  • 1. Data: 2018-01-30 10:59:27
    Temat: szpachlowka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzywal ktos szpachlowki (poliestrowej) z wloknem szklanym ?

    Potrzebuje dorobic pewien detal, i wychodzi mi, ze najprosciej bedzie
    go odlac z plastiku.
    Tylko epoksyd niezbrojony moze byc za slaby.

    Wycinac przecyzyjnie matę szklana i bawic sie w laminatora, czy mozna
    uzyc takiej szpachli z cietym wloknem szklanym i bedzie rownie dobra ?

    Czy jednak szpachlowka z zalozenia wytrzymalosc ma niewielka, dobrze
    to ma sie trzymac blachy :-)

    J.

  • 2. Data: 2018-01-30 11:22:24
    Temat: Re: szpachlowka
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > uzyc takiej szpachli z cietym wloknem szklanym i bedzie rownie dobra ?
    >
    > Czy jednak szpachlowka z zalozenia wytrzymalosc ma niewielka, dobrze

    Kupiłem jakiś czas matę z wł. węglowego ale jest to materiał upierdliwy
    i co często w takich przypadkach robię to zbroję klej epoksydowy zwykłą
    bawełnianą (lub podobną) szmatą. Materiał ma być nierozciągliwy z wł.
    naturalnego. Przechwyciłem parę lat temu jakąś poszewkę i do dziś mam
    zapas. Sprawia się doskonale.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-01-31 15:13:49
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tylko epoksyd niezbrojony moze byc za slaby.

    A w jakich warunkach to pracuje? Jakie obciążenia?

    > Wycinac przecyzyjnie matę szklana i bawic sie w laminatora, czy mozna
    > uzyc takiej szpachli z cietym wloknem szklanym

    Są różne szpachlówki, ale ja im nie ufam. Kruche są. Może dla
    profesjonalistów sa jakieś lepsze, ale te powszechnie dostępne to shit -
    twarde, ale kruche.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2018-01-31 16:44:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.01.2018 o 10:59, J.F. pisze:
    > Uzywal ktos szpachlowki (poliestrowej) z wloknem szklanym ?
    >
    > Potrzebuje dorobic pewien detal, i wychodzi mi, ze najprosciej bedzie go
    > odlac z plastiku.
    > Tylko epoksyd niezbrojony moze byc za slaby.
    Nie wiem, co dam dokładnie kombinujesz.
    Osobiście używałem takiego szuwaksu:
    https://chester.com.pl/katalog/kompozyty-epoksydowo-
    metaliczne/chester-metal-super-sl/

    Jest bardzo wytrzymały. Ubytki tym wypełnione w głowicy agregatu
    malarskiego (30 MPa) wytrzymały bez najmniejszego problemu. Kleiłem tym
    ubitą łapę silnika elektrycznego i do dziś trzyma.
    Wadą tego "metalu" jest długi czas twardnienia, ale można go
    przyspieszyć (o ile się tak da) przez podgrzanie.

    Jak potrzebujesz małą ilość, to podobne masy są w sklepach
    motoryzacyjnych pod tytułem Technicqll "pasta stalowa".
    Jacek

  • 5. Data: 2018-01-31 17:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wiem, co dam dokładnie kombinujesz.

    Hi hi - pekly mi obcasy w butach narciarskich.
    Takie osobne nakladki pod pietami, przykrecane do skorup.

    Cos takiego - tylko oczywiscie nie to
    http://allegro.pl/fleki-pietki-do-butow-tecnica-seni
    or-carver-ski-i7150452701.html

    Kupilbym oryginaly, ale wyglada na to, ze na sprzedaniu buta sie
    dbalosc o klienta konczy :-)
    Moze i slusznie, bo przeciez to nie peka :-)

> [...]

    >Jak potrzebujesz małą ilość, to podobne masy są w sklepach
    >motoryzacyjnych pod tytułem Technicqll "pasta stalowa".

    Te pasty to widzialem, tylko tak sie zastanawiam, czy wieksza
    wytrzymalosc na rozciaganie/zginanie zapewnią metalowe opilki, bo tego
    sie spodziewam w srodku, czy jednak kilku mm odcinki wlokna szklanego

    J.

  • 6. Data: 2018-01-31 19:40:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 17:04, J.F. pisze:

    > Hi hi - pekly mi obcasy w butach narciarskich.
    > Takie osobne nakladki pod pietami, przykrecane do skorup.
    Wydrukować.

    Robert

  • 7. Data: 2018-01-31 22:00:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.01.2018 o 17:04, J.F. pisze:

    > Hi hi - pekly mi obcasy w butach narciarskich.
    > Takie osobne nakladki pod pietami, przykrecane do skorup.
    No to zaproponowany przez mnie szuwaks się nie nada, bo jest za kruchy.
    A te nakładki masz tylko pęknięte, czy coś odpadło i brakuje kawałka?
    Jacek

  • 8. Data: 2018-02-01 00:28:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Hi hi - pekly mi obcasy w butach narciarskich.
    > Takie osobne nakladki pod pietami, przykrecane do skorup.

    Nie jest to czasem jakieś PP/HDPE?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-02-01 00:30:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Hi hi - pekly mi obcasy w butach narciarskich.
    > Takie osobne nakladki pod pietami, przykrecane do skorup.

    Nie jest to czasem jakieś PP/HDPE? Czy też bardziej gumiaste?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-02-01 08:34:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jan 2018 23:30:24 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    or-carver-ski-i7150452701.html

    > Nie jest to czasem jakieś PP/HDPE? Czy też bardziej gumiaste?

    Mniej. Wyglada to raczej na PS/ABS.

    Zalalbym klejem na goraco z pistoletu, ale wydaje mi sie zbyt miekki
    ... chyba ze znacie laski jakiegos twardszego HDPE ?
    Bo laminat hot glue/wlokno szklane to chyba nie wyjdzie ?

    Ewentualnie jaka twarda pianke poliuretanowa ... ale te budowlane to
    raczej nie beda mikroporowate, a to jednak musi 100kG wytrzymac :-)

    J.