  • 1. Data: 2019-04-25 13:10:09
    Temat: stan budowy S5
    Od: K <n...@e...com>

    Na poczatek witam po ok. 10 letniej przerwie. W sobote musze jechac
    samochodem do Trojmiasta z Cambridge. Jako, ze DK6 sie obecnie jedzie
    fatalnie, rozwazam podroz A2 -> DK5/S5 i dalej A1/S6. Ostatnio jak
    jechalem w ten sposob to bylo gorzej niz zle ale kilka dni temu
    slyszalem od kogos kto jechal tamtedy jako pasazer, ze jest duzo lepiej.
    Ktos to moze potwierdzic? Mapa stanu budowy drog GDDKiA jest srednio
    pomocna w tej kwestii. Granice z DE/PL planuje przekroczyc gdzies okolo
    20-22 jesli to ma znaczenie dla planowanych zamkniec/objazdow.

  • 2. Data: 2019-04-25 16:53:24
    Temat: Re: stan budowy S5
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jechalem w ten sposob to bylo gorzej niz zle ale kilka dni temu
    >slyszalem od kogos kto jechal tamtedy jako pasazer, ze jest duzo

    Google prawde mowi - S5 jest gotowa od wezla Kórnik do Biskupca
    kawalek za Gnieznem.
    I te ~50km przejedziesz elegancko.

    A dalej niestety dramat - z powodu robot stara DK5 bywa mocno
    zapchana, jak sie trafi ciag ciezarowek ... to google nie bez racji
    proponuje do Bydgoszczy objazd bocznymi drogami.
    Ale Tobia to chyba bardziej pasuje Inowroclaw-Torun niz Bydgoszcz ?
    A wtedy mniej tej S5, jesli wybierzesz dk15 z Gniezna ... chyba, ze
    opłotkami z Lubcz do Inowroclawia.

    Czyli kropla miodu w beczce dziegciu ... no nie, nie przesadzajmy -
    coraz mniej tego dziegciu na calej trasie, wiekszosc to jednak
    autostrady ... drogie :-)

    >Ktos to moze potwierdzic? Mapa stanu budowy drog GDDKiA jest srednio
    >pomocna w tej kwestii. Granice z DE/PL planuje przekroczyc gdzies
    >okolo 20-22 jesli to ma znaczenie dla planowanych zamkniec/objazdow.

    O tyle ma znaczenie, ze miasta powinny byc juz przejezdne, korki na
    ewentualnych wahadłach małe, za to tymczasowe objazdy nieprzyjemne po
    nocy, a Ty juz pewnie troche zmeczony, akurat gdy trzeba bocznymi
    drogami przez kiepsko oswietlone wioski.

    IMO - warto sobie googla odpalic w telefonie, powinien wybrac lepsza
    droge w danym momencie ... choc akurat wiele nie zyskasz :-(

    Zapraszamy samolotem, a samochodem to za dwa lata :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-04-25 17:22:33
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/04/2019 15:53, J.F. wrote:

    > IMO - warto sobie googla odpalic w telefonie, powinien wybrac lepsza
    > droge w danym momencie ... choc akurat wiele nie zyskasz :-(
    >
    > Zapraszamy samolotem, a samochodem to za dwa lata :-)

    Ze wzgledu na psa musze autem - nie ma co ryzykowac, pojade DK6. Google
    zawsze proponuje DK6. Dzieki.

  • 4. Data: 2019-04-25 19:19:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-04-2019 o 16:53, J.F. pisze:
> [...]
    > Ale Tobia to chyba bardziej pasuje Inowroclaw-Torun niz Bydgoszcz ?
    > A wtedy mniej tej S5, jesli wybierzesz dk15 z Gniezna ... chyba, ze

    Próbowałem tak dojechać do Torunia - bez sensu.
    Zwłaszcza że od Strzelna do Inowrocławia jest już nowiutka ekspresówka

    Jutro ten odcinek też będę testował, kierunek Poznań-Olsztyn, czyli
    praktycznie bez alternatywy.

  • 5. Data: 2019-04-26 11:42:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Próbowałem tak dojechać do Torunia - bez sensu.
    >Zwłaszcza że od Strzelna do Inowrocławia jest już nowiutka
    >ekspresówka

    ale tej ekspresowki ze Strzelna do Inowroclawia jest 25km,
    a wczesniej trzeba przejechac 51 km DK15, w tym Gniezno.

    Alternatywnie jest 20km ekspresowki do Biskupca, a potem 59km
    oplotkami ... i przez Inowroclaw.

    Rachunek jest prosty ... no nie calkiem, bo np teraz google twierdzi,
    ze przez Strzelno jest 3km mniej, ale 5 minut dluzej :-)

    Kolega bedzie noca jechal ... to mu raczej nie grozi wysyp traktorow
    na drodze przez opłotki i nieoswietlonych kombajnow ... teraz, bo w
    sierpniu moze byc inaczej :-)

    >Jutro ten odcinek też będę testował, kierunek Poznań-Olsztyn, czyli
    >praktycznie bez alternatywy.

    Hm, alternatyw to masz chyba az za duzo :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-04-26 11:51:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/04/2019 10:42, J.F. wrote:

> [...]
    > drodze przez opłotki i nieoswietlonych kombajnow ... teraz, bo w
    > sierpniu moze byc inaczej :-)

    > Hm, alternatyw to masz chyba az za duzo :-)

    Google mowi jedz DK6 ;)
    https://www.google.com/maps/dir/Cambridge/Rumia,+Pol
    and/@52.6782862,4.7458265,6z/data=!4m18!4m17!1m5!1m1
    !1s0x47d85d89f32a012d:0x63a320e1a35e3d21!2m2!1d0.121
    817!2d52.205337!1m5!1m1!1s0x46fda4e72a1147e9:0xe2767
    c01e11e1bc5!2m2!1d18.3878223!2d54.5707832!2m3!6e0!7e
    2!8j1556341500!3e0

  • 7. Data: 2019-04-26 12:49:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2019 o 11:42, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Rachunek jest prosty ... no nie calkiem, bo np teraz google twierdzi, ze
    > przez Strzelno jest 3km mniej, ale 5 minut dluzej :-)

    Widać nie jechał opłotkami - a ja tak.
    Na krajówce choćby 70 pojedziesz, a po tych wiochach nie jest to takie
    oczywiste.

    > Hm, alternatyw to masz chyba az za duzo :-)

    Takich, że nadłożę 70 km i dojadę 10 minut później, a do tego zapłacę za
    autostradę, to nie biorę pod uwagę.

  • 8. Data: 2019-04-26 13:49:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Widać nie jechał opłotkami - a ja tak.

    Raczej ogranicza sie do 110 na ekspresowce.

    >Na krajówce choćby 70 pojedziesz, a po tych wiochach nie jest to
    >takie oczywiste.

    Musialbym zajrzec w log z gps ... ale skoro predkosci sie nie boje, a
    na zwyklych krajowkach srednia jest raczej 75 niz 80, to i to 70 jest
    chyba optymistyczne.
    Wlacz sobie zapis trasy, to zobaczysz jak do Olsztyna wyjdzie.

    Natomiast oplotki ... drogi bywaja mniej zatloczone, a tiry nie mogly
    nimi jechac.
    Wiec czasem mozna miejscami przygrzac ...i po wioskach mozna przygrzac
    ale zgodnie z nowa moda, to i odsiedziec mozna, jak ci rowerzysta
    zajedzie droge, a jechales 70/50 :-(

    >Takich, że nadłożę 70 km i dojadę 10 minut później, a do tego zapłacę
    >za autostradę, to nie biorę pod uwagę.

    ale dzik ci nie przebiegnie drogi i rozbije samochodu :-)

    No i sluchajac radia ... autostrady sa szybkie, ale wypadkow na nich
    jakby coraz wiecej.
    A nie zawrocisz i nie ominiesz korka :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-04-26 14:15:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> [...]
    1817!2d52.205337!1m5!1m1!1s0x46fda4e72a1147e9:0xe276
    7c01e11e1bc5!2m2!1d18.3878223!2d54.5707832!2m3!6e0!7

    I chyba nie klamie, biorac pod uwage, ze przez A1 to bedzie ze 120 km
    dalej, a do Szczecina tez autostrada.

    Ale ta alternatywna przez Hamburg i A20 ... zdazyli naprawic ?

    https://www.nordkurier.de/mecklenburg-vorpommern/ein
    -stueck-ostsee-autobahn-geht-hier-den-bach-runter-09
    30070010.html
    https://www.nordkurier.de/mecklenburg-vorpommern/pfu
    sch-am-bau-schuld-fuer-a20-krater-1130091210.html

    I jeszcze drobiazg - w dzien swiateczny spodziewaj sie duzych kolejek
    do bramek na A2.
    Ostatnio bylo cos 40 minut, ale Ty chyba omijasz dni spedu narodowego

    J.

  • 10. Data: 2019-04-26 17:18:38
    Od: K <n...@e...com>

    On 26/04/2019 13:15, J.F. wrote:
> [...]
    > bramek na A2.
    > Ostatnio bylo cos 40 minut, ale Ty chyba omijasz dni spedu narodowego ...

    Nigdy tamtedy nie jechalem ale wiele razy mnie kusilo ze wzgledu na
    niekonczace sie remonty na niemieckiej dwojce. Wracam 3go Maja, ale
    omijam polskie autostrady wiec to nie powinien byc problem.