  • 121. Data: 2021-04-17 18:08:55
    Temat: Re: szczyty głupoty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot napisał:

    > No dobra, a kto patronuje kierowcom samochodów elektrycznych ?

    Pewnie ten sam. Spalinowe też dostał na dokładkę, bo wcześniej był od
    transportu wodnego.

    --
    Jarek

  • 122. Data: 2021-04-17 18:09:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.04.2021 o 12:19, PeJot pisze:
    [...]

    > Więcej grzechów nie pamiętam :)
    >
    > ATSD, który święty jest od prądu ? Juda Tadeusz, jako patron spraw
    > beznadziejnych, ma chyba grafik napięty :)

    Podobno Maksymilian Maria Kolbe.

    Nawet mi się to podoba, można również tym świętym określać stan pełnego
    upojenia alkoholowego. Maksymalna Kolba inaczej :)

    Generalnie wolę Thora. Fajny gość od piorunów :)
    W Polsce, przed chrztem, Perun był w energetyce jakoś.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 123. Data: 2021-04-17 18:11:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mateusz, jest przecież po Beatyfikacji.

    -----

  • 124. Data: 2021-04-17 18:13:35
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sat, 17 Apr 2021 17:50:38 +0200, PeJot pisze:

    > Ten to dopiero musi być wielozadaniowy.

    Jeśli chodzi o wielozadaniowość (żeby była dobrze zaimplementowana) to
    raczej sprawa do św. Izydora z Sewilli (ale chyba niełatwo
    o stawiennictwo, bo przypadków niewysłuchania modlitw trochę w historii
    było).

    k.

  • 125. Data: 2021-04-17 18:18:12
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-17 o 18:13, Krzysztof Gajdemski pisze:

> [...]
    > raczej sprawa do św. Izydora z Sewilli (ale chyba niełatwo
    > o stawiennictwo, bo przypadków niewysłuchania modlitw trochę w historii

    Albo błąd transmisji danych.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 126. Data: 2021-04-17 18:42:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-04-17 o 18:09, LordBluzg(R) pisze:

    > W Polsce, przed chrztem, Perun był w energetyce jakoś.

    W 966 w firmie była reorganizacja i wywalili go z roboty.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 127. Data: 2021-04-17 21:36:42
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > No właśnie nie miałem zasilacza. Była na 2 płaskie baterie.
    > PIKO w większym wymiarze (nie pamiętam symbolu, może TT) miało już
    > zasilacz sieciowy.

    Były PIKO (H0) na baterie - doskonale pamiętam, mój kolega Darek miał
    taką. Maksymalne uproszczenie wszystkiego - układ pędny lokomotywki
    składał się z silniczka z bardzo wydłużonym w obie strony wałem i dwóch
    gumek obejmujących pogrubione osie w kółkach. Do ,,sterownika" należało
    podłączyć 2 baterie płaskie; dawał po dwie prędkości w każdą stronę. Na
    jednej też jeździło, tylko wolno.

    A jak podłączyliśmy zasilacz F2, co dawał 12 V, to pociąg (2 wagoniki)
    nie wyrabiał na zakrętach.

    Natomiast dzięki tym gumkom nie było gwałtownych zatrzymań i startów, co
    bardzo mi się podobało.

    A najgłupsze zachowanie elektryczne - w latach 70-tych się to działo,
    tato przyniósł do domu nowiutki UM-3. No i sprawdziłem przy ustawieniach
    na ampery ile prądu daje transformator do zasilania lutownicy 24 V 36 W
    (ważył ze 3 kg). Jakim sposobem udało się potem zareklamować ten
    miernik, to nie wiem.

    --
    Grzexs

  • 128. Data: 2021-04-17 21:48:16
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Kiedyś z kolegą pojechałem do Warszawy do Bomisu w okolicach Pałacu
    > Kultury. Jakoś w latach 80-tych.
    > Idziemy i patrzymy - a tam cała paczka ruskich tranzystorów ( takich
    > wielkości BC211 mniej więcej ) w cenie kilku zł. Pomylili się czy co ?
    > W każdym razie nakupiliśmy tych tranzystorów od cholery i trochę.
    > Słabe były ale jakoś się tam nadawały do czegoś.

    ASY34! U nas we Wrocławiu w Bomisie na Klary też były! Do dziś mam kilka.

    --
    Grzexs

  • 129. Data: 2021-04-17 22:04:35
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 17.04.2021 o 14:01, PeJot pisze:

    > /.../
    >
    > Laboratorium maszyn elektrycznych. Opornica wodna, wielkie i ciężkie
    > bydlę, którego nie da się zepsuć. Koleś jakimś cudem przewrócił
    > ustrojstwo i wylał ~ 200 litrów  na podłogę i okoliczne maszyny.

    Ale "wodę" podczas pomiarów da się wygotować ;-)

    Grzegorz

  • 130. Data: 2021-04-18 00:15:31
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Chciałbym jakoś skomentować te wszystkie historie, ale nie wiem jak :)

    A to przecież czubek (nomen omen) góry lodowej, bo gdybyśmy weszli na
    tematy w rodzaju budowy granatów z karbidu i nabojów po CO2 ze spłonką z
    tzw. "korka" to pewnie zrobiłoby się jeszcze ciekawiej.

    BTW - jak się takim czymś rzuciło o ścianę i potem w pobliżu człowieka
    przeleciały fantazyjnie powyginane resztki tego naboju to jakoś nikt się
    bardzo nie przejmował i nie zastanawiał, co by było gdyby tym oberwał.

    Mam wrażenie, że świat naszej młodości był jakiś inny :)