  • 1. Data: 2017-10-14 22:53:19
    Temat: sukcesy!
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    tak przy okazji jakby...

    dwadzieścia lat temu na pw jakiś leader wspominał, że istnieją radary
    widzące przez zamknięte elementy...

    pytanie: czy Ktoś tu widział gdzieś fotki jak wygląda taki obraz z
    radaru przez ścianę? albo lepiej przez kilka ścian?

  • 2. Data: 2017-10-15 09:42:54
    Temat: Re: sukcesy!
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2017 o 22:53, denat 'POPIS/EU pisze:
    > tak przy okazji jakby...
    >
    > dwadzieścia lat temu na pw jakiś leader wspominał, że istnieją radary
    > widzące przez zamknięte elementy...
    przez zamknięte okno.
    > pytanie: czy Ktoś tu widział gdzieś fotki jak wygląda taki obraz z
    > radaru przez ścianę? albo lepiej przez kilka ścian?
    przez cienką ścianę "widzi" mikrofalowy czujnik ruchu. Więc taki radar
    mógłby istnieć, ale czy to można nazwać widzeniem - wątpię (albo czy to
    moża przetworzyć na użyteczny dla oka obraz)

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-10-15 12:08:18
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > mógłby istnieć, ale czy to można nazwać widzeniem - wątpię (albo czy to moża

    Ależ proszę, możesz sobie kupić
    https://www.spyshop.pl/retwis-system-umozliwiajacy-w
    idzenie-przez-sciany-450.html
    Przy założeniu że radar to takie ogólne określenie.
    Wojtek

  • 4. Data: 2017-10-15 13:17:04
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 14 października 2017 22:53:28 UTC+2 użytkownik denat 'POPIS/EU
    napisał:
> [...]
    >
    > pytanie: czy Ktoś tu widział gdzieś fotki jak wygląda taki obraz z
    > radaru przez ścianę? albo lepiej przez kilka ścian?

    No np. tomograf komputerowy tak umie.

    Na youtube są filmiki a w sieci programy które robią analize i montują model 3d tego
    przez co puscisz wiązkę skanującą.

    Choć Radar "Radio Detection And Ranging" (wykrywanie oraz wyznaczanie odległości za
    pomocą fal radiowych, względnie: radiowe wykrywanie i namierzanie), to w wymie nie do
    tego. Ergo. lider w pw to niezbyt poprawnie a przynajmniej niezbyt precyzyjnie sie
    wyraził lub nie do końca poprawnie zapamiętałeś.

    Tak czy siak jak mamy wiązkę która częsciowo przez obiekt przechodzi a częsciowo sie
    odbija to mozna sobie zbudować obraz 3d.
    Czy to fale radiowe czy rentgenowskie czy swiatło to zasada jest ta sama.
    A poćwiczyć mozna ją na kobiecie owiniętej firanką ;)

  • 5. Data: 2017-10-15 15:10:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > A poćwiczyć mozna ją na kobiecie owiniętej firanką ;)

    Może być problem. Wnioskodawca już się skarżył, że ma kłopoty
    z pozyskaniem materiału badawczego (nie chodzi o firankę).

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2017-10-15 17:22:32
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > z pozyskaniem materiału badawczego (nie chodzi o firankę).

    uzyje twojego...

    pogadajmy o noczesnych technologiach wojskowych!

    interesuja mnie wszelkie "skanery zdalne" ze tak to nazwe

  • 7. Data: 2017-10-16 18:35:13
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    kukiełka telewizyjna, stawiam stówę, że nie ma pojęcia o TZAiR!

  • 8. Data: 2017-10-16 18:42:39
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no dobra! żarty się skończyły!
    (taki pół żart, zawsze chciałem to powiedzieć)

    pytanie jest takie,
    co do tego, że liderzy koalicji popis/eu
    dostali wsparcie merytoryczne to nie ma chyba wątpliwości...

    bardzo mnie interesuje, jakie technologie sprezentowano komu?
    to takie ciekawe - a może są jakieś publikacje na ten temat?
    czy wszyscy w obawie o swoje 13/14/15/16/17 boją się cokolwiek napisać?