  • 1. Data: 2018-06-12 21:11:50
    Temat: symbian, s60, nokia gps
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    plan mam taki, aby do roweru na stałe zamontować telefon... w roli
    prędkościomierza, zegarka, pomiaru dystansu, a może nawet nawigacji.
    chcę aby to było maleńkie i energooszczędne, więc nie andriod. Mam
    nadzieje że jeśli ów telefon będzie miał ekran starego typu, będzie na
    nim coś widać w słońcu bez podświetlenia. (czy ma ktoś taki telefon zeby
    to sprawdzić?). Teraz pytanie o soft. czy jest coś (na nokie z
    symbianem) co wyświetla mapy osm? Czy jest coś na kształt endomondo,
    czyli wysyłanie przez internet aktualnej pozycji? i na koniec, czy jest
    program który wyświetla jedynie prędkośc i dystans?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2018-06-12 23:08:15
    Temat: Re: symbian, s60, nokia gps
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.06.2018 o 21:41, "CaerSobreUnÁrbol"
    <c...@i...net.info.site.invalid> pisze:

    > teasi, ~120 - ~ 130 jewSzmat (znaczne
    > lepszy od namiastek o ktorych piszesz).

    o ile dobrze rozumiem Twoje intencje, to musisz przyjmować większe dawki
    lub silniejsze leki. Ja chcę starociom, elektrośmieciom dać nowe życie,
    a nie wydawać na zabawkę tyle co na rower
    ToMasz

  • 3. Data: 2018-06-13 09:18:05
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.06.2018 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał/a:

    > plan mam taki, aby do roweru na stałe zamontować telefon... w roli
    > prędkościomierza, zegarka, pomiaru dystansu, a może nawet nawigacji.
    > chcę aby to było maleńkie i energooszczędne, więc nie andriod. Mam

    Jak ma być "maleńkie i energooszczędne" to najlepiej dać sobie
    spokój ze smarfonem na rzecz np. Amazfit Bip. Ma wszystko
    wymienione poza nawigacją, a dodatkowo pulsometr, barometr i kompas.

    > nadzieje że jeśli ów telefon będzie miał ekran starego typu, będzie na
    > nim coś widać w słońcu bez podświetlenia. (czy ma ktoś taki telefon zeby
    > to sprawdzić?). Teraz pytanie o soft. czy jest coś (na nokie z

    Tak, ekrany transreflective (np. w Nokii E52) są czytelne
    w słońcu bez podświetlenia.

    > symbianem) co wyświetla mapy osm? Czy jest coś na kształt endomondo,
    > czyli wysyłanie przez internet aktualnej pozycji? i na koniec, czy jest
    > program który wyświetla jedynie prędkośc i dystans?

    Stare Endomondo (ale chyba już nie będzie działać- nie połączy
    się z serwerami), Sports Tracker (kiedy ostatnio używałem E52 jeszcze
    działał), ewentualnie mapy Nokia.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2018-06-13 11:43:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 21:11, ToMasz pisze:
> [...]
    > czyli wysyłanie przez internet aktualnej pozycji? i na koniec, czy jest
    > program który wyświetla jedynie prędkośc i dystans?

    A nie myślałeś o prawdziwej nawigacji turystycznej? Przykładowo coś ze
    stajni Garmina.
    Widoczność w słońcu jest, wodoszczelność jest, niektóre zasilane są
    zwykłymi ogniwami rozmiaru R6 lub R3 - do kupienia "wszędzie"; mnóstwo
    map, w tym typowe turystyczne lub rowerowe. Odporność na uszkodzenia
    także - można tym nawet gwoździe wbijać ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-06-13 12:20:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >nadzieje że jeśli ów telefon będzie miał ekran starego typu, będzie
    >na nim coś widać w słońcu bez podświetlenia. (czy ma ktoś taki

    Malo ktora nokia tak miala.
    Musialbys szukac takiej, co wylaczona ma ekran jasnoszary.
    No i kolorowa jest.

    https://www.howardforums.com/showthread.php/1154344-
    What-phones-have-transflective-LCDs

    Chodzi mi jeszcze po glowie 6630

    Moze jednak lepiej Garmina ?

    >to sprawdzić?). Teraz pytanie o soft. czy jest coś (na nokie z
    >symbianem) co wyświetla mapy osm?

    Jesli moga byc mapy troche inne - to Trekbuddy.
    Map nie ma wcale, ale mozna przekonwertowac z OSM.
    Niestety - tylko obrazkowo, nie wektorowo.

    Poza tym ze trzeba mapy przygotowac/kupic - bardzo dobry program.

    J.

  • 6. Data: 2018-06-13 12:43:48
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jesli moga byc mapy troche inne - to Trekbuddy.
    > Map nie ma wcale, ale mozna przekonwertowac z OSM.
    > Niestety - tylko obrazkowo, nie wektorowo.
    >
    > Poza tym ze trzeba mapy przygotowac/kupic - bardzo dobry program.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. To ma być tania zabawka. alternatywa
    licznika. Kiedyś miałem siemensa sxg75 (z gps) i działał w tej roli
    świetnie. Robiłem mapy do trekbudy, nawet niedawno kasowałem setki
    małych obrazków, wraz z plikami zawierającymi koordynaty. ale jak sobie
    przypomnę ile to było roboty - rezygnuje :) To już nie te czasy

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-06-13 13:13:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. To ma być tania zabawka.
    >alternatywa licznika. Kiedyś miałem siemensa sxg75 (z gps) i działał
    >w tej roli

    No wlasnie - przeciez nie musi byc symbian.

    >świetnie. Robiłem mapy do trekbudy, nawet niedawno kasowałem setki
    >małych obrazków, wraz z plikami zawierającymi koordynaty. ale jak
    >sobie przypomnę ile to było roboty - rezygnuje :) To już nie te czasy

    Przybylo tez narzedzi.
    https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mobile_Atlas_Cre
    ator

    Mapy tworzy sie w miare latwo, ale trzeba to zrobic przed wycieczka,
    miec duza karte pamieci.

    Co prawda jest chyba tez wersja na smartfona i mozna sobie dociagnac w
    terenie, ale
    -telefon z wylaczonym ekranem jest oszczedny (Androida nie dotyczy),
    -telefon z wlaczonym GPS dziala krotko,
    -telefon z wlaczonym GPS i internetem dziala bardzo krotko.

    J.

  • 8. Data: 2018-06-18 15:24:55
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > prędkościomierza, zegarka, pomiaru dystansu, a może nawet nawigacji.
    > chcę aby to było maleńkie i energooszczędne, więc nie andriod.

    Ja użyłem androida i starego Huawei + daszek przed słońcem.
    Energooszczędnośc rozwiązałem budując dodakową prądnicę (amerykanka).
    30W z minimalnym obciążeniem na tylne koło + mały akumulator, na zapas.
    Działa idealnie i mam zajebiste świetlenie :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?