  • 11. Data: 2020-04-06 13:59:24
    Temat: Re: te nie/dobre diesle
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-04 o 23:52, J.F. pisze:

    >Jest ładnie napisane: amoniak z terenów rolniczych dolatuje do
    >miasta, gdzie ładnie łączy się ze spalinami z diezeli i tworzy PM
    >2.5, które są o wiele bardziej szkodliwe niż same spaliny, lub sam
    >amoniak.

    Ok, cos takiego tam napisali, tylko sam juz nie wiem - zabraklo im do
    tezy ?

    Bo ... czy pyl azotanu i siarczanu amonu jest taki szkodliwy ?
    Rozpuszczalny w wodzie, ilosci mikroskopijne ... moze niegrozny ?

    >Poziom złożoności zagadnienia jest wyższy niż 1. Tak się zdarza.

    O to to to .. a gdzies tam jeszcze jest filtrowanie powietrza przez te
    diesle stojace w korku na wolnych obrotach :-)

    J.

  • 12. Data: 2020-04-06 17:21:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-06 o 13:59, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > O to to to .. a gdzies tam jeszcze jest filtrowanie powietrza przez te
    > diesle stojace w korku na wolnych obrotach :-)

    Tak jest, proponuję - gdyby brakowało ci do tezy - weź diezela, włącz
    wolne obroty i podłącz szlauch do rury wydechowej. Drugi koniec szlauha
    umieść w kabinie. Teraz już możesz schować się wraz ze swoją rodziną do
    wnętrza kabiny o oddychać filtrowanym powietrzem :-)

  • 13. Data: 2020-04-06 17:58:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mógłbyś Poldek jak nie masz wprawy w pisaniu brać slownik i sprawdzać?

  • 14. Data: 2020-04-06 18:17:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-05 o 18:46, z pisze:

> [...]
    > Tylko ten procent jest tak mały (było już tu podawane wiele razy) że
    > kurwa tylko DEBIL wyciąga to na pierwsze miejsce.
    > Albo ktoś kto ma w tym INTERES.
    >
    > A co do hybryd. Benzyniaki też wydzielają tylko te gorsze mniejsze pyły
    > których się _jeszcze_ nie sprawdza.
    >
    > A w hybrydach też są opony... Wiec... można jeszcze wspomnieć o
    > szkodliwych dla środowiska akumulatorach i w ogóle produkowaniu nowych
    > niepotrzebnych AUT.
    >
    > Generalnie jakbym spotkał takiego ekologa co jęczy na diesle to bym
    > go... zwyzywał. Ale będzie ciężko bo epidemia ;-)

    Było już na grupie linkowane o badaniach z Krakowa. Wyszło, że 80%
    szkodliwych zanieczyszczeń emituje 20% najbardziej zanieczyszczających
    samochodów. Tymi zanieczyszczającymi okazały się diezle, zarówno te
    stare, jak i nowsze z których już zdążono wyciąć dpfy i katalizatory, bo
    tak jest taniej.

  • 15. Data: 2020-04-07 12:14:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 09:55, Myjk pisze:
    > Czyli powodują SMOG. Samozaoranie level master.

    Ty chyba masz ochotę na SPOTKANIE ;-)

  • 16. Data: 2020-04-07 12:16:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-06 o 18:17, Poldek pisze:

    Nie jesteś przygotowany do dyskusji

    Więcej smogu powstaje z wzbijania w potwierze tego co leży na jezdni

    A to co leży powodują kopciuchy i wszystkie pojazdy

    Zwala wszystko na diesle tylko DEBIL

  • 17. Data: 2020-04-07 14:14:40
    Od: z <...@...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/wybory-prezydenckie-2020-pr
    ojekt-pis-przy
    jety-przez-sejm-6497092649870977a

    Tu masz na obrazkach

  • 18. Data: 2020-04-07 14:35:29
    Od: z <...@...pl>

    https://www.transport-publiczny.pl/mobile/skad-sie-b
    ierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html

    Skąd się bierze smog? Auta czy piece?

    Za smog w skali kraju odpowiadają przede wszystkim piece w mieszkaniach,
    czyli tzw. niska emisja. Dwa lata temu Najwyższa Izba Kontroli
    opublikowała raport z kontroli jakości powietrza w Polsce. Według niego
    za 82-92,8 proc. zanieczyszczeń odpowiedzialna jest niska emisja.
    Zanieczyszczenia komunikacyjne to 5,4-7 proc., z kolei przemysł to 1,8-9
    proc. odpowiedzialności.

    Warto zwrócić uwagę, że smog, który powodują samochody to nie tylko, a
    nawet nie głównie, to co leci z rur wydechowych. W bardzo ciekawej
    rozmowie opublikowanej przed rokiem w ,,Gazecie Wyborczej" Katarzyna
    Barańska z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska tłumaczyła, że
    pył samochodowy w mniej więcej 7 procentach to ,,dymienie z rury".
    Kilkanaście procent to drobinki z opon i klocków hamulcowych. Reszta,
    czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a
    samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając."

    A przejeżdzają przecież i benzyniaki i hybrydy i elektryczne.

    I DLA UTRWALENIA

    80-90% smogu to kopciuchy

    Komunikacja (samochody) to 5-7%

    UWAGA: Z tego tylko 7% to dymienie z rury
    kilkanaście procent to opony i klocki hamulcowe
    a aż 80% to pylenie wtórne

    Oczywiście jak pokazują nadania procent pylenia komunikacji bywa rózny w
    róznych miastach

    Ale skład tego pylenia "samochodowego" będzie podobny

    I jeszcze raz:

    5-7% smogu powodują samochody WSZYSTKIE

    z tych 7% tylko 7% wylatuje z rury

    Nawet przyjmując że diesel bardziej truje niż benzyna to powiedzmy że to
    będzie 70% = 0,343% całego SMOGU

    Pojęli EKOFASZYŚCI? ;-)

  • 19. Data: 2020-04-07 15:42:51
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Greta płakała jak czytała ;-)

  • 20. Data: 2020-04-07 19:16:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-07 o 14:35, z pisze:
> [...]
    > samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając."
    >
    > A przejeżdzają przecież i benzyniaki i hybrydy i elektryczne.

    A skąd się bierze smog w mieście, w którym nie ma kopciuchów, bo jest
    całe w systemie centralnego ogrzewania z elektrociepłowni, która ma
    wydajne elektrofiltry, poza tym ma tylko jeden komin, na którym łatwo
    kontrolować emisję w trybcie 24/7/365?

    Utrwalmy.

    > 80-90% smogu to kopciuchy

    A skąd się bierze smog w miastach, w których nie ma kopciuchów, bo nie
    ma ogrzewania, bo jest ciepły klimat i są upały zamiast mrozów - np. Los
    Angeles?

    Coś twoja teoria o kopciuchach słabo się trzyma.

    Zwalaj dalej na terrorystów, może na kosmitów zwalisz?

    Próbowałeś tego numeru ze szlauhem?
    Nie próbowałeś, bo już byś nic nie pisał, gdybyś spróbował.