  • 1. Data: 2015-11-29 18:34:49
    Temat: technologia do komunikacji przez stronke
    Od: fir <p...@g...com>

    jak abylaby najlepsza/najprostsza technologia do napisania apki ktora pozwalalaby dwu
    lub wiecej osobom grac lub w inny sposob komunikowac sie rpzez stronke www na ktora
    zainteresowane osoby wejdą?
    w sumie taka stronka do komunikacji jest np forum - ale chialabym by umozliwialo to
    nie tylko wymienianie wpsisow ale tez czytalo gesty myszy wyswiatlalo grafike.. nie
    jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..

    ?
    jak takie cos zrobic?

  • 2. Data: 2015-11-29 18:37:06
    Temat: Re: technologia do komunikacji przez stronke
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie jestem kompetenty, ale to co napisałeś to zawierają różne reklamy
    języka java... następny sukces po C#...

  • 3. Data: 2015-11-29 19:47:26
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 29.11.2015 o 18:34, fir pisze:
> [...]
    jestem na dany moment pewien czy zwykly html/js to latwo umozliwia..

    Istnieją 4 sposoby na komunikacje:

    1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
    2. Long-Pooling.
    3. Server-Sent Events.
    4. WebSockets

    Pierwszy i drugi sposób działa wszędzie.
    Pozostałe dwa obsługiwane są tylko przez cześć przeglądarek.
    Mogą być tez zablokowane przez stare serwery proxy i routery,
    ale gdy działają to oferują najmniejsze opóźnienia
    i najmniej obciążają serwer WWW.

    Jeśli chcesz zobaczyć jak napisać taką grę
    to na githubie znajdziesz źródła ShootR
    https://github.com/ntaylormullen/shootr

    Masz tam też odwołanie to EngGate
    frameworka ułatwiającego pisanie gier w oparciu o HTML5
    https://github.com/ntaylormullen/endgate

    Na koniec jeszcze SignalR, czyli biblioteka
    opakowująca wszystkie 4, wspomniane wcześniej, sposoby komunikacji
    https://github.com/SignalR/SignalR

    --
    Robert

  • 4. Data: 2015-11-29 22:39:01
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 19:47:22 UTC+1 użytkownik Robert Winkler napisał:
> [...]
    >
    > Na koniec jeszcze SignalR, czyli biblioteka
    > opakowująca wszystkie 4, wspomniane wcześniej, sposoby komunikacji

    a da sie to zrobic wogole bez 'kodu po stronie serwera' (tak jak ja robie tylko htmle
    i pliki resoursów) ? (i co to wogole jest kod po stronie serwera)

  • 5. Data: 2015-11-29 22:52:50
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    fir <p...@g...com> napisał(a)
    > a da sie to zrobic wogole bez 'kodu po stronie serwera'

    IMHO, nie.

    >[...] i co to wogole jest kod po stronie serwera?

    Do komunikacji pomiedzy przeglądarkami.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2015-11-30 12:31:27
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, November 29, 2015 at 7:47:22 PM UTC+1, Robert Winkler wrote:
> [...]
    > >

    > Istnieją 4 sposoby na komunikacje:
    >
    > 1. Aplikacje co chwile odpytuje serwer czy ma dla niej jakieś nowe dane.
    5. Flash
    6. Applety Javy
    7. Inne pluginy

    Ja bym wybrał 1 lub 6.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-12-10 11:24:05
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 30 Nov 2015 03:31:27 -0800 (PST), M.M. wrote:

    > 5. Flash
    > 6. Applety Javy
    > 7. Inne pluginy
    >
    > Ja bym wybrał 1 lub 6.

    W świecie w którym aplety javy przestają być wspierane:

    http://www.dobreprogramy.pl/Koniec-wsparcia-wtyczek-
    w-Firefoksie-zostal-wyznaczony.-Nie-bedzie-to-jednak
    -koniec-Flasha,News,67170.html

    a Flash da się już zastąpić HTML5 + CSS + JS, polecanie tych rozwiązań jest
    ...niegrzeczne ;-)

    --
    howgh
    szemrany

  • 8. Data: 2015-12-10 12:21:52
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, December 10, 2015 at 11:24:15 AM UTC+1, szemrany wrote:

> [...]
    -koniec-Flasha,News,67170.html

    > a Flash da się już zastąpić HTML5 + CSS + JS, polecanie tych rozwiązań jest

    Moje działają ;-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-12-13 13:13:33
    Od: fir <p...@g...com>

    > W świecie w którym aplety javy przestają być wspierane
    > a Flash

    Osttanio natknalem sie na tą sama kwestie

    Z jednej strony ja nigdy fanem tego powyzej nie bylem (co wiecej ostatnio przez te
    nachalne aktualicacje (java 8 aktualizacja 66 what the hell) znielubilem oba, co
    wiecej jakis czas temu aktualizujac jave na xp wyskoczylo ostrzezenie ze xp jest not
    supported (mimo ze jednak dzialalo) co sklonilo mnie do mysli jesli tak ((bo warto
    zauwazyc realnie mamy juz jakies wojny na support a sa to wojny nie tylko miedzy
    tworcami ale tez wojny z userami)) to fuck java (woje xp niz jave ;-) (sporo osob
    moglo mniej lub wiecej pomyslec podobnie i java i flash pomogly sobie tym unsupportem
    i prznechalnymi aktualizacjami wykopac grób)

    jednakże jak dla mnie wlasciwie niesupportowanie jakiejkolwiek technologii
    która ma jakas tam baze programów nie jest dobre co tu mówic.. ogolenie wiec taki
    stop supportu javy czy flasha oceniam chyba jednak troche negatywnie.. wziawszy
    jeszcze pod uwage to ze o ile wiem obecna technologia html5 czy co tam nie pozwala
    zrobic do konca tego co mozna bylo zrobic w javie (np napisac duzy i ładny czat czy
    cos w tym stylu (w sumie nie jestem pewien czy nie pozwala, o ile nawet niektore
    technologie pozwalaja to te czaty co widuje zawsze wygladaja brzydko bo maja jakis
    problem ze skalowaniem w zaleznosci od
    rozmiarów viewportu i zawsze jest to kiszka
    gdy natywne klianty daja rade) (wogole w sumie mozna zauwazyc ze obecnej technologi
    aplikacji na www (nawet facebuk i inne tego typu rzeczy) daleko do doskonalosci
    raczej jest to ciagle przedpotopowa kicha (ale jak mniemam to sie zmieni, jesli
    mialbym sie czegos spodziewac po nastepnych 10ciu czy 15 latach to wlasnie tego, apki
    na www zaczna wygladac i dzialac lepiej)