  • 1. Data: 2016-10-18 18:39:16
    Temat: szacun
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    niepojęte jak ludziom niezwiązanym z elektroniką idzie różnego rodzaju
    serwis elektroniki... jak ludzie nie mający większego pojęcia o
    elektronice mogą tak sprawnie realizować się w serwisie i naprawianiu
    baboli innych? jak ode mnie - szacun (żeby nie powiedzieć, że zostałem
    wydymany bez mydła)!

    pogadamy o farcie? ktoś tu już kiedyś wspominał, że lepiej jak ma farta
    niż jak nie ma... skąd się to bierze?

  • 2. Data: 2016-10-18 18:55:23
    Temat: Re: szacun
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    aaaaaa, przypomniałem sobie...

    Ci goście strzelają i w ciągu dwóch trzech strzałów namierzają usterkę...

    nie będę ukrywał, że to naleciałość z europy, umiejętność strzelania i
    trafiania w problem...

    bo może oni słyszą głosy? strasznie mnie to interesuje...

    jak Ktoś coś wie, to śmiało...

  • 3. Data: 2016-10-18 20:01:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'PO/EU" napisał w wiadomości
> [...]
    >naprawianiu baboli innych? jak ode mnie - szacun (żeby nie
    >powiedzieć, że zostałem wydymany bez mydła)!

    No coz, za glupi jestes jak widac :-)

    Zalezy jeszcze jaki serwis ... owszem, czesto masz racje.

    Kiedys, no tak z 10 lat temu, to byla firma, ktora naprawiala
    zasilacze od PC.
    Wszystkie jak leci. Brala za naprawe 20 zl + VAT.

    za 20 zl to nie ma czasu na myslenie - wiec musialo to wygladac tak:
    rozkrecic, sprawdzic tranzystory i diody, wymienic uszkodzone,
    skrecic.
    I ... to calkiem nieglupie jest. Sprzet byl dobry, nie ma co ambitnie
    myslec, po wymianie uszkodzonych elementow powinien byc nadal dobry.
    Zasilacze w sumie dosc podobne byly, to i wystarczy miec tylko kilka
    elementow na stanie, np nawet nie ma co patrzyc jakie tam byly
    tranzystory, bo te co sie wstawi beda dobre.

    Co prawda mozna sie bylo spotkac z usterkami spowodowanymi
    kondensatorami czy rezystorami - nie wiem, profilaktycznie wymieniali,
    czy olac, najwyzej klient przyjdzie z reklamacja ...

    J.

  • 4. Data: 2016-10-19 16:59:50
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    podam Ci przykład, goście mają do zrobienia jakieś tam płytki a na nich
    różne cuda... na przykład zwarcia źle wytrawionym laminatem... zwarcie
    jest pod układem scalonym smd... namierzył byś?

  • 5. Data: 2016-10-19 17:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'PO/EU" napisał w wiadomości grup
    >podam Ci przykład, goście mają do zrobienia jakieś tam płytki a na
    >nich różne cuda... na przykład zwarcia źle wytrawionym laminatem...
    >zwarcie jest pod układem scalonym smd... namierzył byś?

    Pewnie bym namierzyl, tylko ile czasu by to zajelo.
    To moga byc dni czy miesiace w zlych sytuacjach, a po godzinie naprawa
    staje sie nieoplacalna.

    Wiec w zasadzie od razu nalezy wymienic cale plytki.

    Poza tym ... takie zwarcie powinno sie objawic juz w fabryce, czy to
    wiec serwis przy produkcji ?

    J.

  • 6. Data: 2016-10-19 18:07:25
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    a wylutował byś plcc32 wellerkiem?

  • 7. Data: 2016-10-20 09:49:08
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.10.2016 um 18:07 schrieb w systemie siła 'PO/EU:
    > a wylutował byś plcc32 wellerkiem?

    moim bez problemu

  • 8. Data: 2016-10-20 11:50:01
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    > Pewnie bym namierzyl, tylko ile czasu by to zajelo.
    > To moga byc dni czy miesiace w zlych sytuacjach, a po godzinie naprawa
    Najważniejsza jest wiedza i umiejętność radzenia sobie w praktyce. Dobremu
    elektronikowi wystarczy tani miernik za 10 PLN i wkrętak ...

  • 9. Data: 2016-10-20 17:25:32
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    dokładnie - zwłaszcza jak uruchamiasz skomplikowane układy cyfrowe...
    Człowieku nie pierdol!

  • 10. Data: 2016-10-20 19:54:29
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2016-10-20 o 11:50, Marek pisze:

    > Najważniejsza jest wiedza i umiejętność radzenia sobie w praktyce.
    > Dobremu elektronikowi wystarczy tani miernik za 10 PLN i wkrętak ...

    Gardynik ten od MIK nawet pisał, że miernik to niekoniecznie ale dobry
    próbnik logiczny to jest gwarancja sukcesu jeżeli już mówimy o cyfrówce.
    I z perspektywy patrzę, to ten jego próbnik to było mistrzostwo świata :)

    MiSter