  • 1. Data: 2018-11-29 18:13:01
    Temat: smieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak sobie slucham radia
    Od 2 lat jest rozporzadzenie w sprawie nowych zasad zbierania smieci.
    Teraz bedzie 5 pojemnikow na rozne rodzaje.
    Od 1 stycznia obowiazuje.

    We wrzesniu Warszawa zaczela przetarg. Teraz bedzie rozstrzygniecie
    (ktore moze i rok potrwac).

    W miescie potrzeba 200 tys nowych pojemnikow.

    Hm, kto te pojemniki robi ?
    Ilosc jakby astronomiczna ...
    Podejrzewam, ze inne miasta podobnie zwlekaly i teraz trzeba miliony.

    Czy sie myle - wszak jedna wtryskarka na dobe to chyba moze pare
    tysiecy.

    J.

  • 2. Data: 2018-11-29 19:45:19
    Temat: Re: smieci
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy sie myle - wszak jedna wtryskarka na dobe to chyba moze pare tysiecy.

    U nas jest system worków. Na razie są 3 kolory. Wystawia się je raz na
    tydzień i zabierają zostawiając nowe. Jak będzie 5, to też chyba nie
    problem. A takich worków to maszyna pewnie dmucha kilkanaście tys. na godz.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2018-11-29 22:57:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-29 o 18:13, J.F. pisze:
> [...]
    > Podejrzewam, ze inne miasta podobnie zwlekaly i teraz trzeba miliony.
    >
    > Czy sie myle - wszak jedna wtryskarka na dobe to chyba moze pare tysiecy.

    Na pewno ceny pójdą w górę. U nas jak weszły brązowe na bioodpady, to w
    marketach tylko brązowe droższe, inne kolory koło dychy tańsze.

    Robert

  • 4. Data: 2018-11-30 04:07:28
    Od: 4...@g...com

    Po to sie hoduje barany zeby je strzyc. Tak na marginesie. Wtryskarka ktora poradzi
    sobie na raz z taka iloscia tworzywa co wazy pojemnik na smieci jest wielkosci
    lokomotywy. Przy powierzchni czynnej pojemnika sily docisku formy nie jestem w stanie
    sobie wyobrazic przy cisnieniu wtrysku w granicach 50-100MPa. Trudno sobie wyobrazic
    10 tysiecy ton.

  • 5. Data: 2018-11-30 10:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Po to sie hoduje barany zeby je strzyc. Tak na marginesie.

    No wiesz, na razie wygra najtansza oferta w przetargu, potem byc moze
    beda kary umowne za spoznienie,
    a oplata za smieci nei jest ograniczona ?

    >Wtryskarka ktora poradzi sobie na raz z taka iloscia tworzywa co wazy
    >pojemnik na smieci jest wielkosci lokomotywy.

    W hali sie zmiesci kilka lokomotyw :-)

    >Przy powierzchni czynnej pojemnika sily docisku formy nie jestem w
    >stanie sobie wyobrazic przy cisnieniu wtrysku w granicach 50-100MPa.
    >Trudno sobie wyobrazic 10 tysiecy ton.

    No faktycznie. A jednak jakos robia.

    https://www.youtube.com/watch?v=WHwTHarf8Ck

    Forma ma powierzchnie duza, ale detale małą. Jest ich jednak 72 ...
    moze to cisnienie jakos inaczej dziala ?

    https://www.youtube.com/watch?v=og4Uw5bJhO0

    No, te dociski jak u lokomotywy ...

    J.

  • 6. Data: 2018-11-30 16:52:26
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-30 o 10:20, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=WHwTHarf8Ck
    >
    > Forma ma powierzchnie duza, ale detale małą. Jest ich jednak 72 ... moze

    Duże pojemniki Niemcy robią termoformowanięm, lub wydmuchiwaniem bańki w
    formie, analogicznie jak butelki pet do napoi.
    Chyba na Śląsku jest ich przedstawicielstwo.

    WM

  • 7. Data: 2018-11-30 23:22:24
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-30 o 10:20, J.F. pisze:

    > W hali sie zmiesci kilka lokomotyw :-)

    > No faktycznie. A jednak jakos robia.

    Robią inną techniką.

    Pojemnik termoformowany odporny na niedźwiedzie:
    https://www.plasticstoday.com/sites/default/files/st
    yles/slideshow_-_full/public/thermoforming-Bear-Resi
    stant-Lid-1000.jpg?itok=OwNAh483

    Jest to ostatnie 10-te zdjęcie z tego cyklu, gdzie dopiero jest opis:
    https://www.plasticstoday.com/thermoforming/thermofo
    rming-its-best#

    Zmuszają do przeglądania całości bo nie sposób dać odnośnika do tylko
    jednego opisu.

    WM

  • 8. Data: 2018-12-01 00:24:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=WHwTHarf8Ck
    > https://www.youtube.com/watch?v=og4Uw5bJhO0

    Miło popatrzeć. Pamietam jak na praktykach studenckich wydłubywało się
    przy zaledwie kilku gniazdach co 5-10 wtrysk w najlepszym wypadku.

    Tu w temacie:
    https://youtu.be/LV4RSv4NmX4
    https://youtu.be/W-iwIR8Y-5g

    cykl wygląda na ca 2-2.5 min przy 360l koszu:
    https://youtu.be/O7rajK9UfrM
    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-12-01 01:41:53
    Od: 4...@g...com

    Staw kolanowy ten mechanizm zamykania sie nazywa. Jak by sie nie nazywal to sworznie
    i dzwignie musza wytrzymac 10 tysiecy ton. Wpisz w wyszukiwarke Husky 5000 ton. To co
    pokazales to zabawka przy tym co zobaczysz. Jest tez film jak palety robia. Docisk
    2000 ton. Powierzchnia czynna palety zblizona do powierzchni czynnej kosza 1100
    litrow. Te nakretki to kilkaset centymetrow kwadratowych powierzchni czynnej maja.
    Metr kwadratowy to 10000 centymetrow kwadratowych.

  • 10. Data: 2018-12-01 09:21:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 23:22:24 +0100, WM napisał(a):

> [...]
    rming-its-best#

    > Zmuszają do przeglądania całości bo nie sposób dać odnośnika do tylko

    Ale to chyba tylko pokrywke opisali.

    Sam pojemnik - zobacz na gorny rog, maja tam dwa wystajace
    wzmocnienia, tego by z arkusza nie zrobili.

    Nie jestem pewien jak wygladaja okolice raczki - tam moze podobnie
    wystawac. No i okolice kółek.

    https://www.youtube.com/watch?v=O7rajK9UfrM

    Wyglada mi to jak zasobnik na granulat (po prawej),
    wtryskarka/forma wielkosci lokomotywy :-).

    Jest i robot, jest i czlowiek :-)

    Ciekawe czy robot dlatego, zeby do niebezpiecznej maszyny nikt nie
    podchodzil, czy kosz goracy i lepiej go nie dotykac.

    J.