  • 11. Data: 2018-11-26 08:07:57
    Temat: Re: sony zeszło na psy
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Pszemol wrote:

    > 6-7 lat wytrzymał i panel zaczął mocno smużyć, z wyraźną poświatą. Teraz,
    > po niecałech 10 latach poświata jest już tak wyraźna, że zwyczajnie nie da
    > się tego oglądać.

    Tego się nie daje oglądać nawet bez poświaty. W Internecie jest
    mnóstwo materiałów dobrej jakości (zwłaszcza merytorycznej), po
    co Ci TV? Z kim obecnie sypia Tadla i co o tym sądzi Kret da się
    wyczytać na pudlu. :-)

    > Trinitron to był legendarny, niepowtarzalny przebój.

    Tylko mocno druciany, co już Sebastian zauważył. Miałem i też widziałem
    druty.

    > To se ne wrati!

    To ma nieco inne znaczenie, niż Ci się wydaje. ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2018-11-26 13:03:23
    Od: Orero <o...@g...com>

    W dniu 25.11.2018 o 17:20, Sebastian Biały pisze:

    > Drut nie przeszkadza ;) ?
    >
    > Miałem w rękach monitor komputerowy Trinitron i drut widziałem mimo
    > opinii innych że nie widać, przez kilka lat.

    Jeden? Bo ja miałem dwa, na dole i na górze. I w TV Sony i w monitorze CTX.

    Pozd
    OX

  • 13. Data: 2018-11-26 13:31:42
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 26 Nov 2018 13:03:23 +0100, Orero wrote:

    > Jeden? Bo ja miałem dwa, na dole i na górze. I w TV Sony i w monitorze
    > CTX.

    Też miałem dwa (w monitorze) - jeden w 1/3 ekranu, drugi w 2/3. Z tym, że
    faktycznie widoczny był tylko ten pierwszy (górny), dolny drut było widać
    tylko jeśli naprawdę człowiek wiedział czego szukać i niemal przykładał
    oko do monitora. Trochę szkoda, bo poza tym obraz był żyleta.

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-11-26 16:53:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Nov 2018 08:07:57 +0100, Piotr Wyderski
    > Tego się nie daje oglądać nawet bez poświaty. W Internecie jest
    > mnóstwo materiałów dobrej jakości (zwłaszcza merytorycznej), po
    > co Ci TV?

    No właśnie po to TV (telewizor) by oglądać materiały z internetu na
    dużym ekranie. Mam je oglądać na 21" monitorku??
    Dzisiaj telewizor nie oznacza oglądanie TV z powietrza (tunera).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-11-27 19:57:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2018 13:03, Orero wrote:
    > Jeden? Bo ja miałem dwa, na dole i na górze. I w TV Sony i w monitorze CTX.

    Jeden było widać (dolny). Czy były dwa fizycznie to nie wiem. Producenta
    monitora tez nie pamiętam. Miałem ich kilka "na stanie" i drut był w
    każdym widoczny tak samo, więc to nie wada egzemplarza.

  • 16. Data: 2018-11-28 13:17:39
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Tue, 27 Nov 2018 19:57:26 +0100, Sebastian Biały pisze:
    > Jeden było widać (dolny). Czy były dwa fizycznie to nie wiem. Producenta
    > monitora tez nie pamiętam. Miałem ich kilka "na stanie" i drut był w
    > każdym widoczny tak samo, więc to nie wada egzemplarza.

    Nie wiem, czy monitorach o małych przekątnych też, ale w typowych i
    dużych były dwa, rozmieszczone tak, że dzieliły ekran +/- na 3 części, o
    tak:
    https://support.hpe.com/hpsc/doc/public/imageServlet
    ?DOCID=emr_na-c00348826-1/c00329235.jpg

    Były widoczne, szczególnie na białym tle, chociaż górny rzeczywiście
    mniej (i bodaj było to zależne od typu kineskopu). Pracowałem na nich
    sporo w latach 90., dla zastosowań graficznych średnio fajna sprawa.
    Mieliśmy duży, profesjonalny monitor (bodaj NEC), no i można się było
    czasem pomylić: artefakt na grafice, czy drucik? Bywało, że przykrywał
    poziomą cienką linię. Z drugiej strony, używało się ich czasem, jak
    linijki. :)

    k.

  • 17. Data: 2018-12-24 21:15:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Drut nie przeszkadza ;) ?

    Na początku przeszkadzał, ale tylko w monitorze komputerowym,
    bo patrzyło się na niego z bliska - to był SAMTRON z kineskopem
    Trinitron - masz wyśmienitą pamięć, Sebastianie :-)

    > Miałem w rękach monitor komputerowy Trinitron i drut widziałem mimo opinii
    > innych że nie widać, przez kilka lat.

    Z tym że już w telewizorze nie widać, bo oglądasz z dalsza.