  • 1. Data: 2016-06-26 13:20:07
    Temat: szambo a oczyszczalnia
    Od: uciu <a...@g...com>

    Cześć,

    jest planowany dom:

    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIOGpsajF
    zUDBpM0E/view?usp=sharing

    woda ma być ze studni - z firm wiercących studnie wskazali mi 2 miejsca gdzie się
    krzyżują żywły.. Te miejsce przy plocie odpada...bo jest ok 2m od granicy;-.

    Problem w tym ze teraz nie mam jak zmieścić tam oczyszczalni z drenażem:-/ A szamba
    nie uśmiecha mi się wywozić co miesiąc - swoją drogą ile taki interes kosztuje?
    Dodatkowo mam tam sam piach wieć szambo to grzech - z drugiej strony można je upchnąć
    koło wjazdu do garazu.

    Doradzcie jak tam pogodzić i studnie i oczyszcalnie.

    uciu

  • 2. Data: 2016-06-26 13:55:07
    Temat: Re: szambo a oczyszczalnia
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 13:20:08 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Doradzcie jak tam pogodzić i studnie i oczyszcalnie.

    Te "żyły wodne" to na podstawie siatki odwiertów, czy różdżkaża?
    Jeśli to drugie to wykop studnie zrób gdzie chcesz.

    A oczyszczalnia nie musi być z drenażem

    --
    bajcik

  • 3. Data: 2016-06-26 14:46:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-06-26 13:20, uciu wrote:
> [...]
    koło wjazdu do garazu.

    > Doradzcie jak tam pogodzić i studnie i oczyszcalnie.

    IMHO oczyszczalni z drenażem to nigdzie nie upchniesz *w prosty sposób*
    ponieważ strefa oddziaływania zawsze wyjdzie poza Twoją nieruchomość.

    Tak więc jeśli oczyszczalnia to tylko biologiczna. Powinna z niej
    wylatywać woda w drugiej klasie czystości, którą teoretycznie możesz
    sobie lać "gdziebądź". Teoretycznie podkreślam. Zaś praktycznie to mocno
    zależy od tego na kogo trafisz w urzędzie i czy ewentualnie rzeczony
    ktoś będzie reformowalny. Bo jak nie będzie to zrzut wody pościekowej
    potraktują Ci jak drenaż i też w prosty sposób nigdzie oczyszczalni
    biologicznej nie upchniesz.

    Piotrek

  • 4. Data: 2016-06-26 16:40:46
    Od: uciu <a...@g...com>

    te żyły to znalazł Pan co wierci studnie - tylko w tych miejscach mu sie te druciki
    wykrzywiały ;-) a że duża odległość jednego miejsca od drugiego - to stwierdził, że
    woda jest bardzo głęboko ;-) Ciężko mi w to uwierzyć ale skoro sam zaproponował ze
    przyjedzie i zobaczy to co mi tam.

    uciu

  • 5. Data: 2016-06-26 19:43:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-06-26 o 16:40, uciu pisze:
> [...]

    to stwierdził, że woda jest bardzo głęboko ;-) Ciężko mi w to uwierzyć ale

    skoro sam zaproponował ze przyjedzie i zobaczy to co mi tam.

    To albo musisz mieć duużą działkę aby to "upchać" ale to przy piaskach
    zawsze jest ryzyko że ci coś do studni wróci, albo oczyszczalnia
    kompaktowa, mam takową i sobie chwalę, poza porcją bakterii i prądem do
    kompresora nic mnie więcej nie kosztuje, wodę możesz do podlewania
    ogródka wykorzystać (poza warzywami), co w suchym terenie chyba jest nie
    bez znaczenia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 6. Data: 2016-06-27 07:43:24
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 19:43:51 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > kompresora nic mnie więcej nie kosztuje, wodę możesz do podlewania
    > ogródka wykorzystać (poza warzywami), co w suchym terenie chyba jest nie

    a jak to wychodzi cenowo (bakterie, prąd itp)? Potem gdzie naddatek wody zlewasz -
    studnia chłonna?
    Probuje porównać czy się to bardziej opłaca czy szambo.

    Dzieki

  • 7. Data: 2016-06-27 09:34:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 07:43:25 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Probuje porównać czy się to bardziej opłaca czy szambo.

    A kanalizy tam nie ma być w przyszłości? Teraz mają obowiązek
    robić wszędzie, więc może póki co szambo z przygotowanym
    przyłączem na zewnątrz?

    L.

  • 8. Data: 2016-06-27 09:43:04
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 09:34:54 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A kanalizy tam nie ma być w przyszłości? Teraz mają obowiązek
    > robić wszędzie, więc może póki co szambo z przygotowanym
    > przyłączem na zewnątrz?

    kanalizacja jest 250m od działki w głównej drodze ale na razie nie bedą jej
    rozbudowywać. Mogę ją zrobić na swój koszt :-)

    Już tak kombinowałem z szambem na razie, a potem by to był zbiornik na deszczówke ale
    nikt nie jest w stanie powiedzieć kiedy bedą tam robić kanalizacje

    uciu

  • 9. Data: 2016-06-27 10:16:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 09:43:05 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > kanalizacja jest 250m od działki w głównej drodze ale na razie nie bedą >jej
    rozbudowywać. Mogę ją zrobić na swój koszt :-)
    Jeśli nie ma niespodzianek typu przepusty pod droga wojewódzką(koszt i papierologia)
    to sam koszt wykonania 250 metrów kanalizy nie będzie straszny. Wykop+zasypanie +
    koszt rury/kształtek, wanna piachu na podsypkę, zagęszczarka wypożyczona na 1 dzień.
    tu filozofi nie ma.
    Przemyśl tą opcje

  • 10. Data: 2016-06-27 20:45:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    Wykop+zasypanie + koszt rury/kształtek, wanna piachu na podsypkę, zagęszczarka
    wypożyczona na 1 dzień. tu filozofi nie ma.

    A projekt? Zapominasz że jest to w drodze, a nie po sąsiada działce. W
    województwie łódzkim za 1m bieżący całościowy koszt liczą 800zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz