  • 1. Data: 2014-08-21 18:05:15
    Temat: świergotanie w przedniej osi auta
    Od: róża Zieja <z...@g...com>

    Witam
    mam taki problem jestem właścicielem, audi a3 99r, kiedy jeżdżę już chwile autem
    zaczynam słyszeć takie świergotanie a nawet piszczenie w przedniej osi auta.
    Doszłam do takich wniosków, popiskiwać zaczyna kiedy już chwilę jadę autem jakby coś
    się nagrzało to dzwięk podobny do łi łi łi ,dziwny ,przerywany nie słychać go kiedy
    zapalam auto ,kiedy ruszam.
    Świergotało wcześniej przy lekkim skęcie w prawo ,myślałam że to tarcze,
    klocki,łożyska ,dziś wymieniłam prawe łożysko , był luz,klocków zostało z 8mm, mało w
    każdym razie,kiedy naciskam na hamulec piszczenie ustaje ,kiedy ściągam nogę z
    hamulca zaczyna się z powrotem.
    Kiedy już wymieniłam łożysko,przejechałam się ruszałam delikatnie kierownicą w lewo i
    w prawo znów wydobywa się taki dzwięk głośniejszy niż przy jeździe prosto.
    Przez to ,żę dzwięk ustaje kiedy naciskam hamulec wydaje mi się ,że trzeba szukać
    przyczyny w klockach, tarczach, tym bardziej ,że nie zawsze ale z 2a razy słyszałam
    kiedy hamowałam taki dziwny dzwięk,szumiało ,metal o metal? może?
    Wyczytałam też,że łożysko przy skręcie w prawo lewe sie odzywa i na odwrót ja
    wymieniłam prawe , może to lewe jeszcze trzeba wymienić , wcześniej miałam wrażenie
    ,żę ten pisk dochodzi z prawej strony ,teraz bardziej bym obstawiała na lewą.
    Może mieliście podobną syt?
    Róża

  • 2. Data: 2014-08-21 18:08:08
    Temat: Re: świergotanie w przedniej osi auta
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >popiskiwać zaczyna kiedy już chwilę jadę autem jakby coś się nagrzało to
    dzwięk podobny do łi łi łi

    Moze ktos ci swinie podlozyl ?:)

  • 3. Data: 2014-08-21 18:18:10
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Klocki mogą być zapieczone w jarzmach, prosta 'regeneracja' czyli
    rozłożyć, wyczyścić, plastilube nasmarować powinno pomóc. Nie wiem jaki
    tam zacisk jest, ale powodem mogą być też zapieczone prowadnice zacisku.

  • 4. Data: 2014-08-21 18:28:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** róża Zieja pisze tak:

    > Może mieliście podobną syt?

    Mieliśmy i nieznaleźliśmy co to.

    --
    Piter

  • 5. Data: 2014-08-21 19:59:24
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "róża Zieja" <z...@g...com>

[...]
    Świstak nakręcił Ci się na łośkę

  • 6. Data: 2014-08-21 23:33:19
    Od: micol <1...@g...com>

    Moze szczeki hamulcowe nie calkiem odpuszczaja, sprawdz czy po dluzszej
    jezdzie felgi sa cieple.

  • 7. Data: 2014-08-22 00:02:25
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Przez to ,żę dzwięk ustaje kiedy naciskam hamulec wydaje mi się ,że trzeba szukać
    przyczyny w klockach, tarczach,

    Dobrze zgadujesz. Do tego, co koledzy pisza (o oczyszczeniu jarzma
    klockow i samych klockow) dodam tylko, ze nie zaszkodzi sprawdzic, czy
    sie tarcze nie skrzywily. Jesli przy hamowaniu nie drga kierownica, to
    raczej OK.
    Wyjac klocki, oczyscic jarzmo, klocki i tarcze przetrzec benzyna
    ekstrakcyjna, ew. niewielka ilosc smaru miedziowego od strony tloczka i
    juz. Pierwsze hamowanie po tym zabiegu (cofnieciu tloczkow by wyjac
    klocki) moze byc stresujace, nastepne juz normalnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-08-22 04:37:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "róża Zieja" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Świergotało wcześniej przy lekkim skęcie w prawo ,
    [...]
    > ruszałam delikatnie kierownicą w lewo i w prawo znów wydobywa się taki
    > dzwięk głośniejszy niż przy jeździe prosto.

    Z faktu, że hałas wydobywa się przy skręcie wnioskowałbym
    że to raczej przeguby w ośkach:

    https://www.youtube.com/watch?v=8bTGA4z876A
    https://www.youtube.com/watch?v=IHPvy5q3Ew4

    Kto diagnozował te Twoje łożyska w aucie?
    Wymieniłaś je sama czy zawiozłaś auto do mechanika?

  • 9. Data: 2014-08-31 15:33:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Jak tam, Róża, naprawiłaś auto?