  • 1. Data: 2005-07-22 12:48:26
    Temat: szczepienia
    Od: "batam" <b...@p...onet.pl>

    posiadamy wiele informacji (badań) dotyczących szkodliwości
    szczepień. dlatego też nie szczepimy dzieci, jednak z tego powodu
    mamy problemy prawne z sanepidem, dalej sąd...
    czy ktoś ma jakieś doświadczenie w takiej sprawie?

  • 2. Data: 2005-07-22 12:52:14
    Temat: Re: szczepienia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    batam wrote:
    > posiadamy wiele informacji (badań) dotyczących szkodliwości
    > szczepień. dlatego też nie szczepimy dzieci, jednak z tego powodu

    A słyszeliście o szkodliwości ospy, duru brzusznego i paru innych
    przyjemnych chorób?

    PS: Świadkowie J.?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-22 13:18:03
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "batam" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    [cut]

    Oddychanie tez jest szkodliwe (zwlaszcza w miastach)...

  • 4. Data: 2005-07-23 23:45:55
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    batam napisał(a):
> [...]
    > mamy problemy prawne z sanepidem, dalej sąd...
    > czy ktoś ma jakieś doświadczenie w takiej sprawie?

    Osobiście miałem powikłania po szczepieniu, więc do tematu szczepień
    syna też podchodzę ostrożnie. Kilka rad:

    1. Po pierwsze dobrze przemyślcie, czy wykluczać szczepienia całkowicie.
    My zdecydowaliśmy się odpuścić sobie tylko te, gdzie samą chorobę
    przechodzi się łagodnie a szansa na powikłania jest porównywalna z
    szansą na powikłania po szczepieniu. W przypadku tych groźniejszych
    chorób ryzyko niezaszczepienia dziecka jest jednak znacznie większe niż
    ryzyko przy szczepieniu, więc co najwyżej opóźniliśmy szczepienia
    (zwłaszcza tam, gdzie choroba w wieku dziecięcym jest niegroźna,
    natomiast w wieku późniejszym może powodować komplikacje).

    2. Opóźnić szczepienie jest banalnie prosto - do szczepienia dziecko
    musi być zdrowe, więc na wizycie kontrolnej wystarczy powiedzieć
    lekarzowi, że gorączkowało poprzedniej nocy lub coś w tym stylu.

    3. W ogóle zrezygnować z obowiązkowego szczepienia nie można, tu sanepid
    dość prężnie działa. Ludzie sobie radzą prosząc znajomych lekarzy o lewy
    wpis o odbytym szczepieniu itp. Ale jeszcze raz powtarzam: przemyślcie
    to dobrze.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin