  • 61. Data: 2020-04-12 14:05:55
    Temat: Re: te nie/dobre diesle
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2020 20:27:03 +0200, Myjk napisał(a):

    > Że co proszę? Chyba sobie żarty stroisz. Siedzę na grupie fejsbókowej o
    > pelecie i ludzie co jakiś czas pokazują co znajdują w pelecie.

    Mówimy o dpbrze dobranym, sprawnym kotle i odpowiednim paliwie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 62. Data: 2020-04-12 15:47:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Apr 2020 14:05:55 +0200, Maciek

    > Mówimy o dpbrze dobranym, sprawnym kotle i odpowiednim paliwie.

    Czyli o promilach w warunkach polskich. Jak obserwuję to promil
    użytkowników ma bufor w instalacji który jako jedyny gwarantuje wysoką
    sprawność i co za tym idzie czystość spalania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 63. Data: 2020-04-13 17:22:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Apr 2020 15:47:14 +0200, Myjk napisał(a):

    > Czyli o promilach w warunkach polskich. Jak obserwuję to promil
    > użytkowników ma bufor w instalacji który jako jedyny gwarantuje wysoką
    > sprawność i co za tym idzie czystość spalania.

    Spośród budowanych w ostatniej dekadzie domów moich znajomych, którzy mają
    jakiekolwiek palenisko stałopaliwowe wpięte w CO/CWU, większość ma bufory.
    I to są zwykłe, małe domy w cenie mieszkania, nie jakieś tam wille. Więc
    może jednak nie promil.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 64. Data: 2020-04-13 17:45:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Apr 2020 17:22:19 +0200, Maciek

> [...]
    > I to są zwykłe, małe domy w cenie mieszkania, nie jakieś tam wille. Więc

    Mają kotły na pelet co wg producentów i instalatorów się "świetnie skalują
    z mocą więc im buforu nie trzeba"? Jakiej mocy te kotły, jakiej wielkości
    bufory, jakie zapotrzebowanie domów na moc i energię?

    Jak wspominałem, ponieważ się buduję i temat mnie interesuje, obserwuję
    fora i inne grupy -- ze statystyk wynika że bufory to promil, pomijając
    instalatorów, więszkość użytkowników uważa je za zbytek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 65. Data: 2020-04-13 21:20:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-13 o 17:45, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Jak wspominałem, ponieważ się buduję i temat mnie interesuje, obserwuję
    > fora i inne grupy -- ze statystyk wynika że bufory to promil,

    Też mi sie tak wydaje, chyba że za 'bufor' liczą większy zbiorniku cwu,
    może jeszcze z
    dwama wężownicami.
    Bo do grzania przy podłogówce nawet w małym domu bufor jest zbędny.

    --
    Janusz

  • 66. Data: 2020-07-16 12:56:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, April 5, 2020 at 5:06:30 PM UTC+2, z wrote:
    > Jak runęła w gruzach narracja że diesle powodują SMOG to się próbuje tą
    > odrobinkę spalin połączyć z amoniakiem i być tworzyć nową narrację.
    >
    > Niech kurwa sprzątają i myją ulice bo większość "pyłów" od samochodów to
    > drobinki klocków hamulcowych i opon które roznoszą te przebrzydłe
    > Hybrydy ;-)

    wg https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-w123-240d-em
    isja-spalin/

    "Mercedes W123 240d z wolnossącym dieslem jest lepszy dla środowiska niż współczesny
    SUV", tylko katalizator mu dolozyli...