  • 1. Data: 2020-01-05 22:53:38
    Temat: takie tam marudzenie o monitorach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    mam monitor hp LP2475w. S-IPS. Zazwyczaj, 99% czytam, czarne litery na
    białym tle. Ale ostatnio mam trochę czasu uruchomiłem wiedzimina. Gdy w
    świecie gry jest noc - nic nie widzę. Co gorsza jak za blisko siądę,
    wlepiam gały w środek ekranu, na rogach monitora robią mi się srebrzyste
    poświaty, jakby straciły się kąty widzenia. Gdy monitor wyświetla jasne
    obrazy - niema tego efektu. sprawdziłem ustawienia moniotra na stronie
    http://lcdtech.info/en/tests/dynamic.range.htm
    najgorzej wychodzą "shadows" niebieskiego. pierwszych 4 wogóle nie
    widać. natomiast w czerwonych i zielonych "shadowsach" pierwszy rząd
    jest ledwo widoczny.
    zmieniałem ustawienia monitora - bez efektów. wręcz zmniejszenie
    kontrastu i jasności - poprawia widoczność "shadowsów" ale gdy w pokoju
    jest jasno - wyświetlany obraz jest za ciemny.

    10 lat temu, jak jeszcze oglądałem telewizje, miałem plazmę panasonica.
    odwzorowanie barw było zajebiste. Dla czego nie robi się monitorów
    plazmowych? Czy za normalne pieniądze można kupić jakiś monitor który
    nada sie i do wiedzmina i do tekstów na www?
    ToMasz

  • 2. Data: 2020-01-05 23:11:20
    Temat: Re: takie tam marudzenie o monitorach
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 22:53, ToMasz pisze:
> [...]
    > wlepiam gały w środek ekranu, na rogach monitora robią mi się srebrzyste
    > poświaty, jakby straciły się kąty widzenia. Gdy monitor wyświetla jasne

    Witamy w świecie badziewia zwanego IPS gdzie kontrast woła o pomstę do
    nieba a czerń nie istnieje.

    > 10 lat temu, jak jeszcze oglądałem telewizje, miałem plazmę panasonica.
    > plazmowych? Czy za normalne pieniądze można kupić jakiś monitor który
    > nada sie i do wiedzmina i do tekstów na www?

    Kup 10 letni monitor na matrycy VA czy ich odmiany i będziesz miał
    prawie jak plazma. Właśnie siedzę na 10 letnim Eizo S2231W (matryca
    S-PVA) i nie ma na co wymienić co by nie było gorsze od tego staruszka
    - szukam płaskiego 27 cali 2560x1440 bo 22 trochę już mało. Jak padnie
    zanim coś co się da używać pojawi się w sklepach to chyba jednak PVA 24
    cale albo 27 FullHD kupię. Nigdy badziewia IPS.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-01-05 23:17:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Kup 10 letni monitor na matrycy VA czy ich odmiany i będziesz miał

    taki byłby dobry?
    https://allegro.pl/oferta/monitor-dell-2408wfp-24-lc
    d-1920x1200-s-pva-hdmi-8824038651

    Czy podczas poszukiwań natknąłeś sie na s-pva (lub podobny) większy niż
    24 cale za normalne pieniądze? (ale nie 1300 na 700 punktów)

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-01-05 23:45:39
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 23:17, ToMasz pisze:

    > taki byłby dobry?
    > https://allegro.pl/oferta/monitor-dell-2408wfp-24-lc
    d-1920x1200-s-pva-hdmi-8824038651

    A wejdź może na mva.pl na forum podpytaj. Choć tak na pierwszy z brzegu
    test wlazłem to starsze to od mojego a kontrast jak w dobrym nowym
    IPS'ie. Do tego zajebisty InputLag więc z grania nici.
    No i używkę lepiej obejrzeć albo mieć możliwość zwrotu.

    Choć z drugiej strony jak chcesz grać, to może lepiej jednak IPS'a.

    > Czy podczas poszukiwań natknąłeś sie na s-pva (lub podobny) większy niż
    > 24 cale za normalne pieniądze?

    32 cale są. 27 z płaskim ekranem jest dosłownie jeden model, cała reszta
    zawijana na kolanie (nie wiem co za jełop wymyślił takie bezużyteczne coś).

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-01-06 00:12:41
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zanim coś co się da używać pojawi się w sklepach to chyba jednak PVA 24
    > cale albo 27 FullHD kupię. Nigdy badziewia IPS.

    Potwierdzam. W 2013 roku kupiłem monitor EIZO FS2331 na S-PVA w
    komplecie z kalibratorem, wtedy to była już końcówka produkcji - i
    raczej go nie zamienię z tych samych powodów, aczkolwiek wolałbym teraz
    coś większego. Z tym, że chyba matryce PVA mają nieco gorsze kąty od IPS.