  • 1. Data: 2014-10-14 19:05:56
    Temat: światła słabo świecą
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    żona jeździ fiatem bravo i skarży się, że światła słabo świecą. Tzn. z
    wierzchu wygląda, że świeca normalnie, ale przejechałem się tą jej trasą
    (las i pola) i rzeczywiście, te reflektory są takie wąskie, że w
    porównaniu z moim citroenem nic nie widać, nawet mimo włączenia
    przeciwmgłowych pole widzenia jest marne. Co można z tym zrobić? Jakieś
    mocniejsze żarówki, montaż dodatkowych świateł?

    Będę wdzięczny za rady.

  • 2. Data: 2014-10-14 19:32:43
    Temat: Re: światła słabo świecą
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2014-10-14 o 19:05, twistedme pisze:
> [...]
    > przeciwmgłowych pole widzenia jest marne. Co można z tym zrobić? Jakieś
    > mocniejsze żarówki, montaż dodatkowych świateł?

    zacznij od umycia reflektorów (od wewnątrz).

  • 3. Data: 2014-10-14 19:42:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** twistedme pisze tak:

    > światła słabo świecą. Co można z tym zrobić? Jakieś
    > mocniejsze żarówki, montaż dodatkowych świateł?

    Napięcie zmierzyć na żarówkach i na akumulatorze.

    Na akumulatorze powinno być 14v i na żarówkach może być tyle samo.
    Nie będą się znacznie częściej przepalać (przynajmniej H4 w golfie nie
    przepala się)

    Jeśli różnica napięć na żarówkach i na akumulatorze będzie
    znaczna (spadek powyżej 1 volt) to gra jest warta świeczki i można
    zainwestować w nowe grubsze przewody od akumulatora do lamp i
    przekaźniki.

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 4. Data: 2014-10-14 20:08:39
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 14/10/2014 18:05, twistedme wrote:

> [...]
    > przeciwmgłowych pole widzenia jest marne. Co można z tym zrobić? Jakieś
    > mocniejsze żarówki, montaż dodatkowych świateł?

    Prócz już wymienionych sprawdziłbym czy odbłyśniki nie wymagają
    regeneracji lub wymiany (pewnie z całą lampą).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2014-10-14 20:32:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2014 19:05, twistedme pisze:
> [...]
    > przeciwmgłowych pole widzenia jest marne. Co można z tym zrobić? Jakieś
    > mocniejsze żarówki, montaż dodatkowych świateł?

    ja przerabiałem wszystkie możliwe żarówki - nic nie daje. do sprawdzenia
    masz:
    Napięcie na samej żarówce
    mycie lamp, kloszy od wewnątrz, odbłyśnika również.
    To wszystko. super ekstra żarówki nawet jeśli coś dadzą, to będzie to
    ledwo widoczne, pochłonie kupę kasy a trwałość będzie wyraźnie niższa
    ToMasz

  • 6. Data: 2014-10-14 21:10:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-10-14 19:05, twistedme wrote:
    > żona jeździ fiatem bravo i skarży się, że światła słabo świecą.

    Bravo kolegi ma już nienaprawialny problem, plastiki lampy są źółte a
    odbłyśniki matowe. Miał stłuczkę. Dostał nową lampę. Świeci na oko ze 3x
    mocniej. Mierzyć nie ma czym więc to subiektywna ocena, ale jak się
    patrzy na samochód z przodu to stara lampa wygląda jak by świeciła w
    niej postojówka w porównaniu z nową.

    Identyczna sytuacja w Lagunie 2 xenon - klosz źółty. Odbłyśnik matowy.
    Po wymianie na nowe - różnica ko-lo-sal-na, wreszcie można porządnie
    ludzi oslepiać.

    Niestety komplet nowych lampek to nie jest tania sprawa.

  • 7. Data: 2014-10-15 01:57:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2014, Sebastian Biały wrote:

    > Dostał nową lampę. Świeci na oko ze 3x mocniej.
    > Mierzyć nie ma czym

    Nie wierzę.
    Byle kompaktowy fotoaparat wystarczy - i odczytać EXIF
    ze zdjęcia. Tam będzie ekspozycja (czas i przysłona).
    Oczywiscie wymagane dwa zdjęcia w tych samych warunkach,
    przy czym dodatkowo ten reflektor musi być jedynym
    istotnym źródłem światła (może być zdjęcie w garażu,
    kawałka garażu - lamp wcale nie musi być na zdjęciu,
    byleby nie było "obcego" oświetlenia).

    > więc to subiektywna ocena,

    Jeśli "na oko" jest naprawdę aż 3 razy, to obiektywna
    może Cię zdziwić :) (zmysły reagują z grubsza logarytmicznie).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-10-15 08:35:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli "na oko" jest naprawdę aż 3 razy, to obiektywna
    > może Cię zdziwić :) (zmysły reagują z grubsza logarytmicznie).

    No to co. Liczy się właśnie subiektywna ocena a nie przeliczanie
    decybeli na skalę liniową i brandzlowanie się tym, że np. między
    najcichszym a najgłośniejszym dźwiękiem, jaki słyszymy jest różnica
    poziomów rzędu biliona razy. Subiektywnie jest to około 4 tys razy.

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-10-15 10:46:01
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > żona jeździ fiatem bravo i skarży się, że światła słabo świecą.

    jaki reflektor, soczewka? Żarówki H1+H1?