  • 1. Data: 2009-11-08 18:54:22
    Temat: sony W7 i szeroki kąt - da się ?
    Od: "Kluska" <k...@o...pl>

    witam,
    potrzebuję zrobić trochę zdjęć w szerokim kącie,
    fundusze mnie nie rozpieszczają ale odkryłem, że mój leciwy apart Sony W7,
    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscw
    7.asp
    (ogniskowa 38) ma przecież gwint naookoło obiektywu.
    i teraz mam pytanie do na pewno bardziej doświadczonych kolegów !

    wymyśliłem że dokupię taką tuleję:
    http://www.allegro.pl/item791950435.html
    "Tulejka umożliwia zastosowanie filtrów, soczewek i innych akcesoriów
    fotograficznych o rozmiarze gwintu 37mm"
    i adapter szerokokątny na 37mm
    np. taki http://www.allegro.pl/item801713802.html -x0,7
    tyle że aż 152 zł lub
    http://www.allegro.pl/item806271457.html - x0,6
    182 zł

    a może kupić taki adapter na szybkozłączce x0,5 i x0,7,
    ale jeszcze nie wiem czy będzie pasował
    http://www.allegro.pl/item798862120.html

    wiem że jakość nie teges ale może wystarczy

  • 2. Data: 2009-11-08 19:56:13
    Temat: Re: sony W7 i szeroki kąt - da się ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kluska pisze:
    > witam,
    > potrzebuję zrobić trochę zdjęć w szerokim kącie,

    Jakie kadry? Statyczne? To wystarczy to co masz + Hugin do złożenia w
    panoramę.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-11-08 19:59:49
    Od: "Kluska" <k...@o...pl>

    wnętrza - statyczne

    ale panoramy też trzeba przecież umieć robić

  • 4. Data: 2009-11-08 21:16:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kluska pisze:
    > wnętrza - statyczne
    >
    > ale panoramy też trzeba przecież umieć robić

    Zależy jak duże i czy masz dużo elementów na 1 planie. na 2-3 zdjęcia to
    nie jest takie trudne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-11-08 22:51:12
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 08 of Nov 2009 19:54, Kluska wrote:

> [...]
    > (ogniskowa 38) ma przecież gwint naookoło obiektywu.
    > i teraz mam pytanie do na pewno bardziej doświadczonych kolegów !

    Bardzo podobny patent stosowałem do Kodaka z622.
    Jest parę pułapek.

    Przy szerokim kącie może wyjść takie coś:
    http://nb.homeunix.org/tmp/rower/koniec_swiata.jpg

    Jeśli czoło obiektywu ma srebrną obudowę, dokładnie tak jak na:
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscw7/
    to praktycznie zawsze masz odbicia światła od wewnętrznej
    strony filtra. Czasem jest to zamglenie, czasem blik
    dyskwalifikujące zdjęcie jako warte zachowania na dysku.

    --
    nb

  • 6. Data: 2009-11-08 23:36:10
    Od: JB <j...@i...pl>

    nb pisze:
> [...]

    Zobacz ile kosztuje konwerter Sony w normalnym sklepie.
    http://tinyurl.com/yk25qq4
    Chcesz przeplacac ? Kupuj na Allegro.
    Jakub

  • 7. Data: 2009-11-09 09:16:52
    Od: "Kluska" <k...@o...pl>

    > Zobacz ile kosztuje konwerter Sony w normalnym sklepie.
    > http://tinyurl.com/yk25qq4
    > Chcesz przeplacac ? Kupuj na Allegro.
    > Jakub

    jesteś wielki !
    ale on z opisu wynika pasuje do sony H1 - H20
    i ma mocowanie 58mm
    a ta moja tuleja piszą 37mm

  • 8. Data: 2009-11-09 11:35:10
    Od: JB <j...@i...pl>

    Kluska pisze:

    > jesteś wielki !
    > ale on z opisu wynika pasuje do sony H1 - H20
    > i ma mocowanie 58mm
    > a ta moja tuleja piszą 37mm

    Kupujesz redukcje. Uzywasz wtedy konwertera z nadmiaram szkla. Kozystasz
    tylko z czesci soczewki, ergo - lepsza jakosc przez mniejsze
    znieksztalcenia.

    Jakub

  • 9. Data: 2009-11-09 12:27:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Nov 2009, Kluska wrote:

    > i adapter szerokokątny na 37mm
    > np. taki http://www.allegro.pl/item801713802.html -x0,7

    Jesteś świadom, że skoro to jest adapter *do kamer*, to
    producent raczej się nie wysilał na rozdzielczość potrzebną
    *do fotoaparatu*?

    > wiem że jakość nie teges ale może wystarczy

    Acha :)
    Może gdzieś Ci się uda sprawdzić "na miejscu"?

    pzdr, Gotfryd