  • 1. Data: 2018-03-19 20:26:46
    Temat: sygnalizator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    na marginesie dyskusji, takie sobie miejsce: ulica Hubska, a moze
    Bardzka we Wroclawiu

    https://goo.gl/maps/S55UdS76oPQ2

    Pasy trzy, a sygnalizatory dwa. Nad prawym pasem nie wisi zaden.

    Wolno prawym pasem pojechac w lewo, jak nad lewym i srodkowym pali sie
    czerwone ?

    Jazda jest bezkolizyjna, no chyba, zeby sie tak temu buspasowi uwaznie
    przyjrzec ...

    J.

  • 2. Data: 2018-03-19 22:12:26
    Temat: Re: sygnalizator
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-03-19 20:26, J.F. wrote:
> [...]
    > czerwone ?
    >
    > Jazda jest bezkolizyjna, no chyba, zeby sie tak temu buspasowi uwaznie

    Patrzę z góry i nie bardzo widzę, gdzie jest ta bezkolizyjność jazdy w
    lewo (czyli, jak rozumiem, w Kamienną) z prawego pasa. Trzeba zmienić
    pas przez linię ciągłą, zaś najprawdopodobniej kiedy światło jest
    czerwone, tramwaje i jadący z naprzeciwka mają zielone.

  • 3. Data: 2018-03-20 00:37:39
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

> [...]
    >
    > Pasy trzy, a sygnalizatory dwa. Nad prawym pasem nie wisi zaden.
    >
    > Wolno prawym pasem pojechac w lewo, jak nad lewym i srodkowym pali sie

    Nie wolno, bo jest znak drogowy F-10 "dozwolony kierunek jazdy w prawo".

  • 4. Data: 2018-03-20 07:58:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-03-19 o 20:26, J.F. pisze:
    > na marginesie dyskusji, takie sobie miejsce: ulica Hubska, a moze
    > Bardzka we Wroclawiu
    >
    > https://goo.gl/maps/S55UdS76oPQ2
    >
    > Pasy trzy, a sygnalizatory dwa. Nad prawym pasem nie wisi zaden.

    I nie musi - o ile się nie mylę to po prostu powtórzony sygnalizator,
    gdyby były tam strzałki kierunkowe (znający oznaczenie kodowe
    sygnalizatorów mogą tu wstawić odpowiednie S-1 czy S-3) to można by
    przypuszczać, ze dotyczą konkretnych pasów tak jak jest teraz to dotyczą
    wszystkich pasów jednocześnie - no chyba, że się mylę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 5. Data: 2018-03-20 21:11:03
    Temat: Re: sygnalizator S-1.
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

> [...]
    >
    > Pasy trzy, a sygnalizatory dwa. Nad prawym pasem nie wisi zaden.
    >
    > Wolno prawym pasem pojechac w lewo, jak nad lewym i srodkowym pali sie

    Zgodnie z rozporzadzeniem to nie wolno, bo nie wolno
    wjezdżać za taki czerwony sygnalizator S-1 i nie ma znaczenia
    nad którym pasem wisi.
    Ale znam skrzyżowanie z takimi sygnalizatorami S-1 jak z linku
    i tam w tym samym czasie pali sie czerwone S-1 dla pasa w lewo
    i zielone S-1 dla pasa na wprost. Czyli jest sprzeczność.
    Więc w sumie to Zenek go wie.
    S-1 znaczy zwykły niekierunkowy sygnalizator.

  • 6. Data: 2018-03-20 21:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Mar 2018 22:12:26 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > Patrzę z góry i nie bardzo widzę, gdzie jest ta bezkolizyjność jazdy w
    > lewo (czyli, jak rozumiem, w Kamienną) z prawego pasa.

    Tfu, oczywiscie chodzilo mi o jazde w prawo, w Hubska.

    J.

  • 7. Data: 2018-03-21 06:35:43
    Od: "Flaros" <o...@l...pl>

    Użytkownik "Flaros" <o...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Zgodnie z rozporzadzeniem to nie wolno, bo nie wolno
    > wjezdżać za taki czerwony sygnalizator S-1 i nie ma znaczenia
    > nad którym pasem wisi.

    Korekta powyzszego :

    Po dokladnym przeczytaniu rozporzadzenia dowiedziałem się,
    że jezeli sygnalizator, lub znak drogowy pionowy wiszą nad poszczególnymi
    pasami to dotyczą tylko pasa nad którym wiszą. Rozporzadzenie
    o znakach i sygnalach § 2. ust. 1 i 7.

    Wniosek : wolno prawym pasem pojechac, ale nie wolno zmienić pasa
    z prawego na srodkowy, bo jest linia ciagła.

  • 8. Data: 2018-03-21 07:57:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Mar 2018 21:20:52 +0100, w <wilwod7i78z0$.djpvba9a3pak.dlg@40tude.net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Tfu, oczywiscie chodzilo mi o jazde w prawo, w Hubska.

    W zamyśle wolno, bo masz powtórzony sygnalizator za skrzyżowaniem.
    Linii zatrzymania nie masz.

  • 9. Data: 2018-03-21 07:58:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Mar 2018 21:11:03 +0100, w <p8rpud$glp$1@news.mixmin.net>, "Flaros"
    <o...@l...pl> napisał(-a):

> [...]
    > i zielone S-1 dla pasa na wprost. Czyli jest sprzeczność.
    > Więc w sumie to Zenek go wie.
    > S-1 znaczy zwykły niekierunkowy sygnalizator.

    Znam skrzyżowanie gdzie wisi zwykły S-1 i kierunkowy do jazdy w prawo.
    Świecą oczywiście naprzemiennie.

    Gdy chcę skręcić w prawo, to mogę wybrać z którego sygnalizatora korzystam? :)

  • 10. Data: 2018-03-21 07:59:57

    Tue, 20 Mar 2018 07:58:20 +0100, w <5ab0b10c$0$994$65785112@news.neostrada.pl>,
    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(-a):

> [...]
    > przypuszczać, ze dotyczą konkretnych pasów tak jak jest teraz to dotyczą
    > wszystkich pasów jednocześnie - no chyba, że się mylę :)

    No pewnie, że się mylisz, bo tam masz krawędziówkę, więc jedziesz już po innej
    jezdni :)