  • 1. Data: 2016-12-02 16:38:11
    Temat: sukces w zjednoczeniu
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    rozpoczynam dyskusję:

    jebać euro!

    czy programowanie windows - zdarzeniowe
    wymusza tworzenie w modelu zmiennej pomocniczej?

  • 2. Data: 2016-12-17 19:47:44
    Temat: Re: sukces w zjednoczeniu
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu piątek, 2 grudnia 2016 16:38:22 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny
    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
    > rozpoczynam dyskusję:
    >
    > jebać euro!
    >
    > czy programowanie windows - zdarzeniowe
    > wymusza tworzenie w modelu zmiennej pomocniczej?

    nie rozumiem pytania
    (jakiej zmiennej pomocniczej i w jakim modelu? jesli pytanie z winapi to moge
    odpowiedziec po sprecyzowaniu
    pytania)

  • 3. Data: 2016-12-18 18:14:43
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ależ Profesorze!

    model zmiennej pomocniczej, szczególnie lansowany na najlepszej uczelni
    technicznej na świecie czyli politechnice warszawskiej, polega na tym,
    że co bardziej strategiczne zmienne mają swoje "wierne kopie"... model
    opiera się na jakimś dziwnym aktualizowaniu obu tych zmiennych z różnych
    dziwnych miejsc w programie... najbardziej lubię moment, gdy program
    wywala się na skutek tego, że zmienna oryginalna zawiera co innego niż
    jej wierna kopia...
    piątkowi abiturienci pw stosują tu jakieś volatile...
    no niestety przykładu ze swojego podwórka nie podam, bo mimo jebania
    mnie na politechnice warszawskiej, nie nauczyłem sie programowania w
    modelu zmiennej pomocniczej...
    no i tak się właśnie zastanawiam, czy model "sukces europy" czyli MS
    Visual C# z założenia nie wymusza takowego myślenia?

  • 4. Data: 2017-01-10 18:53:02
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 18:15:05 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny
> [...]
    > no i tak się właśnie zastanawiam, czy model "sukces europy" czyli MS
    > Visual C# z założenia nie wymusza takowego myślenia?

    nie wiem czy to "zmienna pomocnicza" to faktyczn nazwa na
    to co i ja owszem znam (pewna odmiana zmiennej 'globalnej'
    ktora jakby psuje przestrzenny uporzadkowany flow programu,
    zamieniajac go na zalezny od jakby bardziej 'temporalnego'
    stanu) - bylo o tym pisane ale szczerze mowiac nie wiem czy
    cos wymusza ten styl pisania

    moga za to podac konkretny przyklad takiej zmiennej (moze
    sie przyda do rozkminy co z tym zrobic) konkretnie byla to
    zminna unsigned background_color w moim frameworku; polaga to na tym ze ta wartosc
    koloru byla wykorzystywana do
    czyszczenie akranu zanim cokolwiek na nim zostanie narysowane - poniewaz dolaczalem
    rozne testowe kody do rysowania w jedym miejscu (np najpierw mialybybyc na to
    rysowane jakies samoloty ktore najlepiej wygladaly na
    zielonym tle, pozniej dorysowane jakies roboty ktore lepiej wygladaly na zoltym ) to
    ustawianie tego bacground_color
    mialo miejsce w kilku miejscach kodu (ciezko znalezc gdzie)
    choc i tak dzialal tylko ostatni - i to wlasnie stanowilo ten znany problem

    nie jestem pewien czy znam jakies inne przypadki uzywania
    przeze mnie tego typu "zmiennej pomocniczej" (ciegle nie jestem pewien czy to dobra
    nazwa ale nie znam jakos dobrej)
    jesli jakies znam to są one chyba dokladnie analogiczne
    (zamiast koloru tla moglo to byc wartosc sleep albo tekst
    na belce - ktore tez wygodniej bylo nadpisac lokalnie niz
    poprawiac w jednym punkcie)

    dokladni enie wiem tez co o tym sądzic - bo tutaj te przypadki akurat koreluja z
    niedbalym kodowaniem dla
    wygody .. wiec mogloby wygladac ze w poprawnym kodowaniu byc moze tego problemu by
    nie bylo.. jak by mozna wyeliminowac ten problem - zasadniczo mozna by dorobic
    funkcje SetBacgroundColor() ktora uniemozliwila by wywolanie jej dwa razy w jednej
    ramce - nie jestem jednak pewien co o tym sadzic jako ze nie wyglada to chyba
    na ciegle pelne rozpracowanie logiczne danego zagadnienia

    moze napisze cos wiecej pozniej jesli cos przyjdzie mi do glowy

  • 5. Data: 2017-01-10 19:09:04
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 18:53:03 UTC+1 użytkownik fir napisał:

> [...]
    > na ciegle pelne rozpracowanie logiczne danego zagadnienia
    >
    > moze napisze cos wiecej pozniej jesli cos przyjdzie mi do glowy

    w kazdym razie moge dodac ze faktycznie pokrywa sie to z tym co kolega pisze i dosyc
    dobrze uchwycone to ze w tym przypadku charakterystyczne są te kopie 'oryginalu'
    ktore moga sie z nim niejako rozmijac i to czasem w kilku miejscach

    logiczne - jesli sie zastanowic - mozna zauwazyc ze
    oryginalem bylby to background color ten ktory leci
    do blittera raz na ramke - i tak naprawde 'przez
    wiekszosc czasu' to bacground_color nie istnieje,
    tym samym te kopie to nie sa nawet kopie

    wyglada na to ze mozna by sobie probowac poradzic z
    tym na dwa sposoby - 1) usunac ta zmienna at all i
    pamietac moze ze to jest tylko jakis tam sygnal dla
    cleara/blittera [czyli inaczej mowiac przemyslec
    chyb ajakis ogolny design] 2) zrobic to zmienna
    ktora robilaby za ustalony kolor ramki tylko moze
    faktycznie obudowac to w jakies funkcje ktore
    kontrolowaly by zmiany tego (bo uzycie musialoby byc
    chyba scisle limitowane np: jesli kod odczytal ta wartosc
    w danej ramce to mogloby znaczyc ze nie mozna juz jej zapisac w tej ramce; jelsi kod
    zapisal ja raz to znaczy ze nie moza juz jej zapisac drugi raz w tej samej ramce itd)

    to chyba nadal nie rozwiazuje w ogolnosci problemu tego rodzaju zmiennych ale jest
    chyba jakims czesciowym wglądem w temat - przede wszystkim nalezaloby ustalic czy sa
    w tym temacie jakies przypadki ktore nie wpisuja sie w ten scenariusz (czy tez
    wszystkie sa tego wlasnie typu)..
    moze z czasem jak cos zauwaze to dopowiem

  • 6. Data: 2017-01-10 19:35:04
    Od: fir <p...@g...com>

    > przeze mnie tego typu "zmiennej pomocniczej" (ciegle nie jestem pewien czy to dobra
    nazwa ale nie znam jakos dobrej)

    co do nazwy to zastanawiajac sie jeszcze jak to nazwac
    mozna by to np nazwac zmienna z falszywymi stanami
    (false state variables) przynajmniej poki nie znajdzie
    sie moze lepsza nazwa - bo faktem jest ze te zmienne tutaj
    moga po prostu miec przez jakis czas zycia falszywe stany
    (co prawda moze to nie uchwyca jakiejs subtelnej roznicy bo
    zwykle tablice tez moga miec teoretycznie falszywe stany
    pozniej nadpisane przez cos innego - do tego wyglada na to ze to bardziej zalezy od
    kodu a nie od samej zmiennej - i to sie tam tak jednek nie narzuca - no ale jest
    jakims
    tam przyblizeniem problemu .. (moze "zmienne podatna na falszywe stany" albo cos
    takiego)

  • 7. Data: 2017-01-10 20:16:03
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    Profesorze!!!

    próbowałem skłonić kilku gości do napisania mi tutorialka o pisaniu
    programów pod Visual Studio Express...
    niestety nie udało się - miało to być na moją stronkę usbdp.org

    zainstalowałem już VS 2010 bo mam XP, czy Szanowny Kolega i Inni mogli
    by pomóc opracować mi ten tutorialek o programowaniu w windows?

    chodzi o wyklikanie szkieletu, oddanie własnego kodu i korzystanie z
    msdna...

    niestety próbowałem robić to na intuicję - dupa! to jest tak pojebane,
    że ktoś nie będący doktorem informatyki sobie z tym nie poradzi - jak ja...

  • 8. Data: 2017-01-10 20:51:51
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 20:16:08 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny
> [...]
    > że ktoś nie będący doktorem informatyki sobie z tym nie poradzi - jak ja...

    szczerze mowiac to wolalbym robic cos ambitniejszego niz pisanie tutoriali do winapi
    (ktorych jest bardzo duzo)
    (winapi nmie jest wcale takie trudne ale polecam winapi+mingw a nie VS)

    krotki tutorial:
    1) zakladasz plik program.c wklejasz szkielet z tutoriala z netu kompilujesz pod
    mingw i masz dzialajacy program
    2) program rozwijasz a potrzebne funkcje wyszukujesz w
    necie

    to powyzej nie jest az takie trudne - z poczatku chyba wszyscy podchodza do tego
    nerwowo ale po kilkustet razach
    nawet ta nerwowosc chyba mija

    problemem jest ze mozna troche stracic motywacje bo za dzialanie kolejnych kawalkow
    placisz ciezko swoim wlasnym
    czasem i zyciem - jesli czlowiek zaczyna wazyc czy chce
    przeznaczyc kolejne kilka godzin dni czy tygodni na to zeby
    jakas duperela ladnie dzialala to czasem sie zaczyna
    zastanawiac ..

  • 9. Data: 2017-01-10 21:03:41
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 stycznia 2017 20:51:53 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> [...]
    > przeznaczyc kolejne kilka godzin dni czy tygodni na to zeby
    > jakas duperela ladnie dzialala to czasem sie zaczyna

    mnie ostatnio (przy czym to ostatnio trwa juz dluzej niz rok, juz nawet wlasciwie nie
    wiem ile) ten kryzys
    wyraziscie dopadl i zaczalem robic dluzsze przerwy by troche 'pożyć' (a nie
    przenolajfic cale zycie)
    - co prawda ta druga scieżka okazuje sie rownie
    problematyczna bo wynika z niej mw tyle samo co i z
    kodowania (czyli cos wielce nieokreslonego)

  • 10. Data: 2017-01-10 21:10:49
    Od: fir <p...@g...com>

> [...]
    > przeznaczyc kolejne kilka godzin dni czy tygodni na to zeby
    > jakas duperela ladnie dzialala to czasem sie zaczyna

    tutaj docieramy nawiasem mowiac do pewnego problemu filozoficznego a mianowice do
    tego ze wyglada na to
    ze dla mnie powazne programowaznie da sie tylko chyba
    robic przy zalozeniu ze bede zyl wiecznie - jako ze
    realn zycie zdaje sie przeczyc tej perspektywie zaczynaja
    sie komplikacje [[i zaiste nie wiadomo czy lepiej je
    zignorowac (bylbym raczej za) czy niestety trzeba
    je uwzglednic (na to i tak jest juz jest niemal albo
    jakby za pozno)]]