skrzyżowanie
    Pieniężnego-Piłsudskiego w Olsztynie. Dla klarowności sytuacji wspomnę, że zarówno
    niebieski jak i zielony były cały czas w ruchu a na przejściu nie było pieszych.

    https://imageshack.us/photo/my-images/171/olsztynj.j
    pg/

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2013-03-12 09:41:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 01:26:36 -0700 (PDT), PlaMa

    > Czy niebieski samochód mógł pojechać tak jak na obrazku?

    Może. Czerwony też może. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-03-12 09:42:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 12 Mar 2013 01:26:36 -0700 osobnik zwany PlaMa napisał:

    > Proszę o Waszą opinię.
    >
    > Czy niebieski samochód mógł pojechać tak jak na obrazku?

    mógł

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-03-12 09:46:58
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    --------------------------
    tak, mógł. jakiś czas temu zmieniły się przepisy i od wtedy może (co moim
    zdaniem jest stłuczkogenne i nie wiem co kierowało zmieniającym stare
    przepisy)
    idąc dalej. w/g starych przepisów (którymi niestety wciąż kieruje się gro
    kierowców, jadący od punktu A i skręcający w lewo mógł bezkolizyjnie zająć
    pas niebieskiego).
    w/g obecnych przepisów niebieski może być tam gdzie był a jadący od A musi
    czekać.

    pzdr
    ph

  • 5. Data: 2013-03-12 09:54:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 01:57:28 -0700 (PDT), PlaMa

    > Wybacz ale nie rozumiem.

    U! No... więc. Przepisy mu nie zabraniają tak jechać. Jednak miło innym
    będzie, gdy zostawi ten pas dla skręcających w lewo z przeciwnego kierunku
    (o ile tacy się znajdą). Zwłaszcza jak auto będzie czarne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2013-03-12 09:57:28
    Od: PlaMa <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2013 09:41:33 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Może. Czerwony też może. ;)

    Wybacz ale nie rozumiem.

  • 7. Data: 2013-03-12 10:04:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Mar 2013 02:05:35 -0700 (PDT), PlaMa

    > byłbyś uprzejmy wskazać mi odpowiednie paragrafy?

    Nie ma paragrafu zabraniajacego.

    > ?! Toć to głupota!

    W pewnym sensie, tak.

    > choćby wpajane na kursach ustąp z prawej się kłóci z tym :/

    ...to jest dopiero skrajna głupota -- jak widać większość tego pojęcia nie
    rozumie, albo zaczyna stosować w miejscach gdzie nie ma prawa tej "teorii"
    stosować.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2013-03-12 10:05:35
    Od: PlaMa <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 marca 2013 09:46:58 UTC+1 użytkownik PH napisał:

> [...]

    > pas niebieskiego).
    > w/g obecnych przepisów niebieski może być tam gdzie był a jadący od A musi

    ?! Toć to głupota! choćby wpajane na kursach ustąp z prawej się kłóci z tym :/

  • 9. Data: 2013-03-12 11:02:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PlaMa,

    Tuesday, March 12, 2013, 9:26:36 AM, you wrote:

> [...]
    > sytuacji wspomnę, że zarówno niebieski jak i zielony były cały czas
    > w ruchu a na przejściu nie było pieszych.

    Oczywiście, że mógł. Nie ma przepisu nakazującego po skręcie zajmować
    jakiś ściśle określony pas.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-03-12 11:05:47
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-03-12 09:26, PlaMa wrote:
> [...]
    niebieski jak i zielony były cały czas w ruchu a na przejściu nie było pieszych.

    Jak najbardziej może - przepisy tego nie zabraniają. Nikomu w danej
    sytuacji nie przeszkadza, poza tym taki manewr może być nawet wskazany
    np. kiedy następnie ma wkrótce skręcić w lewo.

    Piotr