  • 101. Data: 2021-04-17 12:15:30
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 15:50, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Wystarczał nawet BC107, wcale nie w.cz. Bardzo niestabilny
    > częstotliwościowo - w zależności od kształtu, ustawień anteny. Dla
    > stałej częstotliwości antena sztywna. Dla zakłócania pasma radiowego i
    > TV antena z miękkiego przewodu. Zasięg minimum 50m. Tyle było do bloku
    > naprzeciw, gdzie za dostrojenie brałem widoczne wieczorową porą
    > zmienianie na 1 z kolorów kolorowego Rubina. A to pokój na niebiesko, a
    > to na czerwono :-) Można było wejść na fonię TV i pogadać głupoty. Radio
    > też można było zakłócić własnym audio.
    >
    > Świetnie też zakłócał przemysłową TV w klasie :-D

    Wiem, też takie robiłem. Wymyśliłem wtedy właśnie pierwszą
    "elektroniczną nianię" i kiedy dzieciak w wózku spał na podwórku, to
    żona podsłuchiwała go na UKF. Dodatkowy tranzystor do mikrofonu, żeby
    była większa czułość i słychać było brzęczenie owadów nawet. Co do
    stabilizacji, to opanowałem sztukę w ten sposób, że drobne zmiany
    konstrukcyjne tego popularnego układu dawały w miarę stabilizację. To do
    dzisiaj działa w chinskich mikrofonach, które można kupić jeszcze na
    bazarze. Nawet jakiś czas, po lekkim dopaleniu i większych
    modyfikacjach, miałem własną stację muzyczną w bloku i nadawałem lepsze
    kawałki z winyli dla sąsiadów oraz występy kabaretu TEY, nagrywane
    nielegalnie :D Jakoś nikt mnie nie podpierdolił do ubeków więc sobie
    działało jakiś czas.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 102. Data: 2021-04-17 12:19:23
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 19:53, sundayman pisze:
    > Tak mnie natchnął jeden kolega w wątku poniżej, że postanowiłem zapytać
    > ; co najdurniejszego w życiu zrobiliście związanego z prądem albo
    > warsztatem elektronika ?

    1. Odizolowywanie przewodu żywej linii telefonicznej zębami.

    2. Zasysanie ustami przez rurkę elektrolitu z malutkiego akumulatora
    srebro-cynk.

    Więcej grzechów nie pamiętam :)

    ATSD, który święty jest od prądu ? Juda Tadeusz, jako patron spraw
    beznadziejnych, ma chyba grafik napięty :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 103. Data: 2021-04-17 13:01:22
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 19:53, sundayman pisze:
    > Tak mnie natchnął jeden kolega w wątku poniżej, że postanowiłem zapytać
    > ; co najdurniejszego w życiu zrobiliście związanego z prądem albo
    > warsztatem elektronika ?

    Zajęcia z elektrotechniki w technikum. Mieliśmy takiego niezbyt
    rozgarniętego w klasie. Z resztą wielu nie ogarniało elementarnych
    rzeczy z fizyki/elektroniki (Technikum Chemiczne). No więc daję
    amperomierz temu kolesiowi i mówię "X, zmierz ile amperów jest w
    kontakcie". Mrugam porozumiewawczo do nauczyciela. X z lekką
    niepewnością, więc ośmielam: "No zobacz, jest tam mały napis 250V i 10A,
    zobacz, czy jest te 10A". X bierze sondy i.... nauczyciel rzuca się z
    okrzykiem "Nieeee".;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 104. Data: 2021-04-17 14:01:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-17 o 13:01, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Zajęcia z elektrotechniki w technikum.

    /.../

    Laboratorium maszyn elektrycznych. Opornica wodna, wielkie i ciężkie
    bydlę, którego nie da się zepsuć. Koleś jakimś cudem przewrócił
    ustrojstwo i wylał ~ 200 litrów na podłogę i okoliczne maszyny.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 105. Data: 2021-04-17 14:07:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pyta:

    > ATSD, który święty jest od prądu ? Juda Tadeusz, jako patron spraw
    > beznadziejnych, ma chyba grafik napięty :)

    Jeśli chodzi o linie energetyczne, to pewnie św. Szymon Słupnik. Dwóch
    ich było, Starszy i Młodszy, w razie większej potrzeby mogą się wstawić
    obaj. A do pomocy mają św. Marię Magdalenę, tak ludzie powiadają.

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2021-04-17 14:15:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > PeJot pyta:

    > Jeśli chodzi o linie energetyczne, to pewnie św. Szymon Słupnik. Dwóch
    > ich było, Starszy i Młodszy, w razie większej potrzeby mogą się wstawić
    > obaj.

    To może by ich jakoś podzielić, np. WN/NN ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 107. Data: 2021-04-17 14:25:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pisze:

    > To może by ich jakoś podzielić, np. WN/NN ?

    Jest to jakiś pomysł. Wspólnie mogą patronować stacjom transformatorowym.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2021-04-17 15:31:34
    Temat: Re: głupoty
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Chyba zwarles nogi.
    > Normalnie to LED sie przepala na przerwe.
    > A aku samochodowy potrafi zaswiecic znacznie grubszy drut.
    >

    > Ja tam kiedys na szybko chcialem zaswiecic LED.
    > Podlaczylem wtyczkowy zasilacz bez opornika, bo zasilacz kiepski,
    > wydajnosc ma slaba, to wystarczy.
    >
    > LED jakos slabo swieci, wiec podnosze napiecie, podnosze ... a ona
    > coraz slabiej. Az w koncu zadymila ... zapomnialem, ze przy za duzym
    > pradzie LED tak maja ... im wiecej pradu, tym mniej swiatla.

    A wcześniej potrafią zmienić kolor. Kolega narzekał, że zamówił
    klawiaturkę z zielonymi diodkami sygnalizacyjnymi a one świecą
    na żółto. Na próbę ustawił ograniczenie prądowe na zasilaczu, ale
    zamiast 0,01A ustawił 0,1A. Włączał na szczęście tylko na ułamek
    sekundy, nie przepalił ich a ew. utrata sprawności była niezauważalna.

    Arek

  • 109. Data: 2021-04-17 15:45:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-16 o 20:40, sundayman pisze:

    > Taaa. Niedawno kupiłem radio Kaprys, takie samo jak to , które
    > rozebrałem będąc dziecięciem. Kupiłbym też chętnie gramofon Bambino.

    Nie wiem czy Bambino (taki bez wzmacniacza) kilka lat temu wywalałem.
    Wszystki rolki były rozeschnięte - zero przyczepności i nawet brak
    kontaktu bo rozsychając się nieco zmniejszyły.
    P.G.

  • 110. Data: 2021-04-17 15:50:04
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s5ecni$13us$1@gioia.aioe.org>
    user PeJot pisze tak:

    > ATSD, który święty jest od prądu? Juda Tadeusz, jako patron spraw
    > beznadziejnych, ma chyba grafik napięty :)

    Matka Boska Elektryczna

    https://elektrykapradnietyka.com/25779/matka-boska-e
    lektryczna/matka-boska-elektryczna/

    --