  • 1. Data: 2020-02-18 12:35:53
    Temat: stare, grube ps3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam takiego staruszka, chyba jedna z pierwszych serii, 2006-2007? Leżała
    niedopieszczona parę lat aż sobie o niej przypomniałem. W czasie
    odpalania zastartowywała na pare sekund po czym robiła pip-pip-pip, co
    zdaje się oznacza general hardware error i się wyłączała. Gdy się ten
    zabieg powtórzyło kilkanaście razy to w końcu odpalała ale potrafiła się
    dość losowo wyłączać (pip x 3).

    Jako naiwny pecetowiec pomyślałem sobie, że poszedł "smar" na prockach,
    wszystko rozebrałem, dałem nową pastę, złożyłem i zero poprawy. Nic
    oczywistego poza tym nie znalazłem, wentylatory chodziły wizualnie i
    palcowo poprawnie, więc ps3 znowu poszła w kąt.

    Minęło kolejne 1.5 roku i teraz już się nie daje odpalić. Objawy jak
    wcześniej. Czasem wyłącza się po 2-5s, czasami po kilkunastu. Praca nad
    nią (wł/wył) ten czas wydłuża, ale nadal nie odpala. I teraz taka
    obserwacja: wyjęcię dysku twardego wydłuża ten czas statystycznie
    znacznie, bywa, że do ponad minuty, ale nadal nie odpala tylko robi
    swoje pi pi pi i koniec.

    Z powyższego wynika mi, że albo:
    a) coś żre nadmiernie prąd, albo
    b) zasilacz nie wyrabia

    Znowu zależność od wielokrotnego włączania może jednak wskazywać albo na
    wentylator (psu nie ma zdaje się takowego) albo na jakieś zawilgocenie
    czegoś. Jak to ugryźć? Na alim są zasilacze w nawet przystępnych cenach,
    ale nie jestem przekonany czy to jednak zasilacz....

    Co o tym myslicie?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2020-02-18 14:15:29
    Temat: Re: stare, grube ps3
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    nie znam sie na PS3, ale zacząłbym od obejrzenia elektrolitów

  • 3. Data: 2020-02-18 15:28:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 18.02.2020 14:15, Roman Rogóż wrote:
    > nie znam sie na PS3, ale zacząłbym od obejrzenia elektrolitów

    Nawet od ich wymiany,ponieważ niekoniecznie muszą puchnąć.

  • 4. Data: 2020-02-18 16:32:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > czegoś. Jak to ugryźć? Na alim są zasilacze w nawet przystępnych cenach,
    > ale nie jestem przekonany czy to jednak zasilacz....

    Elektrolity obejrzałeś? Zarówno w zasilaczu, jak i w urządzeniu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-02-19 08:34:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 18.02.2020 12:35, Marcin Debowski wrote:

    > Mam takiego staruszka, chyba jedna z pierwszych serii, 2006-2007? Leżała
    > niedopieszczona parę lat aż sobie o niej przypomniałem. W czasie
    > odpalania zastartowywała na pare sekund po czym robiła pip-pip-pip

    Po pierwsze sprawdziłbym elektrolity.
    Po drugie z tego co pamiętam, wczesne modele PS3 miały spory problem z
    przegrzewaniem się układu graficznego. Konieczny był jego reballing,
    chociaż i to często pomagało tylko na chwilę. To samo, co w przypadku
    "red ring of death" w pierwszych XBox-ach 360. Chyba nawet towarzyszył
    temu podobny objaw - cały czas paliła się któraś dioda na obudowie.

    Trochę szkoda, bo te wczesne modele PS3 były wyposażone w EmotionEngine
    (CPU z PS2), dzięki czemu były w stanie uruchamiać gry z poprzedniej
    generacji. Potem jednak Sony zaczęło ciąć koszty i jako pierwsza
    poleciała wsteczna kompatybilność z poprzednią konsolą.

    Z tego co mi wiadomo problemy z przegrzewaniem się w mniejszym stopniu
    miały chyba wszystkie kolejne modele tej konsoli, za wyjątkiem
    ostatniego (paradoksalnie mocno budżetowego) PS3 Super Slim.

  • 6. Data: 2020-02-21 12:34:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Nic
    > oczywistego poza tym nie znalazłem

    A wśród tych oczywistych do sprawdzenia były elektrolity?
    Przegrzanie raczej rzadko objawia się na samym początku.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2020-02-22 01:21:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Nie koncentrowałem się na
    elektrolitach, ale chamsko spuchniętych raczej nie było. Odgrzebałem
    zdjęcia, zerknijcie. Sorry za jakość, ale robiłem bardziej w celu
    dokumentacji, pt. jak złożyć z powrotem :) Zasilacza niestety tam nie ma.

    https://zapodaj.net/4426cafbba2db.jpg.html
    https://zapodaj.net/4163ce51ae911.jpg.html

    Rozbiorę raz jeszcze jak znajdę trochę czasu.

    Co do przegrzewania, zgadzam się, że to się do końca kupy nie trzyma, bo
    trend na logikę powinien być odwrotny (częściej włączam, szybciej pada).
    Najwyraźniej zadziałał odruch. Z tym, że do końca też nie rozumiem, jak
    zdechły elektrolit mógłby dawać takie objawy, choć tu przynajmniej
    potecjalna zależność może być dużo bardziej złożóna.

    --
    Marcin