  • 1. Data: 2019-01-07 09:01:51
    Temat: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Chciałbym zastosować taśmę LED zasilaną z prawdziwego zasilacza
    LED jako oświetlenie główne. W zasilaczu mam do wyboru 5 ustawień prądu
    i określony zakres napięć. W związku z tym szukam takiej taśmy żebym
    mógł sprawdzić dokładne parametry diód i sobie to przeliczyć. Niestety,
    żaden ze sprzedawców taśm (nawet tych najdroższych i najbardziej
    "profesjonalnych") nie jest w stanie podać żadnych parametrów.

    Wie ktoś gdzie szukać takich taśm ? Do tej pory najbardziej pasowała
    mi ta:

    https://allegro.pl/tasma-v-tac-1200led-pro-samsung-4
    000k-2835-5m-ip20-i7623387952.html?fromVariant=76233
    10969

    Bo gdybym wziął 4,5 metra i przyjął 20 mA na diodę to jakoś mi tam się
    to składa. Ale sprzedawca oczywiście wie tylko, że to są najlepsze
    diody na świecie. Nic konkretniejszego sie nie dowiedziałem.

    Ma ktoś jakiś pomysł ?

  • 2. Data: 2019-01-07 11:58:51
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.01.2019 um 09:01 schrieb ww:
> [...]
    > to składa. Ale sprzedawca oczywiście wie tylko, że to są najlepsze
    > diody na świecie. Nic konkretniejszego sie nie dowiedziałem.

    Tak, kupować tam, gdzie masz podane dane taśm. Taśmy mają rezystory
    wyrównawcze, czyli możesz sterować napięciem. Każdy szanujący się
    sprzedawca podaje napięcie znamnionowe, liczbę LEDów na metr i prąd
    znamionowy na metr. Te parametry wystarczą, by wszystko wyliczyć.

    Waldek

  • 3. Data: 2019-01-07 12:03:51
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2019 o 11:58, Waldemar pisze:

> [...]
    > sprzedawca podaje napięcie znamnionowe, liczbę LEDów na metr i prąd
    > znamionowy na metr. Te parametry wystarczą, by wszystko wyliczyć.

    Tak, ale właśnie wartość W/m jest zwykle zawyżona i to raczej 2x niż 20%.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 4. Data: 2019-01-07 12:04:06
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 11:58, Waldemar pisze:
> [...]
    > sprzedawca podaje napięcie znamnionowe, liczbę LEDów na metr i prąd
    > znamionowy na metr. Te parametry wystarczą, by wszystko wyliczyć.

    Tak jakby tych szanujących było na pęczki. Dużo już taśm widziałem i
    NIKT nie podaje takich danych. Albo przynajmniej ja nie znalazłem.
    Nawet ci najbardziej "premium" podają typ diody (w sensie
    chyba rozmiaru) i to wszystko.

  • 5. Data: 2019-01-07 12:07:52
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2019 o 12:04, ww pisze:

> [...]
    > NIKT nie podaje takich danych. Albo przynajmniej ja nie znalazłem.
    > Nawet ci najbardziej "premium" podają typ diody (w sensie
    No przecież masz 240LED/m i 12W/ w podanym linku.
    Tolerancji napięcia nie podają, ale jak jest 12VDC to tyle można przyjąć.

    Tak jak pisałem wcześniej niewiadomą jest czy prawdziwe są dane odnośnie
    mocy i ilości światła. Doświadczenie pokazuje, że nie.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 6. Data: 2019-01-07 12:29:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >NIKT nie podaje takich danych. Albo przynajmniej ja nie znalazłem.
    >Nawet ci najbardziej "premium" podają typ diody (w sensie

    Tak jest - diody typu 5050.

    J.

  • 7. Data: 2019-01-07 12:31:37
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2019-01-07 o 12:07, EM pisze:

    > No przecież masz 240LED/m i 12W/ w podanym linku.
    > Tolerancji napięcia nie podają, ale jak jest 12VDC to tyle można przyjąć.

    Tylko ja chciałbym wiedzieć co na ten temat mówi producent diód. Bo nie
    wiem na przykład czy te rezystory w paskach są liczone na największą
    jasność czy może na najwiekszą trwałość diód.

    > Tak jak pisałem wcześniej niewiadomą jest czy prawdziwe są dane odnośnie
    > mocy i ilości światła. Doświadczenie pokazuje, że nie.

    To jest inna sprawa. I z tego powodu też fajnie by było mieć jakąś
    dokumentację.

  • 8. Data: 2019-01-07 13:02:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-01-07 o 09:01, ww pisze:
> [...]
    > to składa. Ale sprzedawca oczywiście wie tylko, że to są najlepsze
    > diody na świecie. Nic konkretniejszego sie nie dowiedziałem.

    Ale że co? Masz zasilacz prądowy? Taśmy LED są do zasilaczy
    napięciowych, przynajmniej te "zwykłe". O innych nie słyszałem, ale też
    temat mnie specjalnie nie wzrusza. Zmień zasilacz na napięciowy i będzie
    OK.

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2019-01-07 13:16:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 7 Jan 2019 09:01:51 +0100, ww napisał(a):

    > diód

    Diod! Q(**&^!!!
    --
    Jacek