  • 1. Data: 2016-05-22 14:20:51
    Temat: spawarka w mieszkaniu?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    szybkie pytanie, czy spawarkę 230V można podłączyć do zwykłego gniazdka
    w mieszkaniu w bloku? jeśli nie to jak coś pospawac w mieszkaniu?

  • 2. Data: 2016-05-22 14:32:03
    Temat: Re: spawarka w mieszkaniu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 May 2016 14:20:51 +0200, platformowe głupki napisał(a):
    > szybkie pytanie, czy spawarkę 230V można podłączyć do zwykłego gniazdka
    > w mieszkaniu w bloku? jeśli nie to jak coś pospawac w mieszkaniu?

    Nie spawac - szkoda mebli i podlogi.

    Spawarki maja dosc spore moce - 3kW przekracza nominalne mozliwosci
    zwyklego gniazdka/kabla/bezpiecznika 10A, ale przy krotkim uzyciu moze
    wytrzyma.

    Teraz sa tez mniejsze spawarki. I coraz mocniejsza instalacja, skoro
    kuchenka ma np 7kW, i to z dwoch faz (ale na stale podlaczona, nie do
    gniazdka).

    J.

  • 3. Data: 2016-05-22 16:14:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalezy jaka ma moc spawarka. Mam marketowa spawarke na 230V i wedlug tabliczki ma dac
    140A. Ale ze spawarka chinska to i ampery tez chinskie. W realu daje 100A co pozwal
    bez problemow spawac elektroda 2,5. Bezpiecznik 16A wytrzymuje. Spawarka taka jak
    moja bez problemow da sie spawac w mieszkaniu.

  • 4. Data: 2016-05-22 16:32:34
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czyli dupa...
    dzięki

    a mam pudełko od podłączenia kuchenki elektrycznej, może tu sie wpiąć?

  • 5. Data: 2016-05-22 18:53:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "platformowe głupki" <N...@g...pl> wrote in message
    > szybkie pytanie, czy spawarkę 230V można podłączyć do zwykłego gniazdka w
    > mieszkaniu w bloku? jeśli nie to jak coś pospawac w mieszkaniu?

    Gdzie mieszkasz? Napisz nam, gdzie ten pożar będzie?

  • 6. Data: 2016-05-22 19:01:22
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja? w rynsztoku,
    nie to co tusk i gronkiewicz waltz...

  • 7. Data: 2016-05-22 19:34:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.05.2016 o 14:20, platformowe głupki pisze:
    > szybkie pytanie, czy spawarkę 230V można podłączyć do zwykłego gniazdka
    > w mieszkaniu w bloku? jeśli nie to jak coś pospawac w mieszkaniu?
    tak. ale nie elektrodową 5mm, tylko tig, albo migomat.

    ToMasz
    spawałem jakiś uchwyt w kuchni z kątowników drutem 0.8. bez problemów szło.

  • 8. Data: 2016-05-22 19:38:39
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    kątownik 6cm x 6cm

  • 9. Data: 2016-05-25 06:48:14
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    platformowe głupki wrote:
    > kątownik 6cm x 6cm
    Inwerter spokojnie na B16A daje radę do elektrody 3,25mm więcj nie
    potrzebowałem.
    Klasyczną transformatorową spawarką spawałem elektrodą 3,25mm na
    zabezpieczeniu B20A.
    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2016-05-25 08:56:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 maja 2016 06:48:16 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Inwerter spokojnie na B16A daje radę do elektrody 3,25mm więcj nie
    > potrzebowałem.
    > Klasyczną transformatorową spawarką spawałem elektrodą 3,25mm na
    > zabezpieczeniu B20A.
    Przeczytałem ten post i dosłownie za chwilę w drugim okienku otworzyłem stronę
    allegro.
    A tam na samej górze proponują mi zakup spawarki inwerterowej.
    Szybko to google działa;)