  • 1. Data: 2017-06-20 20:52:29
    Temat: takie tam o samochodach elektrycznych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    od dawien dawna, a w zasadzie od czasów trabantów chciałem takiego
    trampka przerobić na elektryka. było to przed erą internetu, więc
    patrząc z perspektywy czasu wymyślałem koło od nowa.
    Dzisiaj oglądałem program o tym jak samochód Tesla s jest zajebisty.
    Zajebista to jest przedewszystkim jego cena, bo ten testowany kosztował
    tyle co dwa przeciętne domy w mojej okolicy. Oczywiście używane w nim są
    ogniwa litowo cośtam, czyli takie jakie czasami wybuchają w telefonach
    albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
    Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.
    Powiedzcie mi proszę, czy w tych autach są 18650 czy jakieś większe
    elementy? Bo tak sobie liczę. jedno marne, ale nie oszukane ogniwo 18650
    kosztuje conajmniej 15zł żeby miec jako takie 12v, potrzeba 3 sztuk.
    niech mają nawet 2Ah, (no to już płacimy 45zł). więc za 100Ah (a to jest
    pryszcz dla elektryka) płacimy 2250zł, natomiast kwasowo ołowiowa centra
    100Ah kosztuje 400zł! co z wagą? 7.5kg do 21 kg. czyli nawet w
    przeliczeniu na kilogramy, nawet zakładając niemożność głębokiego
    rozładowania - Litowe się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo
    może są stosowane litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?
    Ktoś coś wie?
    Dzięki
    ToMasz

  • 2. Data: 2017-06-20 21:02:47
    Temat: Re: takie tam o samochodach elektrycznych
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał(a):
> [...]
    > się nie opłacają. To dlaczego są stosowane? Albo może są stosowane
    > litowe - ale jakieś inne, tańsze i większe?

    Tesla zaczęła produkować swoje ogniwa. Nie będą to 18650, ale 2170.
    https://musk.industries/2017/06/19/tesla-rozpoczela-
    produkcje-baterii-do-modelu-3/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2017-06-20 21:25:50
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):
    > Dlaczego nadal walce, a nie prostopadłościany?
    > Zysk kilku procent objętości nie równoważy komplikacji produkcji?

    Najwidoczniej nie. Cylindryczne są tańsze i cechują się większą
    niezawodnością.
    https://www.quora.com/Why-does-Tesla-use-cylindrical
    -batteries-and-not-prismatic-batteries-like-the-Chev
    y-Bolt

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2017-06-20 21:28:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo jak zwijasz folie to walec jest naturalna forma zwiniecia. Wytloczenie obudowy w
    ksztalcie walca tez jest prostsze niz wytloczenie prostopadloscianu.

  • 5. Data: 2017-06-20 21:58:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/21/2017 9:15 PM, Robert Wańkowski wrote:
    > Dlaczego nadal walce, a nie prostopadłościany?

    Objętość bez większego znaczenia, liczy się bardziej masa.

  • 6. Data: 2017-06-20 23:02:37
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    o co chodzi z tym hasłem "tesla" co to za slogan?

  • 7. Data: 2017-06-21 00:26:43
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > No tak. Walce górą. :-)

    tesla jest może medialna ale w większości elektrycznych fur pakiety są z
    ogniw wielkości i kształtu książek A5

    https://22dpwr1zij0x2s69j227c6gj-wpengine.netdna-ssl
    .com/wp-content/uploads/lithium-ion-accumulator-batt
    ery.jpg

    http://www.carlithiumbattery.com/photo/ps11513494-72
    v_lithium_car_battery_with_bms_for_electric_car_e_bu
    s_high_protection_level.jpg

    https://www.google.pl/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fsc
    02.alicdn.com%2Fkf%2FHTB1559NLVXXXXa5XpXXq6xXFXXXd%2
    FModerate-price-48V-60Ah-electric-car-batteries.jpg&
    imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.alibaba.com%2Fshowroom%2
    Felectric-car-batteries-sale.html&docid=HtlRnzsAzeO4
    pM&tbnid=16_FuKsnCISwtM%3A&vet=10ahUKEwiH1fiau83UAhV
    RZ1AKHYdqDO84yAEQMwhMKEkwSQ..i&w=589&h=452&safe=off&
    client=firefox-b&bih=905&biw=1280&q=electric%20car%2
    0batteries&ved=0ahUKEwiH1fiau83UAhVRZ1AKHYdqDO84yAEQ
    MwhMKEkwSQ&iact=mrc&uact=8

  • 8. Data: 2017-06-21 01:53:31
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-06-20 o 20:52, ToMasz pisze:

> [...]
    > albo zapalają się jak rozpałka do grila (patrz ostatni wypadek Hamonda).
    > Ale są podobno eklolgiczne przyszłościowe i lepsze niż kwasowo ołowiowe.

    Moim zdaniem ogniwa bezpośrednie (kwasowo-ołowiowe, niklowo-kadmowe,
    litowo-jonowe i inne) nie są przyszłością właśnie ze względu na to, że w
    razie fizycznego uszkodzenia ogniwa powstaje zwarcie często jeszcze
    samonapędzające.

    Przyszłością moim zdaniem są ogniwa paliwowe, gdzie energia
    przechowywana np. w spirytusie jest mniej podatna na niekontrolowane
    uwolnienie niż w ogniwach bezpośrednich.

    Nawet czytałem, że niemiecka marynarka wojenna ma łódź podwodną na
    ogniwa paliwowe, która przewyższa parametrami eksploatacyjnymi łodzie
    atomowe, przede wszystkim dlatego, że jest od nich kilka razy mniejsza.

    Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena (dużo
    metali szlachetnych itp.) i tego nie udaje się przezwyciężyć od
    kilkudziesięciu lat.

  • 9. Data: 2017-06-21 03:20:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Reaktor na atomowej lodzi podwodnej jest wielkosci domowej lodowki z zamrazarka. Do
    tego brak na takiej lodzi zbiornikow z paliwem.

  • 10. Data: 2017-06-21 08:11:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Problem z ogniwami paliwowymi jak dotąd to zaporowo wysoka cena
    akurat na rynek polski, można by zaprojektować (przeprojektować) silnik
    który działałby tylko i wyłącznie na lpg. cena silnika ta sama, ale za
    to odpadają koszty urządzeń oczyszczających spaliny.

    jak to mówi jeden youtuber Lepszy Power Gamoniu :)

    ToMasz