  • 1. Data: 2016-07-12 21:41:16
    Temat: stara wkrętarka -> na 18650 - jak ładować?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    przywracam do życia starą wkrętarkę. nie jest to pierwsza moja wkrętarka
    na 18650, ale aby ładować ogniwa - wyjmuję je i wkładam do osobnych
    ładowarek. ta jednak - działa źle. gadzina jest tak mocna, że sprężynki
    mocujące ogniwa potrafią się zaświecić.... i wypadają.
    Tak więc muszę kable przylutować na stałe. pozatym tak będzie wygodniej.
    ale jak to cholerstwo ładować tanio? Balancera niemam i nie zrobię.
    Znalazłem w chinach jakieś zabezpieczenie do 18650 (link na końcu), ale
    toto zabezpiecza również przekroczenie pewnego prądu przy rozładowaniu -
    a tego niechcę. kombinuje już, aby wyprowadzić piny wszystkich ogniw
    gniazdem na zewnątrz. ładowanie - prosta sprawa. po naładowaniu w to
    gniazdo musiałbym wetknąć wtyczkę zwierającą konkretne piny - tak aby
    uzyskać połączenie szeregowe. ale jaką użyć wtyczkę gniazdo na 8 pinów i
    minimum 10 amper?
    może jakieś inne pomysły?

    ToMasz

    PS

    http://www.aliexpress.com/item/1S-3-7V-3A-li-ion-BMS
    -PCM-battery-protection-board-pcm-for-18650-lithium-
    ion/32673915806.html?spm=2114.01010208.3.192.NEtIdn&
    ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_3_10037
    _10017_405_404_407_10033_406_10032_10040,searchweb20
    1603_2&btsid=903574b7-418a-4d0b-8d2c-c29082f14153

  • 2. Data: 2016-07-12 22:32:02
    Temat: Re: stara wkrętarka -> na 18650 - jak ładować?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-12 21:41, ToMasz wrote:
    > na 18650, ale aby ładować ogniwa - wyjmuję je i wkładam do osobnych
    > ładowarek.

    Wyprowadź tylko z wkrętarki dwa druty niskoprądowe i zrób ładowarkę
    100mA/8.4V na jakims stablilzatorze, taką stałonapięciową. Jesli chodzi
    o szybkie ładowanie to możesz kupić ladowarki balansujące, aczkolwiek
    ostrzegam że chińskie klony imax b6 są katastrofą jakościową i
    kalibracji nie widziąły na oczy.

  • 3. Data: 2016-07-12 22:50:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wyprowadź tylko z wkrętarki dwa druty niskoprądowe i zrób ładowarkę
    > 100mA/8.4V na jakims stablilzatorze, taką stałonapięciową.
    mam 4 ogniwa. w zasadzie 4 pary. wiec 100mA - odpada. Tak samo ładowanie
    w szeregu - padną przy 3 próbie

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-07-12 23:25:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-12 22:50, ToMasz wrote:
    > mam 4 ogniwa. w zasadzie 4 pary. wiec 100mA - odpada. Tak samo ładowanie
    > w szeregu - padną przy 3 próbie

    No to kup iMax B6 w miarę możliwości model <80W i w miarę możliwosci
    oryginalną, wyprowadź gniazdo do ładowania i balansowania skoro nie
    chcesz zrobić prosto.

    PS. Cała masa baterii we wkrętarkach ma akumualtory łaczone 2+2 i jakoś
    żyja ladowane byle czym. W pewnej wkrętarce z castoramy znalazłem
    niestabilizowany zasilacz. Działała kilka lat bez laski. Nie ma co
    demonizować i liczyć miliwolty.

    PS2. Na allegro można znaleźć 18650 za kilka zł w całkiem sensownym
    stanie ~2000mAh. Warto szarpać zyły żeby przedłużać zycie?

  • 5. Data: 2016-07-13 01:39:42
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > PS2. Na allegro można znaleźć 18650 za kilka zł w całkiem sensownym stanie
    > ~2000mAh. Warto szarpać zyły żeby przedłużać zycie?

    A tam nie trzeba załadować akumulatorka takiego, no, wysokoprądowego? Ma
    trochę mniej pojemności i trochę więcej kosztuje...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 6. Data: 2016-07-13 10:22:46
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    _10017_405_404_407_10033_406_10032_10040,searchweb20
    1603_2&btsid=903574b7-418a-4d0b-8d2c-c29082f14153

    może to
    http://pl.aliexpress.com/item/4S-30A-High-Current-Li
    -ion-Lithium-Battery-18650-Charger-Protection-Board-
    14-4V-14-8V/32428430065.html?scm=1007.13338.33346.0&
    pvid=b531716a-9e4e-49cc-85ea-a8bed2e2ba07&tpp=1

  • 7. Data: 2016-07-13 11:30:53
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 13 Jul 2016, HF5BS wrote:

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A tam nie trzeba załadować akumulatorka takiego, no, wysokoprądowego? Ma
    > trochę mniej pojemności i trochę więcej kosztuje...

    Zależy czego oczekujesz od takiej zreanimowanej wkrętarki.

    Ja na zdechłych akumulatorach od laptopa (3S2P, realna pojemność
    pakietu ok. 2.5Ah czyli ok. 50% znamionowej) złożyłem kilka szaf bez
    problemu (wiercenie, wkręcanie).
    Słaby akumulator robi przy okazji za sprzęgło, a to miałem zepsute :-)

    Problem się robi jak potrzebujesz dłużej dużo prądu, ale w moim wypadku
    dopiero przy użyciu otwornicy wkrętarka na tych ogniwach wymiękła.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 8. Data: 2016-07-13 12:09:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >znalazłem niestabilizowany zasilacz. Działała kilka lat bez laski.
    >Nie ma co demonizować i liczyć miliwolty.

    A ma ogniwa li-ion, czy Ni-Cd/MH ?

    Bo niklowe duzo znosza ...

    J.

  • 9. Data: 2016-07-13 14:28:37
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > A ma ogniwa li-ion, czy Ni-Cd/MH ?
    >
    > Bo niklowe duzo znosza ...

    Wszystkie są niklowe, to ta druga część się zmienia właśnie...
    Co do 18650 - są ogniwa, mają mniejszą pojemność i są droższe, ale są
    wysokoprądowe, chyba 10 amperów, jakoś tak...
    Chociażby coś takiego... złapałem pierwsze z brzegu:
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=5233
    Duże nie jest, ale stary człowiek i może... (tak, w tytule oryginalnie jest
    przez "rz").

  • 10. Data: 2016-07-13 14:49:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Wszystkie są niklowe, to ta druga część się zmienia właśnie...

    Litowe sa litowe, a nie niklowe.

    I jakos tak z ich wprowadzeniem zaczely sie coraz precyzyjniejsze
    uklady ladujace.

    J.