  • 11. Data: 2017-10-24 11:35:13
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Robiłem takie zdjęcia dwoma aparatami (właściwie kamerami),
    > wyzwalanymi jednocześnie pilotem. Połączone były "amatorsko",
    > i tak trzeba było każdą parę zdjęć ręcznie dopasowywać.
    >
    > Zdjęcia Gliwic - anaglify:
    >
    > https://flic.kr/s/aHskHkWika
    > https://flic.kr/s/aHskrTFRz1
    > (na końcu zdjęcia "sprzętu")
    >
    > p.

    Jakoś szczerze mówiąc anaglify mnie nie przekonały. Już wolę aktywne
    okulary i wyświetlanie na przemian lewego i prawego obrazu. Najlepiej
    byłoby oczywiście równoczesne wyświetlanie obu obrazów w różnej
    polaryzacji, ale sprzętowo za drogo wychodzi.

  • 12. Data: 2017-10-24 12:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >mnie się udało wielokrotnie scenę statyczną (osoby nawet)
    >sfotografować zwykłym aparatem dwukrotnie, następnie w programie
    >graficznym, łączyłem zdjęcia, przesyłałem do telfonu, a tam patrząc
    >przez "google cardboard 3d" było super widać stereoskopię.

    Niestety - w fajnych miejscach bywa duzy ruch, potem trzeba ludzi
    retuszowac, bo sie ruszaja miedzy zdjeciami.

    >Ale ruchomych obrazów nawet nie próbowałem. chociaż szukałem do tego
    >celu dwóch aparatów fix-focus

    Duze wrazenie zrobily na mnie zdjecia fal, tego sie jednym aparatem
    nie zrobi ...

    J.

  • 13. Data: 2017-10-31 02:56:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <osluv9$mfj$1@node2.news.atman.pl>,
    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wyzwalanymi jednocześnie pilotem. Połączone były "amatorsko",
    > i tak trzeba było każdą parę zdjęć ręcznie dopasowywać.

    No wlasnie. Ale ja rozwazam to 3D w kontekscie travel photo, ktore
    uprawiam... Wiec kombinowanie z dwoma aparacikami odpada.
    --
    TA

  • 14. Data: 2017-10-31 03:14:26
    Od: T...@s...in.the.world

    Na allegro od jakiegos czasu jest to:
    http://allegro.pl/stereo-nasadka-do-zorki-komplet-w-
    pudelku-i7024346453.h
    tml
    Ale chetnych - nic dziwnego - brak. Chyba jednak drogo.

    Za to w Fotoplastikonie maja kilka starszych analogowych aparacikow:
    Kodak Stereo Camera:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kodak_Stereo_Camera

    oraz Nishika N8000 3D:
    https://www.lomography.com/magazine/67150-nishika-n8
    000-whos-ugly-cousin-
    is-this
    https://fstoppers.com/film/worst-camera-ive-ever-lov
    ed-nishika-n8000-1732
    35
    --
    TA

  • 15. Data: 2017-10-31 03:34:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-10-23, T...@s...in.the.world
    <T...@s...in.the.world> wrote:
    > Ze sprzetu elektronicznego w zasadzie sa chyba dwa, do tego kompakty i
    > to z mala matryca...
    > Panasonic Lumix DMX-3D1
    > https://www.optyczne.pl/4375-nowo%c5%9b%c4%87-Panaso
    nic_Lumix_DMC-3D1.htm
    > oraz Fujifilm FinePix Real 3D:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Fujifilm_FinePix_Real_
    3D

    Mam to Fuji, zdjęcia robi przyzwoite choć dalekie od doskonałości,
    aparat solidny, wyświetlacz robi wrażenie. To co jest kompletnie
    spieprzone to filmy. Jakoś fatalna od kolorystyki po artefakty
    kodowania włącznie.

    Generalnie nie ma niczego na rynku w zakresie amatorskim wartego
    uwagi. Co gorsza, nikt niczego już nie produkuje.

    Ostatnio, psim swędem udało mi sie kupić nowy Sony HDR-TD10.
    Tylko, że to kamera, w dodatku tez taka se (trochę za blisko oczka i
    pare innych problemów) ale i tak bije parę razy na głowę to Fuji a mi
    prawde mówiąc bardziej zależało na filmach.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2017-10-31 05:32:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-10-23, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:
    > Ale widzę większy problem nie w robieniu zdjęć, a w ich pokazywaniu w
    > warunkach amatorskich. Tak, aby obraz był dobrej rozdzielczości i
    > wystarczająco duży. Ostatnio zastanawiam się, jak użyć projektora z
    > aktywnymi okularami 3D, ale to jest upadająca technologia, która zawsze
    > była niszowa, więc na razie szukam odpowiedniego oprogramowania.

    Technologia nie tyle jest updająca, co sam rynek przeżywa jakiś
    kryzys. Dla mnie 3D to głównie fotografia i film rodzinny
    + kreskówki dla dzieci.

    Podstawowy problem jest taki, że co akceptowalne (nie uzywjąc
    nawet słowa "dobre") nie jest tanie, a co tanie, jest praktycznie
    nieakceptowalne. Po kilku latach katowania sie z anaglifami szarpnąłem
    się na projektor 3D DLP i jestem zadowolony. Na Amazonie jest tego
    trochę w cenie poniżej $500.

    A paradoks polega na tym, że ilość produkowanych urządzeń 3D faktycznie
    maleje, ale np. ilość wydawanych filmów 3D wydaje się rosnąć.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2017-10-31 11:06:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A paradoks polega na tym, że ilość produkowanych urządzeń 3D
    >faktycznie
    >maleje, ale np. ilość wydawanych filmów 3D wydaje się rosnąć.

    Normalna sprawa.
    Przemysl filmowy nie byl do 3D przygotowany.

    Jak sie pojawily mozliwosci, to sie przygotowal, uzywa sprzetu
    standardowo, no i filmow 3D przybywa.
    Moze przestanie, a moze bedzie uzywal ... najwyzej za 20 lat zarobi na
    nowych wydaniach, gdy moda powroci.

    Osobna dzialka to animacje komputerowe - te, ktore od poczatku sa w 3D
    modelowane - tam film 3D zrobic najlatwiej.

    J.

  • 18. Data: 2017-11-01 05:59:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-10-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Osobna dzialka to animacje komputerowe - te, ktore od poczatku sa w 3D
    > modelowane - tam film 3D zrobic najlatwiej.

    Z nowymi (jak zwał tak zwał) technologiami to jest dość dziwna sprawa.
    Trudno przewidzieć co się wydarzy. Mnie na przykład dziwi, że nagrywarki
    bluray są wciąż relatywnie drogie. Gdy pojawiły się po raz pierwszy na
    rynku, miały ceny porównywalne z nagrywarkami DVD (gdy te się pierwszy
    raz pojawiły), ale dalej szło już inaczej. Spadek cen był powolny i
    wciąż kosztują te min. 3x więcej niż DVD. Opłaty licencyjne czy tez
    konsumencki rynek nigdy sie wystarczająco nie rozwinął, bo dyski i inne
    pamięci solidnie potaniały?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2017-11-01 19:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Nov 2017 04:59:50 +0000 (UTC), Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > wciąż kosztują te min. 3x więcej niż DVD. Opłaty licencyjne czy tez
    > konsumencki rynek nigdy sie wystarczająco nie rozwinął, bo dyski i inne

    Jest jeszcze jeden niuans - Sony ma bardzo duzo praw autorstkich do
    roznych filmow, i mozliwosc kopiowania wcale mu sie nie podoba :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-11-24 02:58:20
    Od: T...@s...in.the.world

    A Panasonic cos takiego produkuje: