  • 11. Data: 2019-11-08 11:40:29
    Temat: Re: smart zarowki
    Od: JaNus <bez@adresu>

    >> W ORMO robil czy wyżej?
    >>

    > Pewnie takie hobby.

    Jak odpisałem kogutkowi, był po prostu "człowiekiem zorganizowanym".
    A zaś Twój post wykorzystać chcę do zauważenia, że wprawdzie dostrzegam,
    iż ZK "żartował", ale gdyby znał mojego dziadka, no i ten "żart"
    uczyniłby w mojej przytomności, to musiałby stanąć na "udeptanej ziemi"!

    Dziadek, jako student I roku PW-wskiej zgłosił się do wojska, by bronić
    Warszawy przed czerwoną zarazą. Potem razem z Piłsudskim parł na Kijów,
    i dostał się do niewoli bolszewickiej, w której spędził ponad pół roku.
    Miał to szczęście (nie miało go baaardzo wielu innych!), że przeżył, ale
    wrócił "lżejszy" o ponad... 40kg!

    Zaś po '45 bezpieka nękała go co i rusz. Komuny *nienawidził* we
    wszystkich jej przejawach.

    A te "notowanie"? No cóż, na starość miał już kłopoty z pamięcią, a gdy
    z kimś-tam rozmawiał, to z grzeczności chciał wiedzieć, n.p. /jak czuje
    się szanowna małżonka, pani Krystyna/?

    --

    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 12. Data: 2019-11-08 11:51:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2019-11-08 o 10:54, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Aby mieć prawo do zrobienia listy studentów z nazwiskami i ocenami
    > musiałem uzyskać uprawnienia do stworzenia "bazy własnej" od
    > pełnomocnika do spraw ochrony danych osobowych.
    >
    > P.P.

    RODO to zbiór bezbożnych życzeń, dane wyciekają zewsząd jak Niagara. Są
    różne miejsca, gdzie złodzieje danych mogą się na nie zasadzać. Tysiące
    takich instytucji, firm, urzędów, które mają prawo "przetwarzać". Bazy
    danych są *oczywiście* "zabezpieczone", ale owo bezpieczeństwo jest
    dyrygowane przez jakichś konkretnych ludzi, a nie przez anioły! Aby
    przekupić byle-kogo trzeba dać niewiele, ale i dość uczciwy się złamie,
    gdy wziątka będzie baaardzo suta. Ciach bazę na pena, i w świat!

    A chętnych do nabycia jakichś wielce cennych informacji nigdy nie zabraknie.

    No cóż, zdaje się, że owo dość martwe RODO daje zaczepienie dla prawa,
    aby powyższe praktyki ścigać i karać. Pewna to pociecha, ale raczej
    niewielka!

  • 13. Data: 2019-11-08 12:35:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Aby mieć prawo do zrobienia listy studentów z nazwiskami i ocenami
    > musiałem uzyskać uprawnienia do stworzenia "bazy własnej" od
    > pełnomocnika do spraw ochrony danych osobowych.

    Nie zrozumieliśmy się - osoba fizyczna jako osoba prywatna
    przetwarzająca dane na swój użytek a nie biznesowy czy innej organizacji.
    Lista studentów -> uczelnia która jest administratorem tych danych

  • 14. Data: 2019-11-08 12:42:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No cóż, zdaje się, że owo dość martwe RODO daje zaczepienie dla prawa,
    > aby powyższe praktyki ścigać i karać. Pewna to pociecha, ale raczej
    > niewielka!

    Daje zaczepienie. U nas RODO jest wręcz pięknie wdrażane przez strach
    jaki napędziły media. Ochrona danych istniała i wcześniej - 1997 rok
    pierwsza ustawa. Dopiero teraz odkąd RODO zaczęło obowiazywać (bo
    pojawiło się w 2016...) zaczęło się dziać w dobrą stronę.

    JEST róznica in plus z powodu RODO. Organizacje naprawdę zaczęły
    pilnować swoich danych (no.... znaczna część). Wcześniej wszyscy kładli
    na to lachę.
    Michał

  • 15. Data: 2019-11-08 13:48:12
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > A zaś Twój post wykorzystać chcę do zauważenia, że wprawdzie dostrzegam,
    > iż ZK "żartował", ale gdyby znał mojego dziadka, no i ten "żart"
    > uczyniłby w mojej przytomności, to musiałby stanąć na "udeptanej ziemi"!

    Nie ma sensu brać tego, co mówi Kogutek, do siebie.

  • 16. Data: 2019-11-08 14:55:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Pewnie takie hobby.
    >A w waszych stronach w zamierzchłych czasach znana była zabawa w
    >zapisywanie numerów rej. aut?

    A w calkiem nowoczesnych czasach - zapisywanie nr banknotow euro

    https://en.eurobilltracker.com/stats/

    Komu sie chce spisywac ... a moze nie spisuja, tylko jakis
    automat/czytnik maja i tylko raport z kasy eksportuja ?
    Niemal na pewno, bo komu by sie chcialo kilkaset nr dziennie wpisywac

    J.

  • 17. Data: 2019-11-08 14:59:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-11-07 o 17:34, J.F. pisze:

    >Kolory RGB. Ale te, co mam, to dość niskie waty są, i słabo świecą,
    >tedy
    >regulacja jasności to taki przerost formy nad treścią...

    Mozna kilka lamp z jednego pilota

    >Ja kupiłem to-to za grosze, 12,99 PLN, więc brak jakiegoś wielce
    >wyczerpującego opisu mnie nie zniechęcił. Na Alle' jest tego na kopy.

    a w LM ceny od 18 do 80 zl ...

    J.

  • 18. Data: 2019-11-08 15:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Zdziwiłbyś się jak bardzo "wrażliwi" są ludzie. Na porządku dziennym
    >w publicznych miejscach zostawiają swoje zalogowane konta mailowe,
    >zapisują hasła w przeglądarkach (!!!) w kafejkach czy bibliotekach
    >itd. Dramat.

    No, czasem to chyba wina providerow - np haczyk "zapisz dane jest
    domyslnie ustawiony.

    Ale co cam taki dramat. W Niemczech byla popularna usluga platnosci,
    gdzie podawales login i haslo do banku, a ona robila za Ciebie.
    W Polsce byl kontomierz ... moze jak sie ma na koncie sam debet, to
    sie nie ma co bac :-)

    >A co do RODO - osób fizycznych (jako przetwarzających) nie dotyczy.

    I "cel marketingowy" wystarczajaco uzasadnia trzymanie danych ... ale
    jest przy tym troche formalnosci i mozna wpasc tego nowego GIODO :-)

    J.

  • 19. Data: 2019-11-08 23:37:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    On nie był zorganizowany tylko wścibski a do tego glupi. Powojenna władza kochała
    takie notesiki z nazwiskami. Napisales ze byl wrogiem tej władzy. Wscibskoscia i
    notesikiem mógł narazic o ile nie naraził Bogu ducha winnych ludzi na poważne
    konsekwencje ze śmiercią włącznie. W ubeckich katowniach ludzie przyznawali się do
    wszystkiego, również do tego czego nie zrobili.

  • 20. Data: 2019-11-09 02:20:22
    Od: jaNus <p...@b...pl>

> [...]
    > włącznie. W ubeckich katowniach ludzie przyznawali się do
    > wszystkiego, również do tego czego nie zrobili.

    Zenuś, Zenuś, jesteś całkiem niekumaty!
    Pisałem, że zaczął tak notować, gdy już mu szwankowała pamięć. A miał
    wtedy ponad dziewięćdziesiątkę, i tej Twojej "władzy ludowej" nominalnie
    już nie było.

    Otrzeźwiej!