  • 1. Data: 2020-05-29 17:43:19
    Temat: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Kupiłem samochód nowy w salone, niestety mi nie pasuje i chce go
    sprzedać, oczywiście nie dostanę kwoty takiej jak zapłaciłem.

    Czytam coś że do 6 miesięcy od zakupu muszę i tak zapłacić podatek????

  • 2. Data: 2020-05-29 18:46:09
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2020 o 17:43 Peter <p...@o...pl> pisze:

    > Kupiłem samochód nowy w salone, niestety mi nie pasuje i chce go
    > sprzedać, oczywiście nie dostanę kwoty takiej jak zapłaciłem.
    >
    > Czytam coś że do 6 miesięcy od zakupu muszę i tak zapłacić podatek????

    z ciekawości - jaki model? - co "nie pasuje"?

    TG

  • 3. Data: 2020-05-29 20:57:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2020-05-29 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Peter p...@o...pl ...

    > Podatek od czego?

    chodzi o to, że jeśliby go sprzedał drożej to musiałby zysk opodatkować.

  • 4. Data: 2020-05-29 20:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

> [...]
    > sprzedać, oczywiście nie dostanę kwoty takiej jak zapłaciłem.
    >
    > Czytam coś że do 6 miesięcy od zakupu muszę i tak zapłacić

    Podatek od czego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 5. Data: 2020-05-29 21:23:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-29 o 17:43, Peter pisze:
    > Kupiłem samochód nowy w salone, niestety mi nie pasuje i chce go
    > sprzedać, oczywiście nie dostanę kwoty takiej jak zapłaciłem.
    >
    > Czytam coś że do 6 miesięcy od zakupu muszę i tak zapłacić podatek????

    Ale czasy PRL-u już dawno minęły, kiedy auto tyle co wyprowadzone z
    salonu zyskiwało na wartości 2-krotnie.

    Podatek przecież płacisz od dochodu, a nie od ceny sprzedaży. Gdybyś
    kupił taniej i sprzedał drożej to płacisz podatek od wartości
    stanowiącej różnicę pomiędzy ceną zakupu, a sprzedaży. Przy czym jako
    koszty zakupu możesz także doliczyć wszystkie udokumentowane koszty
    jakie poniosłeś z tym samochodem np. koszty rejestracji, ubezpieczeń,
    dodatkowe wyposażenie itd.

  • 6. Data: 2020-05-30 01:51:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy sprzedazy między innymi samochodów podatek który musi być zapłacony nazywa się
    podatkiem solidarnym. Mają go zapłacić w równych częściach strony. Chyba że się na
    piśmie umówią inaczej. A nawet w sytuacji kiedy strony umówią się że płaci np nabywca
    a nabywca podatku nie zapłaci to US będzie chciał sciągnąć należna mu kwotę od tego
    co sprzedał.

  • 7. Data: 2020-05-30 05:21:23
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > z ciekawości - jaki model? - co "nie pasuje"?
    >
    > TG

    sFIAT" :)

    21 wiek a sprzedają samochody technologicznie sprzed 30 lat, dobrze że
    PSA ich przejęło, będzie zastrzyk

    pojazd podobał mi sie z wyglądu i nadal podoba, to był impuls przy zakupie

    no cóż, nie wszystko co nowe=złe, nie wszystko co stare=dobre

  • 8. Data: 2020-05-30 06:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > chodzi o to, że jeśliby go sprzedał drożej to musiałby zysk
    > opodatkować.

    No ale sam napisał ze sprzeda taniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 9. Data: 2020-05-30 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > nawet w sytuacji kiedy strony umówią się że płaci np nabywca a
    > nabywca podatku nie zapłaci to US będzie chciał sciągnąć należna

    Masz na mysli PCC?
    Kiedys tak było ale czy obecnie nie płaci go kupujacy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 10. Data: 2020-05-30 07:40:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    a nabywca podatku nie zapłaci to US będzie chciał sciągnąć należna mu kwotę od tego

    Ty jak zwykle "nie znasz się kompletnie i nie wiesz o czym się tu pisze
    to się wypowiadasz jako największy autorytet" i przytaczasz jakieś
    rozporządzenia chyba cara Mikołaja.

    Zanim napiszesz kolejne głupoty to sobie poczytaj ustawę o podatku od
    czynności cywilnoprawnych. W szczególności Art.4

    Nie ma czegoś takiego jak "podatek solidarny" przy sprzedaży samochodu.
    Za niezapłacony podatek odpowiada tylko i wyłącznie ten, kto był
    zobowiązany do jego zapłaty. Czyli podatek dochodowy, jeżeli występuje
    ma zapłacić sprzedający, a podatek od czynności cywilnoprawnych ma
    zapłacić kupujący. W razie niezapłacenia danego podatku, fiskus będzie
    dochodził zapłaty tylko tych, którzy byli zobowiązani do danego podatku.
    Nie wprowadzaj więc ludzi w błąd.

    Poza tym Peterowi nie chodzi o podatek PCC (od czynności
    cywilnoprawnych), do którego zapłaty jest zobowiązany kupujący, ale o
    podatek dochodowy, który musiałby zapłacić jako sprzedający, gdyby
    sprzedał samochód używany przed upływem 6 miesięcy od nabycia.