  • 1. Data: 2016-06-25 17:29:14
    Temat: szok po Brexicie, ziemia przestałą się kręcić, słychać trąby archanielskie - kiedy nastanie koniec?! :)
    Od: n...@p...pl

    zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
    nawet nasz dobry znajomy Franciszek
    tuż po Brexicie leniwie podniósł się
    zaledwie z 4,10 na 4,15

    pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

  • 2. Data: 2016-06-25 18:17:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> f...@g...co

    : zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...

    Nie ma -- jest za to upalnie, choć w UK lało w czasie referendum.

    : nawet nasz dobry znajomy Franciszek
    : tuż po Brexicie leniwie podniósł się
    : zaledwie z 4,10 na 4,15

    [on jeszcze może unosić się?... chyba po viagrze...
    Franciszek jawić się może jako spokojna przystań na
    szalejącym oceanie niepewności europejskich, rosyjskich,
    amerykańskich... DTrump gratulował Brytyjczykom odzyskania
    niepodległości; czyżby nadciągał kres biurokracji i idiokracji?]

    : pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

    W rządach (państw należących do UE) dybiących na brytyjski szmal.

    Kolejna na liście jest okolica Gaskonii? ;)
    [co by nie pisać wprost -- Francja]

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 3. Data: 2016-06-25 19:17:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-25, n...@p...pl <n...@p...pl> wrote:
    > zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
    > nawet nasz dobry znajomy Franciszek
    > tuż po Brexicie leniwie podniósł się
    > zaledwie z 4,10 na 4,15

    A jak wg Ciebie wygląda "katastrofa" w skali makroekonomicznej?
    Nie wiem czy zdołałeś doczytać, ale proces wyjścia jest rozłożony
    na lat kilka.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2016-06-25 20:01:39
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-06-25 o 17:29, n...@p...pl pisze:
    > zapowiadano katastrofę, a katastrofy nie ma...
    > nawet nasz dobry znajomy Franciszek
    > tuż po Brexicie leniwie podniósł się
    > zaledwie z 4,10 na 4,15

    nie wiem z kiedy masz info, ale ja widziałem ruch z 3,95 na 4,20... i to
    niezbyt leniwy.

    a.

  • 5. Data: 2016-06-26 11:16:55
    Od: z <...@...pl>

    > A jak wg Ciebie wygląda "katastrofa" w skali makroekonomicznej?
    > Nie wiem czy zdołałeś doczytać, ale proces wyjścia jest rozłożony
    > na lat kilka.

    Bo to jest czas wielkich katastrof.
    Najpierw PiS teraz brexit potem Trump, kolejne exity...
    Świat się poprostu zmienia. A że teraz nie w takim kierunku jakby
    "elyty" chciały... Nic drastycznego się nic stanie. Kto inny będzie
    dojony a kto inny dojącym. To są długoterminowe procesy. Życie toczy się
    dalej.
    Spokojnie za kilkadziesiąt lat znowu lewica postępowa się odbije ;-)

  • 6. Data: 2016-06-26 11:20:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 20:01, Artur Miller pisze:
    > nie wiem z kiedy masz info, ale ja widziałem ruch z 3,95 na 4,20... i to
    > niezbyt leniwy.

    A to świadczy o nieprzewidywalności kursów, niewiedzy specjalistów
    którzy jeszcze wieczorem wieszczyli pozostanie.
    Nawet bookmacherzy się pomylili co miało być ostatnią ostoją i wykładnią
    bo jak wykładają kasę to mają podstawy. :-)

    Wniosek: G... te wszystkie elity, specjaliści wiedzą o przyszłości,
    gospodarki, kursów, krajów, klimatu...
    Takie wróżki którym ciemny lud wierzy. :-)

  • 7. Data: 2016-06-26 12:02:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Jun 2016 08:29:14 -0700 (PDT), n...@p...pl wrote:
    > pytanie: gdzie ta katastrofa, panowie propagandyści?! ;)

    Katastrofą jest to, że teraz słychać głosy tych co głosowali za
    wyjściem, że nie za bardzo rozumieli co zrobili i teraz chcą
    zagłosować jeszcze raz. Nawet jakąś petycję podpisali.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-06-26 12:08:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-26, z <...@...pl> wrote:

    > Bo to jest czas wielkich katastrof.
    > Najpierw PiS teraz brexit potem Trump, kolejne exity...
    > Świat się poprostu zmienia. A że teraz nie w takim kierunku jakby
    > "elyty" chciały...

    Dlaczego "elyty"? Czy zaraz człowiek o liberalnych poglądach
    musi być przez Ciebie ustawiany w pozycji negatywnej "elyty"?
    Skąd potrzeba takiej retoryki?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2016-06-26 14:43:40
    Od: z <...@...pl>

    > Dlaczego "elyty"? Czy zaraz człowiek o liberalnych poglądach
    > musi być przez Ciebie ustawiany w pozycji negatywnej "elyty"?
    > Skąd potrzeba takiej retoryki?

    Bo te "elyty" które miały liberalne poglądy przez wiele lat pogardzały i
    poniżały ludzi mających odmienne zdanie w kwestiach społecznych,
    gospodarczych, finansowach, politycznych.
    Teraz gdy dostały kopniaka nagle się okazało że nie wszystko co mówiły
    było mądre, że nie wszystkie pomysły liberalne są dobre dla państw na
    dorobku, że nie miały pomysłu na przyszłość i alienowały się od życia
    normalnych zjadaczy chleba.

    Potrzeba takiej retoryki jest naturalna i ludzka.
    Dziwię się że się dziwisz :-)

  • 10. Data: 2016-06-26 15:14:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 576f9d8c$0$15199$6...@n...neostrada.pl

    > Bo to jest czas wielkich katastrof.
    > Najpierw PiS

    Najpierw PiS obejmuje władzę po 8 latach Tuskowania, którego efektem
    jest utytłanie polskiej gospodarki, makabryczne zwiększenie podatków
    i zamordyzm połączony ze szczytnymi hasłami wolnościowymi. :) Można
    by spokojnie rzec, że PiS odzyskuje władzę w ostatniej chwili, o ile
    nie tuż po tej ostatniej -- jeszcze chwila, a nie byłoby co zbierać. :)

    > teraz brexit potem Trump,

    Oby DTrump nie poddał się. :)
    Niestety -- minie sporo czasu, zanim prawo z USA dotrze do Europy.
    I jeszcze więcej, zanim to prawo dotrze do Polski.

    > kolejne exity...

    Prawica na Słowacji proponuje referendum.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Slowacja-skra
    jna-prawica-bedzie-zbierac-podpisy-ws-referendum-uni
    jnego,wid,18396130,wiadomosc.html?ticaid=117426&_tic
    rsn=3

    Słowacja: skrajna prawica będzie zbierać podpisy ws. referendum unijnego

    Jedno jest pewne -- na razie ani Szwajcaria,
    ani Norwegia nie rozpatrują ;) wyjścia z UE. :)

    UE miała zapobiec wojnie w Europie -- gęsto zabudowanej i takoż zaludnionej.
    Tymczasem UE doprowadziła do wyludniania się Europy i stworzyła niebezpieczeństwo
    imigrantami afrykańskimi i syryjskimi -- zanim rozpętano piekło syryjskie, UE
    doiła Afrykanów, którym oferowała ;) pracę ;) -- choćby w rolnictwie, dzięki
    czemu UE mogła wysyłać jedzenie do Afryki i po prostu marnować je u siebie.

    Dorośli Afrykańczycy opuszczali rodziny (w tym dzieci) aby jechać do Europy
    za chlebem -- i to czasami dosłownie. Powstała tym sposobem tania siła robocza
    w UE doprowadziła do wspierania/karmienia głodujących dzieci afrykańskich,
    opuszczonych przez swych rodziców... Hipokryzja kwitła, budując kolejne
    organizacje pozarządowe żerujące na najsłabszych ludziach.

    AMerkel, jak niegdyś AHitler, obiecała Europie rozkwit dzięki taniej sile roboczej
    czerpanej z Afryki, później z Syrii (geograficznie Syria należy do Azji lecz pod
    wieloma względami zaliczyć ją można do Afryki -- podbijanej przez Amerykanów
    i Europejczyków) ale (znów podobnie jak AHitler) uruchomiła straszliwe
    niebezpieczeństwa, których efektem może być kataklizm -- wyniszczająca
    wojna w Europie.

    JIIISobieski dał muzułmanom w Polsce ziemię i szlachectwo -- dał ojczyznę, jakiej
    muzułmanie nie mieli u siebie. A raczej nie dał, ale sprzedał -- zapłacił za pomoc
    udzielaną przez Tatarów na polach bitewnych. Tak pozyskani ludzie mogą poczuć się
    współobywatelami, współwłaścicielami i Polakami, ale Syryjczycy wyganiani ze swej
    ojczyzny za pomocą wojennych intryg nie uznają Europy za swoją ojczyznę i staną
    się tutaj zarzewiem wojen.

    > Świat się poprostu zmienia.

    Jak i ortografia, bo kiedyś to było 'po prostu'.

    > A że teraz nie w takim kierunku jakby "elyty" chciały...

    Dla mnie zmiany są doskonałe, ale... spóźnione.

    > Nic drastycznego się nic stanie. Kto inny będzie dojony a kto inny dojącym. To są
    długoterminowe procesy. Życie toczy się dalej.

    Bo elementem życia -- jest śmierć, czyniąca życie niemal nieśmiertelnym.
    Umierają komórki, ale przeżywają tkanki, których śmierć nie jest tożsama
    ze śmiercią całych organizmów, które zanim umrą, przyczynią się do powstania
    potomstwa w danym gatunku. Ale giną także całe gatunki -- powołując do życia inne...

    Najtrwalsza jest trawa -- choć delikatna.
    Budowanie konstrukcji podobnej do trawy (wysokiej, lekkiej, odpornej na nawałnice
    itp.) jest trudne.
    Najtrwalsze jest życia -- gdyż trwałość swą zawdzięcza śmierci.
    [a miało być bez uszczypliwości wobec Kościoła... cóż... Pierre Teilhard de Chardin
    umarł w niedzielę wielkanocną a JPII pomimo tego znaku od Boga -- wyklął tego
    Jezuitę, wraz z jego nauką]

    > Spokojnie za kilkadziesiąt lat znowu lewica postępowa się odbije ;-)

    Raczej dopiero po kolejnej wojnie światowej.

    -=-

    UE, jak niejedna twierdza wojskowa (choćby Boyena w Giżycku/Lotzen,
    strzegąca przesmyku między jeziorami) powstała zbyt późno, by pełnić swe role.