  • 1. Data: 2019-06-28 13:13:21
    Temat: szlifierka magnesowa
    Od: robot <a...@o...pl>

    Co to jest "szlifierka magnesowa"?

  • 2. Data: 2019-06-28 14:05:56
    Temat: Re: szlifierka magnesowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-28 o 13:13, robot pisze:
    > Co to jest "szlifierka magnesowa"?
    No właśnie. Istnieją magnesowe?
    Czy tylko elektromagnetyczne?

    Robert

  • 3. Data: 2019-06-28 14:31:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    >> Co to jest "szlifierka magnesowa"?
    > No właśnie. Istnieją magnesowe?
    > Czy tylko elektromagnetyczne?

    Dawno tamu potrzebowałem coś gładkiego. Majster, który miał
    wykonać zadanie, powiedział "to trzeba na magnesówkę". Ale
    przez ramię mu nie zaglądałem, nie wiem na czym robił.

    Jarek

    --
    By rzecz ująć z detalami,
    Temat tak zakończyć mogę,

  • 4. Data: 2019-06-28 16:44:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >No właśnie. Istnieją magnesowe?
    >Czy tylko elektromagnetyczne?

    Szlifierka jak szlifierka - wydaje mi sie, ze gdzies widzialem uchwyt
    na magnesach stalych, z dzwigienka do odrywania.

    Ale gdzie i do czego to bylo ... nie pamietam ..

    ale google pamieta
    http://magnespro.pl/produkty/uchwyty-magnetyczne-i-e
    lektromagnetyczne/

    J.

  • 5. Data: 2019-06-28 16:59:32
    Od: robot <a...@o...pl>

    > No właśnie. Istnieją magnesowe?
    > Czy tylko elektromagnetyczne?

    Jedyny trop jaki ja mam, to że miało to związek ze szkłami do okularów lubcięciem
    szkła.
    Luźny, "internetowy" związek.

  • 6. Data: 2019-06-28 22:45:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No właśnie. Istnieją magnesowe?
    > Czy tylko elektromagnetyczne?

    Nie zdarzyło mi się nigdy usłyszeć, żeby ktoś
    wyróżniał tę kwestię i mówił "na magnesie"
    mając na myśli sposób wytwarzania pola.

  • 7. Data: 2019-06-28 22:53:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-28, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > na magnesach stalych, z dzwigienka do odrywania.
    >
    > Ale gdzie i do czego to bylo ... nie pamietam ..

    Mam nawet taki w pracy ale o tso w sumie z tym uchwytem chodzi?

    Co do szlifierki zaś, to nie wiem czy to ten temat ale istnieje coś
    takiego jak magnetic abrasive finishing... w sumie co do zasady jest to
    taka szlifierka.
    https://www.researchgate.net/profile/F_Djavanroodi/p
    ublication/285963010/figure/fig1/AS:306538221719591@
    1450095815649/Schematic-view-of-the-magnetic-abrasiv
    e-finishing.png

    Tyle, że to chyba jak na razie wyłącznie lub prawie wyłącznie R&D i nie
    wiem czy nie przucone podejście.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-06-28 23:02:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    lektromagnetyczne/

    > Mam nawet taki w pracy ale o tso w sumie z tym uchwytem chodzi?

    Nie wiesz jak działa czy po co coś takiego?

> [...]
    e-finishing.png

    > Tyle, że to chyba jak na razie wyłącznie lub prawie wyłącznie R&D i nie

    To nie jest szlifierka tylko schemat obróbki wykańczajacej powierzchni -
    bardziej mikroobróbka czy trowalizacja a nie szlifowanie.

  • 9. Data: 2019-06-28 23:20:39
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Co to jest "szlifierka magnesowa"?

    Ej no.. co wy? Żarty se robicie czy tacy młodzi? Proszę
    https://www.youtube.com/watch?v=HPQF7HWxEnc.
    Wojtek

  • 10. Data: 2019-06-29 00:53:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-28, wowa <w...@g...pl> wrote:

    > Ej no.. co wy? Żarty se robicie czy tacy młodzi? Proszę
    > https://www.youtube.com/watch?v=HPQF7HWxEnc.

    Ja nie młody, ale chemik. U nas takich cudów nikt nie używa.

    --
    Marcin