  • 1. Data: 2017-03-26 22:10:40
    Temat: tani dobry mikrofon potrzebny
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    taka nietypowa historia. mam rejestrator, kamery i... mikrofon. Ten
    mikrofon powinien być na tyle dobry, żeby spokojnie dało sie zrozumieć
    rozmowę prowadzoną kilka metrów od niego. niestety ten który dostałem do
    kamery (wielkości gumki do ołówka, jeśli ma elektronikę to zalana wraz z
    nim i zaciśnięta koszulką termokuruczliwą) nie nagrywa prawie nic.
    trzeba mówić do niego z 30cm żeby było słychać. kupiłem inny, dedykowany
    do kamer, z jakimś małym scalaczkiem i potencjometrem. zbiera ładnie,
    ale przenosi tylko niskie tony. nie chcę robić eksperymentów, a może
    nawet system zapisu dzwięku tak kuleje (niemam na to wpływu). Chciałbym
    wstawić tam - nawet do testów- mikrofon wydłubany z jakiegoś złomowego
    sprzętu. albo do tego który mam, dorobić wzmacniacz. czy możecie
    podsunąć jakiś pomysł, ale nie typu kup za 130zł, albo polutuj z 89
    części...... Kombinuje właśnie skąd wydłubać coś takiego. Może jakaś
    mała przeróbka mikrofonu z PC, domofonu?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-03-27 12:28:45
    Temat: Re: tani dobry mikrofon potrzebny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
> [...]
    >termokuruczliwą) nie nagrywa prawie nic.

    >Kombinuje właśnie skąd wydłubać coś takiego. Może jakaś mała

    IMO - znakomita wiekszosc mikrofonow obecnie to elektretowe, a one ze
    soba dosc kompatybilne.
    Stosowane w telefonach, mikrofach do pecetow, zestawach sluchawkowych
    itp.
    Mozna tez nabyc wkladki w sklepach czy na allegro, a grosze.

    Ale czulosc, szumy - tu juz jest duzy rozrzut.

    Kilka metrow ... z dyktafonu ?
    Moze nie we wkladce sprawa, tylko w obudowie ...

    J.

  • 3. Data: 2017-03-27 12:33:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-26 o 22:10, ToMasz pisze:
> [...]
    > części...... Kombinuje właśnie skąd wydłubać coś takiego. Może jakaś
    > mała przeróbka mikrofonu z PC, domofonu?

    Daj tam jakiś elektret. Taki za kilka dolarów powinien być aż nadto
    wystarczający.

    Ewentualnie możesz "pożyczyć" wbudowany do starych kaseciaków, typu
    Thompson, Grundig czy inny Kasprzak.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam