  • 1. Data: 2011-10-28 17:02:51
    Temat: szybkość telefonów
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    TAk się zastanawiam nad szybkością telefonów. Nie taką w benchmarkach
    (ale ich nie lekceważę) ale taką w życiu w użyciu. Mam jakieś pojęcie o
    telefonach z WM - które uważane są za powolne, lub przeraźliwie powolne.
    tu jednak dostrzegam nie bardzo uzasadnione różnice. Np Diamond w
    porównaniu do Omni to żółw! taktowanie podobne, ale różnica jest
    masakryczna. Odtwarzanie tych samych filmów - na diamondzie z problemami
    na omni OK. Diamnond ma wiecej punktów - dlatego jest wolny? Posiada
    GPU - czy to to jest tylko do wybranych gier 3d czy też system z niego
    korzysta?

    Teraz Android. Psy wieszacie na "testuj smartfona" u8500 z procesorem
    Qualcomm MSM7225 o częstotliwości 527 MHz, czyli tak samo jak... HTC
    Wildfire!!! Huawei ma 2 razy tyle punktów - dlatego wyraźnie wolniejszy?
    Co w tym kontekście sądzić o milestone? ma 50hz wiecej i znowu 2 razy
    tyle punków - a nie słychać narzekań na powolność? Znowu połowa
    telefonów ma GPU- czy ów układ wspomaga cokolwiek podczas "surfowania po
    internecie" odtwarzania avi, zmian ekranów...

    Jakiego użyć klucza żeby patrząc na dane techniczne, w przybliżeniu
    zorientować się czy urządzenie jest szybkie czy woooolne?
    Pytanie dotyczy telefonów z głównie androidem, ale także WM6.x

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-10-28 17:30:15
    Temat: Re: szybkość telefonów
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 28-10-2011 19:02, ToMasz pisze:

    > Teraz Android. Psy wieszacie na "testuj smartfona" u8500 z procesorem
    > Qualcomm MSM7225 o częstotliwości 527 MHz, czyli tak samo jak... HTC
    > Wildfire!!! Huawei ma 2 razy tyle punktów - dlatego wyraźnie wolniejszy?

    Wildfire to najniższa półka, więc dziwie się że jest stawiany za
    autorytet ;) Na pewno sporo, jak nie najwięcej zależy od tego jak
    producent przyłożył się do oprogramowania. Jeden model będzie śmigał na
    600MHz, inny będzie chodził przeciętnie na 1GHz.

    > Jakiego użyć klucza żeby patrząc na dane techniczne, w przybliżeniu
    > zorientować się czy urządzenie jest szybkie czy woooolne?
    > Pytanie dotyczy telefonów z głównie androidem, ale także WM6.x

    To nie takie proste, bo prędkość to pojęcie względne. Niektórzy są
    przewrażliwieni i 150ms opóźnienia jest już potężnym lagiem ;)
    Czasem warto popatrzeć na filmy z YT - prawie każdy model jest jako tako
    zaprezentowany

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2011-10-28 21:41:38
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz Android. Psy wieszacie na "testuj smartfona" u8500 z procesorem
    > Qualcomm MSM7225 o częstotliwości 527 MHz, czyli tak samo jak... HTC
    > Wildfire!!! Huawei ma 2 razy tyle punktów - dlatego wyraźnie wolniejszy?

    A co mam powiedzieć o mojej Spicy z prockiem 800 MHz, która działała o wiele
    gorzej niż mój Wildfire S z prockiem o 200 MHz wolniejszym. Po prostu "nie
    samymi megahercami człowiek żyje";-) To tak jak z samochodami, co z tego, że
    sportowe coupe do 100 km/h przyśpiesza w 6 s. jeśli w terenie ważniejszy
    jest moment obrotowy i lepiej sprawdza się tu terenówka, która do 100 km/h
    przyśpiesza w 29 s.?

  • 4. Data: 2011-10-29 10:34:40
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 28.10.2011 23:41, Rabbit McCroolick pisze:
> [...]
    > jest moment obrotowy i lepiej sprawdza się tu terenówka, która do 100 km/h
    Trafne porównanie. Jednak wątpliwości pozostały. Jak sprawdzić czy
    szybszy będie galaxy ace, galaxy s, milestone, czy defy?
    ToMasz

  • 5. Data: 2011-10-29 11:28:52
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2011-10-29 12:34, ToMasz pisze:
    > Trafne porównanie. Jednak wątpliwości pozostały. Jak sprawdzić czy szybszy
    > będie galaxy ace, galaxy s, milestone, czy defy?

    Nie pozostaje nic innego jak tylko pomacać na żywo w jakimś salonie GSM
    który udostępnia testowe modele.

  • 6. Data: 2011-10-29 20:51:16
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kamikazee" <n...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Nie pozostaje nic innego jak tylko pomacać na żywo w jakimś salonie GSM
    > który udostępnia testowe modele.

    A to też niestety nie jest takie pewne. Telefony w salonach mają minimalną
    ilość zainstalowanych aplikacji a schody z Androidem zaczynają się, gdy w
    ROMie znajdzie się większa liczba aplikacji. Ponadto czasem różnie konkretny
    model obsługuje określone aplikacje. Na słabszym modelu jakaś aplikacja może
    chodzić lepiej niż na teoretyczne szybszym, ot kwestia np. optymalizacji
    sterowników, czy zastosowania czipów wspomagających wyświetlanie grafiki.
    Myślę, że oprócz obmacania koneczne jest prześledzenie forów dyskusyjnych
    użytkowników danego modelu i poogloądanie na YT filmików z cyklu "hands on"

  • 7. Data: 2011-10-29 22:23:35
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-29 20:51:16 +0000, "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> said:

    > schody z Androidem zaczynają się, gdy w
    > ROMie znajdzie się większa liczba aplikacji

    Czyli w fabryce?

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2011-10-30 00:42:35
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
    > Jakiego użyć klucza żeby patrząc na dane techniczne, w przybliżeniu
    > zorientować się czy urządzenie jest szybkie czy woooolne?

    Żadnego. Pomacać samemu i się przekonać, jak wiele zależy od oprogramowania.

    > Pytanie dotyczy telefonów z głównie androidem, ale także WM6.x

    Android to toporna kobyła, która wymaga dual-core procesorów by działać tak
    żwawo jak WP7 na 1Ghz sprzęcie sprzed roku. A po co ci ś.p. WM6?

  • 9. Data: 2011-10-30 08:34:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 30.10.2011 02:42, Skrypëk pisze:

    > Żadnego. Pomacać samemu i się przekonać, jak wiele zależy od
    > oprogramowania.

    > Android to toporna kobyła, która wymaga dual-core procesorów by działać
    > tak żwawo jak WP7 na 1Ghz sprzęcie sprzed roku.
    jak widzę na YT jak ludzie suwają paluszkami po ekranie 528Mhz telefonu,
    to wcale nie widać ze to toporna kobyła. Nawet playowy za przeproszeniem
    "Testuj smartfona" u8500 otwiera/przewija dokument PDF lepiej niż
    niejeden telefon z WM/symbianem
    > A po co ci ś.p. WM6?
    Po co? po to zeby korzystać z ton oprogramowania którego nie uświadczysz
    na adroida. Choć pojawiają sie już niektóre w wersji beta
    np Total commander i Mdict, ale wciąż niema czegoś co otworzy mapy
    garmina(ump) alreadera, TCPMP....

    ToMasz

  • 10. Data: 2011-10-30 08:37:33
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 29.10.2011 13:28, Kamikazee pisze:

    > Nie pozostaje nic innego jak tylko pomacać na żywo w jakimś salonie GSM
    > który udostępnia testowe modele.

    Obawiam sie ze to nie zadziała. Z YT wiem ze niejeden telefon otworzy
    film.avi, ale wyświetlanie to slidershow. Podobnie z innymi plikami, bo
    sam system prawie zawsze chodzi sprawnie.
    Nie sądze zeby mi pozwolili wgraywać programy do paru modeli :)
    ToMasz