  • 1. Data: 2020-02-18 12:35:53
    Temat: stare, grube ps3
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam takiego staruszka, chyba jedna z pierwszych serii, 2006-2007? Leżała
    niedopieszczona parę lat aż sobie o niej przypomniałem. W czasie
    odpalania zastartowywała na pare sekund po czym robiła pip-pip-pip, co
    zdaje się oznacza general hardware error i się wyłączała. Gdy się ten
    zabieg powtórzyło kilkanaście razy to w końcu odpalała ale potrafiła się
    dość losowo wyłączać (pip x 3).

    Jako naiwny pecetowiec pomyślałem sobie, że poszedł "smar" na prockach,
    wszystko rozebrałem, dałem nową pastę, złożyłem i zero poprawy. Nic
    oczywistego poza tym nie znalazłem, wentylatory chodziły wizualnie i
    palcowo poprawnie, więc ps3 znowu poszła w kąt.

    Minęło kolejne 1.5 roku i teraz już się nie daje odpalić. Objawy jak
    wcześniej. Czasem wyłącza się po 2-5s, czasami po kilkunastu. Praca nad
    nią (wł/wył) ten czas wydłuża, ale nadal nie odpala. I teraz taka
    obserwacja: wyjęcię dysku twardego wydłuża ten czas statystycznie
    znacznie, bywa, że do ponad minuty, ale nadal nie odpala tylko robi
    swoje pi pi pi i koniec.

    Z powyższego wynika mi, że albo:
    a) coś żre nadmiernie prąd, albo
    b) zasilacz nie wyrabia

    Znowu zależność od wielokrotnego włączania może jednak wskazywać albo na
    wentylator (psu nie ma zdaje się takowego) albo na jakieś zawilgocenie
    czegoś. Jak to ugryźć? Na alim są zasilacze w nawet przystępnych cenach,
    ale nie jestem przekonany czy to jednak zasilacz....

    Co o tym myslicie?

    --
    Marcin