  • 1. Data: 2017-09-07 20:55:03
    Temat: specyfikacja formatu sta (Statistica)
    Od: apl <a...@i...pl>

    Chciałbym zapisywać wyniki do pliku w formacie *.sta (Statistica).
    Czy ktoś zna specyfikację tego formatu?
    W 4Programmers natknąłem sie na wzmiankę o bibliotece snn32.dll.
    Czy ktoś z kolegów wie coś więcej na ten temat i czy ktoś mógłby się podzielić swym
    doświadczeniem na ten temat?

    "Prosiłbym o odpowiedź jak zapisać dane do pliku sta niekoniecznie używając tej
    biblioteki

    Dzięki za jakąkolwiek pomoc"

    Pozdrawiam,
    apl

  • 2. Data: 2017-09-18 00:17:44
    Temat: Re: specyfikacja formatu sta (Statistica)
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, September 7, 2017 at 8:55:05 PM UTC+2, apl wrote:
> [...]
    doświadczeniem na ten temat?

    > "Prosiłbym o odpowiedź jak zapisać dane do pliku sta niekoniecznie używając tej

    Prawdopodobnie nie pomogę, ale mam pytanie: czy sprawdziłeś/aś już
    możliwość zapisu do innego prostego formatu (np. css, xml) i potem
    importu do statistici?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-09-20 15:04:44
    Od: apl <a...@i...pl>

    W dniu poniedziałek, 18 września 2017 00:17:45 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Prawdopodobnie nie pomogę, ale mam pytanie: czy sprawdziłeś/aś już
    > możliwość zapisu do innego prostego formatu (np. css, xml) i potem
    > importu do statistici?
    >
    > Pozdrawiam
    Owszem, można czytać w Statistice pliki pisane zarówno w Excelu jak i w postaci pliku
    tekstowego. Problem jednak w tym, że moje pliki są bardzo wielkie. Excel nie ogarnia,
    a z tekstowymi sa zasadnicze problemy choćby z formatem, ze wzgledu na wielką
    dynamikę danych, a przede wszystkim objętość pliku tekstowego równa jest
    wielokrotności pliku zapisanego binarnie.

    Pozdrwawiam,
    apl

  • 4. Data: 2017-09-21 00:01:31
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, September 20, 2017 at 3:04:46 PM UTC+2, apl wrote:

> [...]
    wielką dynamikę danych, a przede wszystkim objętość pliku tekstowego równa jest
    wielokrotności pliku zapisanego binarnie.

    Plik tekstowy w pewnych sytuacjach może być nawet mniejszy niż plik
    binarny. Np. zapis zmiennej typu double przechowującej liczbę jeden w
    formacie binarnym może zajmować 8 bajtów, a w tekstowym 1 bajt plus
    drugi bajt na separator. Ale generalnie masz rację, losowe dane w
    formacie binarnym dadzą mniejszy pliki niż w formacie tekstowym.

    Nie wiem co z tymi danymi zamierzasz dalej robić...

    Jeśli dane te będą przetwarzane w zewnętrznej aplikacji, to narzut na
    wczytanie większego pliku może nie mieć znaczenia. Obliczenia mogą
    trwać tak długo, że czas na wczytanie będzie relatywnie krótki. Albo
    dopuszczalny czas na odpowiedź i tak będzie przekraczał znacznie
    czas wczytania pliku. Może warto jeszcze się zastanowić czy to
    stanowi największy problem?

    Ze oprogramowaniem Statistica miałem kontakt tylko kiedyś dawno temu i
    to przez krótką chwilę. Nie wiem czy Statistica ma jakiś wewnętrzny
    język programowania... więc poszukajmy w googlach. Widzę że ma!
    https://www.statsoft.pl/Programy/Ogolna-charakteryst
    yka/Statistica-Visual-Basic/

    Więc prawdopodobnie jest możliwość dostępu do danych, bez rozgryzania
    natywnego formatu statistici, bez eksportowania do excela czy txt i
    nawet bez wyłączania programu. Może to jest najprostszy i naszybszy
    sposób?