  • 1. Data: 2020-12-09 16:19:03
    Temat: sterowanie ON/OFF radiowe lub po sieci 230 V
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem.

    Czy może ktoś polecić jakiś *sprawdzony* system sterowania zdalnego
    ON/OFF, radiowy lub po sieci 230 V. Wymagany zasięg rzędu 200 metrów w
    terenie uprzemysłowionym, odpada sterowanie po LAN lub wifi. Pożądana
    możliwie wysoka niezawodność. Ktoś coś podpowie ? Wolałbym uniknąć
    kładzenia ~200 metrów kabla, chyba że nie znajdę nic w zamian.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2020-12-09 16:21:41
    Temat: Re: sterowanie ON/OFF radiowe lub po sieci 230 V
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/12/2020 16:19, PeJot wrote:
    > ON/OFF, radiowy lub po sieci 230 V. Wymagany zasięg rzędu 200 metrów w
    > terenie uprzemysłowionym, odpada sterowanie po LAN lub wifi.

    A GSM?

    https://allegro.pl/oferta/sterownik-do-otwierania-br
    amy-telefonem-gsm-pilot-9955908622

    Wysoka niezawodność to tylko na kablu...

  • 3. Data: 2020-12-09 18:22:43
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 09-12-2020 o 16:19, PeJot pisze:
> [...]
    > możliwie wysoka niezawodność. Ktoś coś podpowie ? Wolałbym uniknąć
    > kładzenia ~200 metrów kabla, chyba że nie znajdę nic w zamian.

    GORKE

    https://gorke.eu/12--sterowniki-radiowe

    https://gorke.eu/14-radiopowiadamianie

    Nadajnik i odbiornik jako-tako muszą się "widzieć". Jeśli są przeszkody,
    to można zastosować retransmitery.
    https://gorke.eu/29-wzmacniacze-i-inne

    yabba

  • 4. Data: 2020-12-09 18:32:02
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 09.12.2020 o 18:22, yabba pisze:

> [...]
    >
    > https://gorke.eu/14-radiopowiadamianie
    >
    > Nadajnik i odbiornik jako-tako muszą się "widzieć". Jeśli są przeszkody,

    Cyli blacha trapezowa na elewacji budynku jest nie do przejścia ? Okno
    nie pomoże ?

    A sterowanie po sieci 230 V ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 5. Data: 2020-12-11 01:56:04
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 09-12-2020 o 18:32, PeJot pisze:

    > Cyli blacha trapezowa na elewacji budynku jest nie do przejścia ? Okno
    > nie pomoże ?

    Każda blacha jest dobrą zaporą dla fal elektromagnetycznych i znacznie
    skraca zasięg. Mam u klienta zestawiony link do powiadamiania na tych
    sprzętach. Odległość około 80 metrów. Nadajnik za szklanymi drzwiami.
    Odbiornik za ścianą o grubości około 25 cm, w której są pełne metalowe
    drzwi. Budynki ustawione prostopadle do siebie, trzeba wyjść z drzwi
    "nadajnika" i pod kątem 90* widać budynek z odbiornikiem.
    Działało bez problemu aż ktoś w sąsiedztwie prawdopodobnie włączył
    prawie ciągłą transmisję na 433 MHz i wszystko zakłóca. Pojawiły się w
    okolicy problemy z działaniem pilotów do bram, samochodów itp. Od tamtej
    pory nie każda transmisja dochodzi do skutku.

    Okno z normalnego szkła w niczym nie przeszkadza. Za to bardzo tłumią
    szyby metalizowane - coś jak elewacje w wieżowcach.

    yabba