    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia.gsm
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Subject: telefon gsm - problem z ładowaniem
    Date: Fri, 14 Sep 2018 11:15:48 +0200

    witam
    telefon xiaomi mi5 usbc, rok użytkowania, bez zalania, upadku, awarii
    itp. objaw niezależny od tego czy telefon działa czy jest wyłączony. na
    oryginalnej ładowarce startuje z 5v i ok 1 ampera, jak jest mocno
    rozładowany to przełącza się na 7-8v i potrafi łyknąć ponad 2.5 ampera.
    po podłączeniu do komputera - ładuje się 200-460mA i to też nie jest
    dziwne. zacznie się teraz:
    po podłączeniu do ładowarki sciennej, albo samochodowej, 5.15v 5.35v -
    telefon wie że jest podłączona ładowarka ale nie ładuje. prąd jest w
    okolicy 1 mA. po podłączeniu do wyjątkowo słabej ładowarki 4.96-5.03v,
    dioda powiadamiajaca o ładowaniu zaczyna migać szybko - czyli odrazu
    wiadomo że coś jest nie teges. po podłączeniu do ładowarki samochodowej
    obsługującej szybkie ładowanie, prąd jest 1mA, ale po paru sekundach
    napięcie skacze do 7-8volt i prąd łaskawie podnosi się do ok 4mA. po
    nocy usbdoktor naliczył 120mAh.
    jest to niezależne od zastosowanego kabla. Niezależne od stanu
    naładowania baterii. usb doktor też wydaje się być niewinny, bo bez
    niego obca ładowarka też nie ładuje(albo przez noc robi parę procent w
    górę). PRzywrócenie ustawień fabrycznych jest możliwe, ale dostosowanie
    telefonu pod moje potrzeby wymaga dużo pracy - której wolałbym uniknąć
    PRzypadłość pojawiła się... może nie nagle, ale w krótkim czasie. w
    sierpniu jeździłem z telefonem w samochodzie i ładował sie normalnie.
    JEśli chodzi o baterie, też wydaje się być w dobrej kondycji. naładowany
    wieczorem, zdechł po 24 godzinach ale przez 6 godzin działała nawigacja.
    Macie jakieś pomysły, sugestie?

    ToMasz