  • 1. Data: 2015-12-09 16:25:50
    Temat: swift
    Od: fir <p...@g...com>

    Smieszne ze wyglada na to kazda duza korporacja wymysla swoj jezyk ('kazda'
    oczywiscie w przyblizeniu) przy czym te jezyki sa w jakis sposob podobne: google
    wymyslilo go, apple swift, sun jave (choc nie jestem pewien czy rozwoj jawy jest
    kontorolowany przez sun?), ms csharp; jeszcze adobe powinno jakis wymyslec
    (jako ze w tym zestawieniu tez nalezy do firm ktore przemocą pchają mi sie na kompa )
    Troche jest to smieszne aczkolwiek zawsze mozna sie nad tym troche zastanowic i ze
    tak powiem poddac to ocenie, (moja ocena jest
    dosyc oczywista i taka ze sa to jezyki dosyc srednie (wlasciwie to srednie z minusem)
    i niezbyt potrzebne; troche przejrzałem dzis ow
    swift w szczegolnosci i mozna by powiedziec moze pare szczegolowych uwag ale chyba
    nie ma potrzeby, wiec moze kiedy indziej (aczkolwiek pisze tego posta by powiedziec
    ze zauwazylem taka tendencję z tymi jezykami koprporacji ktora wydaje mi sie dosyc
    smieszna, moze tez ktos powie cos ciekawego w tym temacie)

  • 2. Data: 2015-12-09 16:47:28
    Temat: Re: swift
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 9, 2015 at 4:25:52 PM UTC+1, fir wrote:
    > Smieszne ze wyglada na to kazda duza korporacja wymysla swoj jezyk ('kazda'
    > [...]
    > wydaje mi sie dosyc smieszna, moze tez ktos powie cos ciekawego w tym temacie)

    Z jednego punktu widzenia to głupie, z drugiego już nie.

  • 3. Data: 2015-12-09 16:55:29
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 9 grudnia 2015 16:47:30 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Z jednego punktu widzenia to głupie, z drugiego już nie.

    a z jakiego nie? .c

  • 4. Data: 2015-12-09 17:14:20
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 9, 2015 at 4:55:30 PM UTC+1, fir wrote:

    > a z jakiego nie? .c

    Dwa skrajne poglądy:

    1) Przygotowanie języka, bibliotek i narzędzi wymaga ogromnego nakładu
    pracy, więc korzystajmy lepiej z tych co już - bo są już całkiem dobre.

    2) Każdy ma swoje upodobania i swoje specyficzne potrzeby, więc powinien
    sam sobie swój ulubiony języka zaprojektować.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-12-09 17:30:23
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 16:25, fir pisze:
> [...]
    > jezyk(...); jeszcze adobe powinno jakis wymyslec (jako ze w tym
    > zestawieniu tez nalezy do firm ktore przemocą pchają mi sie na

    Ależ wymyśliło :), wielu z nas tego na co dzień używa - PostScript - a w
    swoim czasie to był przełom w programowaniu urządzeń graficznych. Na tym
    przykładzie widać, że tworzenie własnych, specjalizowanych języków
    programowania ma czasem sens. Potem z PostScriptu urodził się format
    pdf, wykastrowany z możliwości programowania, ale jeszcze bardziej
    wszechobecny...

  • 6. Data: 2015-12-09 17:31:13
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 9 grudnia 2015 17:14:22 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >
    > 2) Każdy ma swoje upodobania i swoje specyficzne potrzeby, więc powinien
    > sam sobie swój ulubiony języka zaprojektować.

    troche to nie na temat

  • 7. Data: 2015-12-09 17:39:41
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 9, 2015 at 5:31:15 PM UTC+1, fir wrote:

    > troche to nie na temat
    Nic nie zrozumiałeś z mojej wypowiedzi ;-)

  • 8. Data: 2015-12-09 17:57:25
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 9 grudnia 2015 17:30:27 UTC+1 użytkownik Piotr Chamera napisał:

> [...]
    > programowania ma czasem sens. Potem z PostScriptu urodził się format
    > pdf, wykastrowany z możliwości programowania, ale jeszcze bardziej

    adobe ma jeszcze oiw action script z flasha ale poki co nie wymyslilo wlasnego jezyka
    pgolnego programowania (choc w sumie z tym adobe air to moze ten action script mozna
    nawet nazwac jezykiem ogolnego przeznaczenia, sam nie wiem).. jeszcze intel moglby
    cos wymodzic ;c (z adome chyab jednak sprawa ma sie troche mniej komicznie bo chyba
    nie chcą obdarowac swiat kolejnym jezykiem programowania tylko zaadaptowali
    istniejacy JS, tak ze sie nie lapia, intel tez sie nie lapie bo o ile kojarze tez nie
    wymyslil jezyka ogolnego przeznaczenia, intel chyba nawet nie napisal wlasnego
    oficjalnego assemblera..)

  • 9. Data: 2015-12-10 16:42:03
    Od: fir <p...@g...com>

    wogole tak z grubsza mowiac o tych 4 jezykach korporacji to java i cs wydają mi sie
    z grubsza) bratami (bracmi) c++ a swift i go bracmi D, huh
    z rozrywkowego punktu widzenia wolalbym juz by upowszechnilo sie go i swift bo java i
    cs sa niezwykle nudne o+O
    (moze pozniej jeszcze napisze cos o tym swifcie)