  • 1. Data: 2019-10-01 13:18:25
    Temat: świetlówki szukam
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    W starym oświetleniu awaryjnym na akumulator 6V przepaliły się świetlówki z
    oznaczeniem F8T5/D - z racji tego, że nie widzę ich w handlu, chciałbym
    spytać, czy istnieją jakieś zamienniki?

  • 2. Data: 2019-10-01 15:00:59
    Temat: Re: świetlówki szukam
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >W starym oświetleniu awaryjnym na akumulator 6V przepaliły się
    >świetlówki z oznaczeniem F8T5/D - z racji tego, że nie widzę ich w
    >handlu, chciałbym spytać, czy istnieją jakieś zamienniki?

    A to nie jest "zwykla swietlowka" ?
    I wystarczy dokupic podobna.

    Ale ... moze LED poszukac ?
    Akumulator jeszcze zyje ? Moze czas na kompletna wymiane ...

    J.

  • 3. Data: 2019-10-01 15:30:01
    Od: zhbick <...@m...pl>

    > A to nie jest "zwykla swietlowka" ?
    > I wystarczy dokupic podobna.

    Właśnie nie znam się na tym, ponoć są jakieś takie, które wymagają
    starterów i takie, które nie wymagają.

    Te z każdej strony mają po dwa piny. Wystarczy, że kupię takie same w
    sensie rozmiaru, długości, czy rozmiar nie świadczy o niczym?

    > Ale ... moze LED poszukac ?

    Byłoby super, bo te ciągną po 9W a w każdej oprawie siedzą dwie, tyle,
    że niektóre świecą jasno, inne dogorywają lub są całkiem martwe

    > Akumulator jeszcze zyje ? Moze czas na kompletna wymiane ...

    Dziś właśnie zmieniłem w nich akumulatory, 6V 2,8Ah. Dzięki temu mogłem
    sprawdzić, czy świetlówki żyją.

    Stare wg miernika miały realnee napięcie od 0,8V do 3,2V

  • 4. Data: 2019-10-01 16:26:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Te z każdej strony mają po dwa piny. Wystarczy, że kupię takie same w
    >sensie rozmiaru, długości, czy rozmiar nie świadczy o niczym?

    Rozmiar najbardziej istotny, bo potem nie wejdzie do obudowy :-)

    Tak jak pamietam, to byla kilka roznych mocy dostepnych w jednym
    wymiarze ... ciekawe czym sie roznily.

    Roznice nie byly duze, np 9 - 11 - 13W ...

> [...]

    >mogłem sprawdzić, czy świetlówki żyją.
    >Stare wg miernika miały realnee napięcie od 0,8V do 3,2V

    No to troche za pozno.
    Czy nowe nowe lampy LED nie sa tansze niz akumulatory do starych ? :-)

    P.S.
    https://youtu.be/sax9unx76Kg?t=270

    akumulator z jakims dopalaczem ? bo dobor/regulacja napiecia chyba
    zadna.

    J.

  • 5. Data: 2019-10-01 16:35:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Oct 2019 15:30:01 +0200, zhbick napisał(a):

    > Te z każdej strony mają po dwa piny. Wystarczy, że kupię takie same w
    > sensie rozmiaru, długości, czy rozmiar nie świadczy o niczym?

    Rozmiar świadczy ale nie krytycznie. Jak wejdą do obudowy to będą OK.
    Jak mają po dwa piny to są przystosowane do pracy ze starterami ale mogą
    działać i w układach bezstarterowych. Jak mają po jednym pinie, to na
    starter nie podejdą :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-10-01 16:48:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.10.2019 o 13:18, zhbick pisze:
    > W starym oświetleniu awaryjnym na akumulator 6V przepaliły się
    > świetlówki z oznaczeniem F8T5/D - z racji tego, że nie widzę ich w
    > handlu, chciałbym spytać, czy istnieją jakieś zamienniki?

    Kup taką, 12 złotych nie majątek...
    https://www.obi.pl/swietlowki-liniowe/osram-swietlow
    ka-liniowa-basic-t5-short-8w-g5/p/5171897

    MJ

  • 7. Data: 2019-10-01 20:42:57
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    a.pl...

    > Czy nowe nowe lampy LED nie sa tansze niz akumulatory do starych ? :-)

    Nie mam pojęcia, jaki jest koszt lamp awaryjnych LED - akumulatory do
    starych były po 19 zł

  • 8. Data: 2019-10-02 01:53:08
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > A to nie jest "zwykla swietlowka" ?
    > I wystarczy dokupic podobna.

    > Ale ... moze LED poszukac ?
    > Akumulator jeszcze zyje ?

    Kto Cię uczył wstawiania spacji przed pytajnikiem?

  • 9. Data: 2019-10-02 09:07:53
    Temat: Re: ¶wietl򶪩 szukam
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Oct 2019 01:53:08 +0200, Kamil napisał(a):

    > Kto Cię uczył wstawiania spacji przed pytajnikiem?

    Prawda, straszna to maniera. Dobrze że nie wstawia spacji np. przed
    kropką :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-10-02 09:58:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Prawda, straszna to maniera. Dobrze że nie wstawia spacji np. przed
    >kropką :)

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-600-bledow-w-
    podreczniku-do-francuskiego-men-i-wydawnictwo-z,nId,
    3213721

    To nie blad, to zasady typograficzne :-)

    A kto nie umie po francusku, ten jest prostak i cham :-P

    J.